Tweede kamer blijft voorlopig tegen een algeheel vuurwerkverbod.

Ik heb het niet helemaal kunnen volgen maar een groot deel wel. Wat mij opviel was dat de argumenten van links weer dusdanig zwak waren dat ze daarmee andere linkse partijen niet eens kunnen overtuigen. Het was ook weer vooral doordrammen en telkens hetzelfde zeggen, ook de voorzitter gaf dit op een gegeven moment aan. Daarentegen waren de rechtse sprekers wel duidelijk en overtuigd van hun standpunt.

Het enigste argument wat ze nu nog hebben is dat legaal consumentenvuurwerk verboden moet worden om het illegale vuurwerk aan te kunnen pakken.

Voorheen werden incidenten met illegaal vuurwerk op 1 hoop gegooid met legaal vuurwerk, nu de media de laatste jaren onderscheid is gaan maken tussen beide soorten en dit ook benoemd en ook aangeeft dat er tijdens de jaarwisseling vooral heel veel gewonden zijn door alcohol- en drugsmisbruik vallen de tegenstanders door de mand.
Hun jarenlange gelieg over consumentenvuurwerk en het verspreiden van valse cijfers komt uit dus ze beginnen de grip kwijt te raken en in paniek te raken.

Het is 1 minuut voor 12 voor het consumentenvuurwerk, het is voor hun erop of eronder dus proberen ze nu nog even het laatste zetje te geven in de hoop dat een partij die nog twijfelt overstag gaat waardoor een meerderheid voor een vuurwerkverbod komt.

Ik hoop dat dit niet gaat gebeuren en de komende jaarwisseling laat zien dat als je illegaal vuurwerk en relschoppers stevig aanpakt de problemen met oud&nieuw meteen een heel stuk verminderen en het voor iedereen duidelijk word dat een vuurwerkverbod niet nodig is.

Voor PvdD (3 zetels) is er maar 1 belang wat het vuurwerkverbod betreft en dat is het belang van de dieren.

De politie komt echt niet op plek 1.

Voor Groen Links is dat in het belang van het milieu en klimaat, ze willen alles verbieden wat niet in hun straatje past.

Ik volg het met een schuin oog, politiek is als het weer. De wind draait en ineens op 30 dec ligt er alsnog een verbod. Dus maak me niet druk, trek mijn plan naar gelang de situatie. Voor nu is het prima zo

Ook grappig: nee is nee totdat een politiek standpunt geen draagvlak vindt, dan blijven we aanranden 😂

Er moet wel een permanente oplossing komen want om elk jaar op deze manier het nieuwe jaar in te gaan en de vervelende discussies aan het einde van het jaar weer te moeten voeren moet maar eens een keer afgelopen zijn, het verpest de hele sfeer rondom de feestelijke decembermaand.

Hoop dat het actief aanpakken van illegaal vuurwerk en relschoppers zijn vruchten af gaat werpen en het draagvlak voor een vuurwerkverbod daardoor fors verminderd.

Links zal nooit afzwakken wat dit betreft. Dat is hun bestaansrecht. Je moet ze zoveel mogelijk negeren

Back
Bovenaan