Twee personen ernstig gewond na vuurwerkincident in Den Bosch

Het is gewoon gissen. Misschien waren ze bezig voor een YouTube kanaal.... Wat gebeurt er als je een Cobra in een karton Aldi vuurwerk stopt?
Misschien een ongelukt met Cat1. Misschien Shells terwijl er ook Cat1 lag van anderen....
Elk ongeluk is er 1 teveel....

Ik weet niet onder welke compound jij geleefd hebt, maar over het algemeen doen mensen met een YouTube kanaal dit niet om 23 uur 's avonds op een veldje in een woonwijk. Snap sowieso de link met YouTubers en/of categorie 1 niet.

Opmerking die ik las van een buurman die het had over het ophebben van een vuurwerkbril . Een "antishell vuurwerkbril" of de bekende "cobrabril" ? :bonk:

Denk de recente youtube filpjes met CAT1 die ook veel aandacht trokken o.a. van de politie?

Maar wat hebben categorie 1 vuurwerk en youtubers dan ooit te maken met een vuurwerkongeluk waar iemand blind is geraakt en er iemand botbreuken in zijn gezicht heeft? Lijkt me sterk dat dit door een paar knetterlintjes of een camera is gebeurd.

Maar wat hebben categorie 1 vuurwerk en youtubers dan ooit te maken met een vuurwerkongeluk waar iemand blind is geraakt en er iemand botbreuken in zijn gezicht heeft? Lijkt me sterk dat dit door een paar knetterlintjes of een camera is gebeurd.

Inderdaad, deze gasten hebben een hoogstwaarschijnlijk een shell afgestoken (Afgaand op de botbreuken in het gezicht en het feit dat men sprak over mortierbommen) en cat 1 heeft hier niks maar dan ook niks mee van doen.... En ik denk dat die twee heeel erg blij mogen zijn dat ze het overleeft hebben.Pof vuurwerk hoord gewoon niet in handen van consumenten te komen, zo zie je maar weer.

Ja verbieden dat nederlandse vuurwerk dit soort slachtoffers willen we niet meer...... dat is hoe men denkt!!

Voor ons is het maar een krantenkop... voor hun heeft dit impact voor de rest van hun leven... op hun relaties, werk alles eigenlijk. Je houdt niemand tegen maar wees nou voorzichtig... denk twee keer na. Dit is geen lolletje meer voor hun maar een nachtmerrie. Jaja... ouwe lulle praat maar ja... 32 jaar...

Inderdaad, deze gasten hebben een hoogstwaarschijnlijk een shell afgestoken (Afgaand op de botbreuken in het gezicht en het feit dat men sprak over mortierbommen) en cat 1 heeft hier niks maar dan ook niks mee van doen.... En ik denk dat die twee heeel erg blij mogen zijn dat ze het overleeft hebben.Pof vuurwerk hoord gewoon niet in handen van consumenten te komen, zo zie je maar weer.

Even mezelf quoten, van een pagina terug. Daar komt dat hele Categorie 1 verhaal vandaan, hoe en óf dat in relatie staat tot dit ongeval - waarbij het dus met een Shell is misgegaan - is uiteraard gokken.

Zojuist een verslaggever van de lokale omroep gehoord op de radio. Hij liep op de plaats van het ongeluk rond en vertelde dat hij veel vuurwerk zag liggen, Nitro's, Knetterkings, Bombonnetjes - lijkt erop dat er dus iets heel bizars is gebeurd met Cat F1?

Zojuist een verslaggever van de lokale omroep gehoord op de radio. Hij liep op de plaats van het ongeluk rond en vertelde dat hij veel vuurwerk zag liggen, Nitro's, Knetterkings, Bombonnetjes - lijkt erop dat er dus iets heel bizars is gebeurd met Cat F1?

Gezien het letsel lijkt me dat niet. Geloof best dat dit een shell is geweest die ze bij het schietlont aangestoken hebben.

Ik weet niet onder welke compound jij geleefd hebt, maar over het algemeen doen mensen met een YouTube kanaal dit niet om 23 uur 's avonds op een veldje in een woonwijk. Snap sowieso de link met YouTubers en/of categorie 1 niet.
Ik zeg alleen dat het gissen is wat er precies gebeurd is.... Niet dat ze het zo hebben gedaan maar er worden nu zoveel theorieën op los gelaten op de gok... YouTube video is maar een voorbeeld. Ik had ook kunnen zeggen: misschien hadden ze een handgranaat tot ontploffing gebracht.

Edit: blijkbaar is inmiddels bekend waarmee het gebeurd is. Dat had ik gemist

Overigens vond ik je woordgrap van "ik weet niet onder welke compound jij hebt gelegen" wel sterk :p

Even mezelf quoten, van een pagina terug. Daar komt dat hele Categorie 1 verhaal vandaan, hoe en óf dat in relatie staat tot dit ongeval - waarbij het dus met een Shell is misgegaan - is uiteraard gokken.

Het is inderdaad gokken, wat mij persoonlijk aannemelijker lijkt is dat dat categorie 1 spul er al lag en dat dat er niks mee te maken heeft. Het is december, de Aldi verkoopt vuurwerk, lijkt mij dat er gewoon jeugd al veel heeft lopen afsteken op het plaatselijke voetbalveldje.

Op je tweeëndertigste nog gewond raken door een shell. Je zou denken dat je op zo'n leeftijd die kick een beetje ontgroeid bent.

Bijzonder triest. De straf is altijd onbeschrijfelijk veel harder dan het vuurwerk dat je wilde ervaren.

Het is inderdaad gokken, wat mij persoonlijk aannemelijker lijkt is dat dat categorie 1 spul er al lag en dat dat er niks mee te maken heeft. Het is december, de Aldi verkoopt vuurwerk, lijkt mij dat er gewoon jeugd al veel heeft lopen afsteken op het plaatselijke voetbalveldje.
Komt ook wel vaak voor dat mensen wat cat 1 stoken, en met een knaller willen eindigen en dan weer weg gaan, maar net zoals je zegt het is maar gissen.

Zoals gewoonlijk een hoop geruchten. Lijkt mij vrij duidelijk dat dit niets met CAT 1 te maken heeft.
Wens de slachtoffers heel veel sterkte toe en hoop dat ze er weer boven op komen. Dit gun je niemand.

Op het nieuws werd ook gesproken over een shell. Er is huiszoeking gedaan bij beide mannen en daar is nog meer zwaar vuurwerk aangetroffen.

Back
Bovenaan