Tweede keer Fallas voor Jwtjuh

jwtjuh

VWC lid
Dit jaar ben ik voor de tweede keer in Valencia. Tot nu toe twee hele dikke mascletà's gezien op de Plaza del Ayuntamiento, waarvan de eerste (Pirotecnia Turis) vanaf het balkon tegenover het stadhuis (?). Ik weet nog niet of ik in Spanje al beelden ga uploaden, want internet is hier niet zo snel als thuis...

Misschien dat ik af en toe wat foto's post.

Veel kijkplezier!

Jwtjuh :bye:

Mooi dat je er weer een topic van maakt, vorig jaar met veel plezier gelezen.
Ben zeer benieuwd hoe je dat is bevallen zo een mascleta bekijken.

ik ga hem ook volgen. ben benieuwd hoe je het vindt! Fallas staat op de nominatie om te bezoeken komend jaar. We moeten een keuze maken tussen Malta, Italië en Spanje...

Gaaf! Hoe vond je het om het op het balkon mee te maken?

Mooi dat je er weer een topic van maakt, vorig jaar met veel plezier gelezen.
Ben zeer benieuwd hoe je dat is bevallen zo een mascleta bekijken.

Altijd leuk om te horen dat mensen er van meegenieten :D

De ervaring op het balkon was echt waanzinnig gaaf! Je krijgt naar mijn beleving nergens zo goed de mascletà te zien/te horen als vanaf het balkon. Ik heb € 35,- betaald, en daar zaten dan 3 drankbonnetjes bij (ook bier) en een tafel vol Spaanse hapjes. Echt dubbel en dwars het geld waard! Volgende keer ga ik zeker meerdere keren vanaf het balkon kijken!

Ik had dit jaar maar oordoppen in gedaan en dat is me ook zeer goed bevallen (i.i.g. toen die keer vanaf het balkon). De tonen die je niet wilt horen die worden gefilterd, en de tonen die je wel wilt horen (de diepe dreunen) die hoor je uitstekend. Alleen de volgende dag (gisteren) stonden we bij de mascletà beneden tussen de mensen (wel behoorlijk vooraan) en toen vond ik het geluid ineens een stuk zachter met oordoppen in. Dus ik vermoed dat het geluid toch enigszins gedempt werd door de mensen die voor ons stonden.

We gaan weer bijna naar de volgende mascletà op het plein van Caballer FX, ben benieuwd!

ik ga hem ook volgen. ben benieuwd hoe je het vindt! Fallas staat op de nominatie om te bezoeken komend jaar. We moeten een keuze maken tussen Malta, Italië en Spanje...

Als je nog nooit in Spanje geweest bent, zou ik zeker aanraden om Fallas een keer mee te gaan maken!

De beelden van de eerste Castillo van Pirotecnia Zarzoso staan inmiddels ook online :)
Wel even in HD kijken natuurlijk en je geluid goed hard!!

De Castillo van afgelopen nacht had 1 uur vertraging, en ging dus om 01:00u af. Maar wat was dat een vette Castillo zeg, die zal niet gauw overtroffen gaan worden! Die was van Cabballer FX trouwens voor de duidelijkheid.

Veel kijkplezier!

Heel gaaf om te lezen jwtjuh, mooi verslag weer.
Weet je wat de reden van het uur vertraging was ?

Heel gaaf om te lezen jwtjuh, mooi verslag weer.
Weet je wat de reden van het uur vertraging was ?

Nee ik heb echt geen flauw idee. Alles leek wel af te zijn toen we 's middags gingen kijken op het schietveld. Ik weet het trouwens niet helemaal zeker, maar het leek wel of alle modules draadloos bediend werden, want er lagen niet echt kabels naar de 'schiethut'. Misschien dat daar wat problemen mee waren. Het was het extra uurtje wachten in ieder geval wel waard! De beelden daarvan staan hopelijk morgenochtend online en de beelden van de mascletà van gisteren staat nu in de upload en is over een uur of 3 wel klaar.

Voor het feest en de sfeer zeker Fallas kiezen. Wil je ECHT ziek vuurwerk zien zou ik één van de andere twee kiezen :wink:

Hoe zit het eigelijk met de shellkitjes in Spanje. Een spaanse verkoopster van een winkeltje in Malgrat vertelde mij vorig jaar dat ze verboden geworden zijn??? Dit klopt toch niet?

Hoe zit het eigelijk met de shellkitjes in Spanje. Een spaanse verkoopster van een winkeltje in Malgrat vertelde mij vorig jaar dat ze verboden geworden zijn??? Dit klopt toch niet?

Nou we hebben genoeg shells uit shellkitjes afgeschoten zien worden. Het lijkt me sterk dat die allemaal vanuit NL of andere landen meegenomen zijn...

Ben zelf nog niet bij de vuurwerkwinkel geweest. Ik zal morgen eens even kijken of ze te krijgen zijn ja of nee :wink:

Tnx voor alle beelden en het verslag. Volgend jaar toch maar is serieus naar kijken. Mooie kwaliteit filmpjes ook!

Nadat je aangaf niets te zullen uploaden ivm de slechte WiFi ben je er nog erg snel bij.
Bedankt ook weer voor deze mooie bijdrage.

Back
Bovenaan