Uitzending gemist

moontan

VWC lid
Uitzending gemist 30 mei 2009

Checkpoint
Testprogramma voor échte jongens en stoere meiden. Het programma speelt zich af in een loods, op een geheime plek, ergens in Nederland. Die loods is de testruimte waar Klaas van Kruistum samen met een team van stoere jongens en meiden allerlei zinnige en soms ook onzinnige testen uitvoert. Afwassen zonder afwasmiddel gaat niet zo makkelijk. Toch gaat het testteam op verschillende manieren proberen om aangekoekt vuil weg te krijgen. Jongens zijn natuurlijk veel sterker dan meisjes, maar is dat wel zo? Dat gaan we uitvechten! Met vuurwerk kun je lekker knallen. En kan vuurwerk een vol aquarium opblazen? En wil je zien wat er gebeurt als er vuurwerk afgaat in je hand? Presentatie: Klaas van Kruistum

Zie hier de video( vanaf minuut 15.00)

http://player.omroep.nl/?aflID=9592870

Wat een kansloos programma zeg! :frusty::angry:

Waarom iets opblazen? Daar is vuurwerk niet voor gemaakt? Lekker weer in een negatieve test zetten zo. Steken ze die rol aan, gaan ze niet op voldoende afstand staan, zo jammer dat er niet even wat mis ging, dát is pas een echt resultaat van hoe het niet moet..
Dan illegaal vuurwerk, ik herken het stuk vuurwerk niet, maar als ik naar die aquarium kijk, was dit geen vuurwerk meer, gewoon een explosief...

Tot slot de test met een hand en een rotje, je ziet verdomme de titaniumvonken eraf komen, hele hand weg, hoe kansloos dat ze je zo schrik aanjagen man... :angry::frusty:

Nee, een dikke misstap voor die achterlijke media weer, zonde hoor!

IDD Mike slaat helemaal nergens op de testen. Zo jammer ook dat er geen vonk over is geslagen naar die rol tijden het testen van die knetter dingen. Echt kansloos progamma dit :s

zeker kansloos programma,

ook nog doodleuk in midden staan en rondom uitgerold een chinese rol vermoedelijk broekhoff afgeknald.

verder "spullen" opblazen, heb zelf niet verder gezien dan een rotje in glas toen viel de film af speelde niet verder?

het is gewoon kansloos.. vuurwerk weer verkeerd uitbeelden waar het weer niet voor bedoelt is.......... erg jammer..........

Laatst bewerkt:
Daarbij is het ook nog eens zo dat een explosie onder water veel meer drukverplaatsing opbouwd dan in een leeg aquarium.

Idd gewoon een mega kansloos stukje flauwekul.:angry:

grtz
Pyromaniac 1975

hmm ja wel slecht..

echter zag ik 2 weken terug een aflevering waarbij ze lieten zien wat er gebeurt als er een brandbaar iets in je vuurwerk tas komt. Ze zeiden dat je nooit met vuurwerk naar iemand moet gooien. Dat vond ik toch wel goed. Maar dit is kansloos idd.

whahah tog kijk je het dan!
wel nutteloos en dat rotje op het einde is idd erg in sene gezet!
maar tog wel leuk dat decibel meten!
maar vind hun vuurwerk tog wel erg dichtbij testen zeer onverantwoord!
maar dt op blazen is echt nutteloos!
maar hoe dom het ook klinkt heb me wel weer vermaakt.

ik wil toch ff op iets anders in gaan .
oke de manier waarop ze bezig waren verdient niet de schoonheids prijs.
maar wat ik wel leuk vind om te weten waren die kanonslagen die maar 100 DBA gingen .
ik dacht go als dat 100 DB is . hoe klinkt 150 DB of 156 DB ?

maar wat ik wel leuk vind om te weten waren die kanonslagen die maar 100 DBA gingen .

idd vond ik ook intresant en dan heeft arjan het plan om echt werkelijk de 156db te behalen!
dus dan word het pas knallen:D
en dat een knal erwt nog voorbij de 70 komt pff:D

whahah tog kijk je het dan!
wel nutteloos en dat rotje op het einde is idd erg in sene gezet!
maar tog wel leuk dat decibel meten!
maar vind hun vuurwerk tog wel erg dichtbij testen zeer onverantwoord!
maar dt op blazen is echt nutteloos!
maar hoe dom het ook klinkt heb me wel weer vermaakt.

een keer gezien tijdens het zappen en eff blijven hangen..:rolleyes: Maar een apart progamma. beetje kansloos dat opblazen.:wink:

vergeet niet dat de rotjes zijn afgestoken in een hangar :wink: de knal dreunt ook goed door dan als je het in een straat afsteekt :bye:

als de kanonslagen zo waren zoals die op het laatste van het filmpje doe mij dan maar een karton echt te nep

maar liggen ze bij keuringen dan tegen de decibel meter aan ofzo ?
vindt het een beetje vaag. Lijkt mij dat rotjes worden gekeurd op de afstand van 6 meter en dan mag het niet hoger zijn als 156 DB.
dan zouden die rotjes van Zena vuurwerk echt stukke harder moeten gaan.

volgens de testen is het op 2 meter afstand 156db maximaal
corect me if iam wrong

Voorop gesteld is het opblazen van spullen nooit de bedoeling van vuurwerk.
Dit soort testen kunnen ook aanzetten tot eigen fratsen.

Wel interessant is het om te zien dat de Nederlandse knallers (156 dB maximaal) in de verste verte niet deze limiet bereiken, ook al lijkt deze testmethode mij niet helemaal juist. Het geeft echter wel aan dat door het verschil tussen theorie en praktijk wat betreft de 156 dB. er juist een markt wordt gecreëerd voor echte knallers die dan weer doorslaan in sterkte (ik denk dan aan vlinders, explo`s en cobra`s en dat soort waanzinnige rommel).
Een legale knaller die wel de wettelijke limiet zou benaderen zou volgens mij de vraag naar dit soort illegaal vuurwerk behoorlijk doen kelderen.
Werk aan de winkel dus voor de Nederlandse importeurs!

Back
Bovenaan