Truck vol vuurwerk onderschept bij grenscontrole

Mattenfreak

Administrator
Forumleiding
Bij een grenscontrole bij het Drentse Zwartemeer op de A37 is een vrachtwagen vol illegaal vuurwerk onderschept. In de truck zaten tien pallets met in totaal bijna 7500 kilo vuurwerk, meldt de marechaussee dinsdag.

De 48-jarige bestuurder gaf in eerste instantie aan dat er tuingereedschap in zijn wagen lag. Bij controle bleek het echter om vuurwerk te gaan. De man uit Ter Apel is aangehouden. Hij krijgt een proces-verbaal. Het vuurwerk heeft naar schatting een straatwaarde van ruim dertigduizend euro.

121106_112339_novum.11-06-2012.0407_450_337.jpg
Truck vol vuurwerk onderschept bij grenscontrole (Foto: Novum)

Bron: Fok.nl

phoe dat is indd een hele vrachtwagen vol.. .

Gaat weer een hoop de brandoven in, wat zonde wat zonde..

Zo, dat is een flinke hoeveelheid. Ik vraag me af wat dit was. De foto is van erg slechte kwaliteit.

Geen handige grensovergang om iets het land in te smokkelen. Ze staan er regelmatig te koekeloeren met een aantal autotrailers. Alles wat niet klopt word gelijk afgevoerd. Er lopen daar regelmatig mensen tegen de lamp met auto's waar iets niet aan klopt of een slachtveetransport zonder papieren.

Wohoow dikke vangst.
Zonde man. Had graag deze vangst de lucht in zien gaan de 31e;)

Poeh dan ga je wel door de grond als ze je laadklep openen! De eerste grote vangst die ik zie dit jaar.

Dat is wel heel goedkoop vuurwerk als het maar 30.000 waard is.

is blijkbaar niet de eerste keer

VHN | Gepubliceerd op 03 november 2011, 11:59 Laatst bijgewerkt op 03 november 2011, 13:05

ZWARTEMEER - De Koninklijke Marechaussee heeft woensdagavond op de A37 bij Zwartemeer een 35-jarige man uit Letland aangehouden die in zijn bestelbus ruim 1400 kilo illegaal vuurwerk vervoerde.

Het bestelbusje van de man werd naar de kant gehaald tijdens een reguliere controle, waarna de marechaussees ruim honderd dozen met een groot aantal opvallende Chinese tekens erop ontdekten.

De lading bevatte verschillende soorten vuurwerk. De lading is in beslag genomen en zal worden vernietigd. De man is voor verder onderzoek vastgezet.

Die straatwaarde van 30.000 euro lijkt gezien mijn eigen lijstje :angel: aan de lage kant. Of ik moet concluderen dat ik, niet met een truck maar wel met een stevig busje mijn vuurwerk moet gaan ophalen.

Jongens, volgens mij is deze truck voor Loots Vuurwerk te Baarle Hertog bedoeld.

Ik citeer Loots Vuurwerk zelf:

EEN KAR VOL AANBIEDINGEN IS ALTIJD GOEDKOPER DAN VASTE LAGE PRIJZEN!

Maar voor hem zelf is een truck natuurlijk nog veel goedkoper.

Jongens, volgens mij is deze truck voor Loots Vuurwerk te Baarle Hertog bedoeld.

Ik citeer Loots Vuurwerk zelf:

Maar voor hem zelf is een truck natuurlijk nog veel goedkoper.

O jongen kijk uit niet te veel van het onderwerp afwijken, een grapje mag ook niet in een topic

het komt steeds dichter bij mij in de buurt..
maar mogen er vrachtwagens met vuurwerk voor een ander land niet door nederland ofzo?

Jawel, maar als je roept dat er tuingereedschap in zit, en er zit wat anders in, heb je de papieren zeer waarschijnlijk ook niet in orde, als er al papieren bij zitten. :p

Back
Bovenaan