Uitnodiging gemeente, politie na klacht: Angst vuurwerk overlast met oud en nieuw

Waarom zou je je druk maken als je niks te verbergen hebt,laat ze komen en misschien word je er zelf ook wijzer van.Ik wouw dat ze dat bij mij deden, heb ze nog wel het een en ander te melden.:mad:
Maar dat doen ze niet, heb ze zelf al een keer uitgenodigd om te komen kijken of ik verboden spullen had liggen maar daar hadden ze geen zin in en mochten ze ook niet zonder een verdenking.
Daarom vind ik deze actie een beetje raar,want als ze een verdenking hebben dat je verboden spul zou hebben gehad zouden ze wel zijn komen kijken.
Zou zeggen gooi het in de groep 31 dec als je met de buurt buiten staat,misschien meld die gene zich wel,of weet iemand anders meer.

Anoniem voor mensen zoals de verrader buur maar niet voor de politie die krijgen gewoon toegang tot info als ze daar om vragen

Wat ik niet snap is dat een anoniem iemand je gewoon aan kan geven als ze dat willen,
maar eigenlijk weten ze wie het is en mogen het niet zeggen.
de oplossing hier voor is dat als ze de controle hebben uitgevoerd en zien dat er niks aan de hand is,
dat ze dan een BOETE moeten geven aan de anonieme tipper dat zou netjes zijn.:applause:
Het zou ook netjes zijn voor mij en of andere mensen die hier mee te maken hebben of gehad.
Want al dat onderzoeken kost toch ook geld?:confused:

ik heb gelukkig dit soort narigheid nog niet mee hoeven maken .
beste ronald olijph hoe ben je zo in beeld gekomen ?

ik heb gelukkig dit soort narigheid nog niet mee hoeven maken .
beste ronald olijmph hoe ben je zo in beeld gekomen ?

Het is en moet een buurtgenoot zijn, maar ze willen niet zeggen wie.
Op 22-08-2013 heeft iemand ook al gebeld dus ik denk dat het diegene moet zijn geweest.
Ik denk dat ze het mij niet vertellen omdat ze weten wat dan diegene te wachten staat.
Vroeger had ik wel raad geweten met zulke personen,
maar nu dat ik een gezin heb met twee kinderen verkies ik ervoor om daarboven te staan. (als je snapt wat ik bedoel)

Er zijn drie hele vervelende mensen in mijn buurt.
Zij zeiken over alles en iedereen. denk dat ik nu aan de buurt ben.
Ik kan ze erop aanspreken,
maar ik weet wel zeker dat ze glashard in mijn gezicht zullen ontkennen.
Ik laat me nog steeds niet weg kijken met mijn legaal vuurwerk.

Hieronder staat waar het begonnen is,moet wel..............

Dakbrand in Almere blijkt kinderfeestje 22-08-2013

ALMERE - Buurtgenoten hebben donderdagavond de brandweer gebeld omdat ze dachten dat er een dakbrand was in Almere. Ter plaatse bleek er echter iets heel anders aan de hand.

Een 3-jarige ventje vierde zijn verjaardag en om die reden werd er wat kindervuurwerk afgestoken. Het mannetje was erg geschrokken van alle heisa en mocht om die reden op de foto met een brandweerman.

12861171_635128066771599116.jpg

ER waren vrienden,eigen familie en 7 familie,s uit de buurt zelf.
Wij mochten doorgaan van de politie met stoken maar dan wel tot tien uur en niet later.
HIER MOET DIE GENE NIET BLIJ MEE ZIJN GEWEEST.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

nou Ronald dat jij in zo n lelijk dag licht komt te staan is in mijn ogen puur een vorm van laster .
alleen het is niet concreet genoeg om er wat mee te kunnen .
plus dat jij de rol van verdachte hebt je kunt echt geen kant op .
leuke buren zeg ( nee dus )
ik ben benieuwt hoe dit afloopt .

Ik geloof mn ogen gewoon niet. Als je dit leest wordt je toch kotsmisselijk. Lekker een makkelijke prooi proberen te pakken. Een individu imponeren. Vooral niet de producenten van het grote werk vanuit het oostblok aanpakken. Die bron ligt politiek gevoelig. Europese unie blabla.
Nee, gewoon afgaan op een NSB'er die het zoals gewoonlijk fout heeft. Waar Nederland(ers) groot in zijn.

Te belachelijk voor woorden ook deze gang van zaken. Het meest bizarre is ook nog dat ze je hele vuurwerklijst gaan checken of er niet stiekem wat dingetjes illegaal zijn. En dan ook net zolang zoeken tot ze iets vinden. Helaas pech voor hun, geluk voor jou.

Dit onderzoek heeft wel wat geld gekost denk ik, wat zullen ze balen dat ze ook niets hebben kunnen vinden. Maar ik ben bang dat je niet zo 1,2, 3 van ze af komt nu. Heb altijd het idee dat ze je net zolang blijven storen tot ze iets vinden wat niet mag.

Mijn ervaring is dat het juist de mensen zijn waarvan je het niet verwacht. Dus of de mensen het zijn die binnen blijven steeds bellen? Het zou kunnen. Maar ik heb zo mijn twijfels erover.

Erg triest ook om te bellen als er wat categorie 1 vuurwerk afgestoken word. Weer pech voor hun, geluk voor ons. :p.

Persoonlijk zou ik gewoon even langs gaan als ik ergens last van zou hebben. Ik denk dat er prima met je te praten valt over een oplossing waar beide partijen baat bij hebben. Maarja, tegenwoordig moet er gelijk de anonieme tiplijn gebeld worden als er bijvoorbeeld iemand een vuurkorf aan heeft. :bonk:

Gelukkig vond je zoontje het vuurwerkje in de tuin wel erg mooi. Ik zou zeggen laat je niet kisten en geniet extra van de 31e december.

Je kan ook een statement maken door dit jaar geen show te geven maar gewoon netzo als ieder ander, je cakes volgens de basic way afsteken, als mensen je vragen waarom vertel je het verhaal. Zo win je zieltjes en kom je er snel genoeg achter want die verklikker heeft dan niet alleen jou maar de hele buurt die het wel leuk vindt.

Dit meen je niet!
Er wordt een heel onderzoek gedaan op basis van categorie 1 vuurwerk.
Ze volgen je al op vuurwerkcrew daar gaat een hoop tijd (lees onze belasting centen) inzitten.
Ze slaan de plank lekker mis ik ken ALmere goed en ze zouden zich beter op belangrijkere zaken kunnen richten dan een freak die het hele jaar er naar uitkijkt om LEGAAL vuurwerk af te steken zo het leven zuur te maken.
Ik zou hier ook erg zenuwachtig van worden!
Ronald sterkte ouwe!

Laatst bewerkt door een moderator:
De maatschappij is echt walgelijk. De koning heeft het over saamhorigheid. Niks van te merken in deze politiestaat!

De maatschappij is echt walgelijk. De koning heeft het over saamhorigheid. Niks van te merken in deze politiestaat!

Heerlijk dubbelzinnige opmerking. In een politiestaat waarin iedereen ondergeschikt is aan het systeem is juist iedereen saamhorig. Saamhorigheid of een oproep daartoe is een teken dat mensen onvrij zijn. Opgelegde solidariteit betekent onvrijheid. In dit geval roept de koning zijn onderdanen op naar hem te luisteren.

Laatst bewerkt:
Allereerst wil ik iedereen fijne dagen wensen.:)

Bedankt voor alle positieve berichten en thnx voor de pb's, er zitten goede tips bij.:thumbsup:
Er zitten altijd mensen tussen die niks anders kunnen dan zeiken, dus ook op/voor de mooiste dag van het jaar.
Diegene verdiendt geen enkel stukje respect.
Diegene heeft niks te doen met zijn leven of wat dan ook.
Ik vind het natuurlijk jammer en laf dat diegene niet rechtstreeks de vraag bij mij heeft neerlegdt.
Dat zegt dus meer over hem/haar dan over mij.

Ik ben niet van plan om ook maar iets te wijzigen aan mijn lijst of schema van die dag.
Ik heb afspraken gemaakt en dingen uitgelegd en voor mij is dat het dan. (richting gemeente en politie)
Mijn kerstdag/dagen zijn geweldig en heb lekker genoten en heb natuurlijk veel meer te doen dan te denken aan dit soort kleine dingen.:cool:
Natuurlijk word het voor mij nog steeds de mooiste dag van het jaar.
Er zit een klein randje aan maar heb er vertrouwen in.
Wat er natuurlijk kan gebeuren is dat diegene weer gaat bellen op de dag zelf over wat dan ook en dan ga ik gewoon aangifte doen van laster,want de buurtagent is dan al geweest en heeft mijn spul gezien. Dan ben ik aan zet !! :devil::devil:
Nu lekker genieten van de tweede kerstdag!!!

Wordt vervolgd in het nieuwe jaar.

Laatst bewerkt:
De gemeente vertelde mij dat ze één ding niet wilde hebben en dat is dat ze niet willen hebben dat het op tv of in de krant komt te staan dat er in hun gemeente / in deze buurt vuurwerk ongelukken of problemen zijn op de dag van oud en nieuw. Euh realiteit censuur?

De gemeente vertelde mij dat ze één ding niet wilde hebben en dat is dat ze niet willen hebben dat het op tv of in de krant komt te staan dat er in hun gemeente / in deze buurt vuurwerk ongelukken of problemen zijn op de dag van oud en nieuw. Euh realiteit censuur?
Imago bescherming, dat is standaard werkwijze.

Ghehe, dat A4-tje met het waarschuwingsbord erop. Goud zoiets! :D
Heel veel veiliger kan het naar mijn idee ook niet, zeker gezien de maatregelen die eerder in dit topic beschreven zijn.
Genieten morgen!

Back
Bovenaan