[Uitgesteld] Pyrodise - Dirk Maas Memorial Event - 22-6-2024

Bic code is een standaar code van de bank.
Abn heeft deze code ABNANL2A
Deze gegevens zijn gewoon op internet op te zoeken.Ik heb ze terug gemaild en zal mij benieuwen wat de volgende stap is.

Deze mail wekt natuurlijk weinig vertrouwen maar dit stond er al in de vorige mailing van Pyrodise:
"De voorbereiding en uitbetaling van de refunds zijn vertraagd door complexe technische problemen bij de ticketprovider."

Er lijkt dus inderdaad iets goed mis te gaan bij Weeztix.

Wellicht heeft het te maken met de overname/samenvoeging:

Zoals mijn bank altijd waarschuwt; Reageer nooit op mailtjes als ze om je bankgegevens vragen en deel dit nooit! Ik zou je eigen bank gewoon ff contacten over hoe of wat!

Laatst bewerkt:
In het kader van: nee heb je, gehackt kan je worden, heb ik gereageerd met:
"Beste Weeztix,
Mijn informatie is ongewijzigd gebleven sinds de aankoop van de tickets. De informatie die bij jullie bekend is, zoals IBAN en naam rekeninghouder is hetzelfde gebleven. Het kenmerk van de betaling was: %$#@^%##^$%&.
Graag ontvang ik een bevestiging van ontvangst van deze mail en mocht er meer informatie nodig zijn dan hoor ik het graag.
mvg PieterVuurpijl"

For the boys...
Precies eenzelfde mail heb ik terug gestuurd. De mail van hun zag er wel heel simpel en onprofessioneel uit dus dan krijg ik alweer een onderbuik gevoel.
Better safe than sorry.

Iemand er al eens aan gedacht om weeztix te bellen en na te gaan of e.e.a. wel klopt?

(Ik heb die mail niet en ook nooit direct kaartjes via ze gekocht).

Bijlagen

• Screenshot_20250820-084844_Brave.jpg
    Screenshot_20250820-084844_Brave.jpg
    199 KB · Weergaven: 31
Ik heb net via de klant kant gesproken met een medewerker.

Doordat de gegevens al zolang op terug betalen staan en dat ze zo lang hebben moeten wachten op het geld van het evenement is het niet meer mogelijk om alles automatisch terug te betalen. Zij moeten nu alles handmatig doen en daarom hebben ze de gegevens nodig.

Toen ik haar aansprak op het feit dat het op phishing leek kon ze dat begrijpen maar dit was helaas de enig optie.

Ze verwachten dat als je je gegevens doorgestuurd heb dat je binnen 2 tot 5 werkdagen je geld heb. Dit komt ook omdat alles handmatig verwerkt moet worden.

Ik heb net via de klant kant gesproken met een medewerker.

Doordat de gegevens al zolang op terug betalen staan en dat ze zo lang hebben moeten wachten op het geld van het evenement is het niet meer mogelijk om alles automatisch terug te betalen. Zij moeten nu alles handmatig doen en daarom hebben ze de gegevens nodig.

Toen ik haar aansprak op het feit dat het op phishing leek kon ze dat begrijpen maar dit was helaas de enig optie.

Ze verwachten dat als je je gegevens doorgestuurd heb dat je binnen 2 tot 5 werkdagen je geld heb. Dit komt ook omdat alles handmatig verwerkt moet worden.
Ik kreeg zojuist exact dezelfde uitleg met als toevoeging erbij dat: "de organisatie van Pyrodise heeft gisteren het bedrag overgemaakt naar Weeztix en dus kunnen nu de terugbetalingen beginnen."

Ik kreeg zojuist exact dezelfde uitleg met als toevoeging erbij dat: "de organisatie van Pyrodise heeft gisteren het bedrag overgemaakt naar Weeztix en dus kunnen nu de terugbetalingen beginnen."
Toevoeging: Alleen IBAN en naam rekeninghouder is voldoende, BIC kunnen ze zelf zoeken.
Ik gok het er op en stuur de gegevens op.

2 tot 5 dagen wachten en als ik het geld heb horen jullie het van me, mocht je het niet vertrouwen.
1755675001819.png

Back
Bovenaan