Transbomber

Ik weet niet waar jij het nu over hebt en mij daarin quote, maar ik reageerde op Kees die de aanname deed alsof de Transbomber NL opeens nog maar de helft van het originele kruitgewicht had omdat dat op een Belgische omlabeling staat. Daarmee werd gesuggereerd dat de Transbomber NL een enorme downgrade zou hebben ondergaan en nog maar 1.000 gram NEM zou bevatten. Dat is echt onzin.
Ik quootte je omdat je als enige van iedereen zegt dat er aan de Nederlandse Transbomber niets veranderd is. De rest van je post komt ook heel stellig over (hoofdletters, uitroeptekens).

Afgelopen jaar verkocht loots daadwerkelijk de transbomber van rubro. Deze kocht men uit de Nederlandse voorraad op. Gingen als warme broodjes voor 79euro. Klanten namen er allemaal meerdere mee.
Dit zag loots denk ik als teken om bij een fabriek de fransbomber te laten maken.
Kan denk ik 2dingen betekenen:
1: ze hebben een box laten maken die met de uitwerkingen in buurt komt van de transbomber. Als je kijkt bij HQ fireworks hebben ze het ook over een alternatief namelijk.
Tegenwoordig kan je in China producten je eigen naam geven ( zie alle omlabingen, sterker nog er zijn importeurs die een hele collectie aanbieden waar je dan je “eigen lijn” van kan maken. Kijk bv naar valk/ driesprong nog wat zaken. Allemaal dezelfde soort boxxen maar net een andere naam of verpakking.
2: het is dezelfde alleen met andere doos ( dit acht ik erg klein) wat op de doos staat moet namelijk kloppen!

Dat er maar een kilo kruit in zit hoeft helemaal geen probleem te zijn. Een van mijn favoriete Belgische boxen (Vortex van Alpha) heeft ook “maar” 997 gram en kost 149. Toch is hij mijn inziens dat geld waard en was dit jaar ook binnen no time uitverkocht. Misschien kijken we in NL wel teveel naar het NEM. Ben daarom erg benieuwd in hoeverre de Fransbomber zijn voorbeeld benaderd.

Dat mijn elektrische fiets maar 12volt-7Amp(100euro) heeft ipv (DE GEADVERTEERDE)36volt-13Amp(100euro) hoeft helemaal geen probleem te zijn. Een van mijn favourite fietsen heeft ook maar 12v-7Amp en kost 150euro. Toch is hij in mijn inziens dat geld waard en was dit jaar ook in no time uitverkocht. Mischien kijken we in NL wel teveel naar Volt-Amp ratio.

Nee, het is wel degelijk een probleem. Dat jij ok bent dat je in ieder geval weer kan fietsen met oud en nieuw is allemaal prima. Maar ik verwacht zelf gewoon het product waar ik voor betaal, Een fiets met 36v-14Amp voor 100 euro.

Ben nu toch echt wel benieuwd naar de conclusie. Want ben nog steeds geen info rijker. Kan iemand met beiden niet ff op een weegschaal gaan staan ofzo haha

Nee, het is wel degelijk een probleem. Dat jij ok bent dat je in ieder geval weer kan fietsen met oud en nieuw is allemaal prima. Maar ik verwacht zelf gewoon het product waar ik voor betaal, Een fiets met 36v-14Amp voor 100 euro.

U begrijpt mijn punt niet. Wat ik probeerde aan te geven is dat wij in NL in het algemeen wellicht teveel gefocussed zijn op NEM en kaliber. Aan de hand daarvan bepalen we of een prijs fair is. Echter, wanneer je naar sommige Belgische boxen kijkt (alpha, Surex, salon Roger) kom je daarbij niet op een juiste waardering. Op een of andere manier lukt het daar vaak om met minder kruit/kaliber toch volle effecten met goede burst te krijgen. Mijn punt was niet dat deze box met de helft NEM van het origineel een juiste prijskaart heeft, daarvoor moet er toch eerst een film voorbij komen.

Ben nu toch echt wel benieuwd naar de conclusie. Want ben nog steeds geen info rijker. Kan iemand met beiden niet ff op een weegschaal gaan staan ofzo haha

De conclusie is dat de Fransbomber en Transbomber 2 verschillende boxen zijn:

-De Fransbomber heeft 2x2 cakes met 248 gram NEM per cake (totaal 993 gram NEM)

-De Transbomber heeft 4 verschillende cakes met ca 495 gram NEM per cake (totaal 1975 gram NEM)

Dat mijn elektrische fiets maar 12volt-7Amp(100euro) heeft ipv (DE GEADVERTEERDE)36volt-13Amp(100euro) hoeft helemaal geen probleem te zijn. Een van mijn favourite fietsen heeft ook maar 12v-7Amp en kost 150euro. Toch is hij in mijn inziens dat geld waard en was dit jaar ook in no time uitverkocht. Mischien kijken we in NL wel teveel naar Volt-Amp ratio.

Dat laatste is niet zo gek toch?
Als iemand nou zijn Transbombertje even wilt wegen (neem toch aan dat iemand er nog wel 1 heeft staan) en een ander de Fransbomber. Zou dan om en nabij een kilo moeten verschillen. Neem niet aan dat ze een kilo klei extra gaan toevoegen.

Je koopt het product waar mee geadverteerd wordt als zijnde de 'bekroonde' Transbomber met een andere naam, zag sommige met 2 (zelfs 3) van die dingen de deur uit lopen.
Lijkt mij een hard gelach om er op de 31e achter te komen dat je gewoon een 1kg compound heb aangeschaft. Kan, en hoop dat ik er naast zit, maar als ik het bovenstaande lees is het een totaal andere box.

Je koopt het product waar mee geadverteerd wordt als zijnde de 'bekroonde' Transbomber met een andere naam, zag sommige met 2 (zelfs 3) van die dingen de deur uit lopen.
Lijkt mij een hard gelach om er op de 31e achter te komen dat je gewoon een 1kg compound heb aangeschaft. Kan, en hoop dat ik er naast zit, maar als ik het bovenstaande lees is het een totaal andere box.

Suggestie aan de mods: laat iemand even een Fransbomber-topic openen en de bijbehorende reacties meteen even overzetten naar dat topic, zodat dit Transbomber-topic niet langer vervuild wordt met allerlei vragen, aannames en speculaties over in feite een ander artikel dat niet eens in NL wordt verkocht.

Op een of andere manier lukt het daar vaak om met minder kruit/kaliber toch volle effecten met goede burst te krijgen.

Dat doen ze met de pyro-toverstaf.

feeen-toverstaf-0.jpg

Bij aankomst in de haven gaan ze met dit stokje op de kartons tikken.
Het sterretje wat erop zit, doet de rest.
Het zou zelfs lukken per container, een klein tikje is voldoende.
De extra sterretjes zitten er zo weer bij.

Wat is het precieze bruto gewicht van de 'originele' Transbomber?

Edit: op de site van vuurwerkexpert staat 13000 gram (13 kg). Iemand die dit kan bevestigen?

Laatst bewerkt:

Edit: op de site van vuurwerkexpert staat 13000 gram (13 kg). Iemand die dit kan bevestigen?

Op de site van Vuurwerkexpert? Dat is de concurrent dus daar zou ik maar niet teveel waarde aan hechten... :wink:

Ik heb het even voor je nagekeken: een doos Transbomber weegt 26.000 gram oftewel 26KG. Maar ze zitten verpakt per 2. Dus 1 Transbomer weegt inderdaad 13.000 gram oftewel 13KG. Dat is in dit topic al wel vaker aangegeven.

Zelfde als het vraagstuk over het kruitgewicht, dat is de laatste jaren juist wat verhoogd (en dus zeker niet verlaagd). Was eerder 1.778 gram en sinds een paar jaar 1.889 gram en dat is ook het gewicht dat voor dit jaar in de officiële Rubro-productsheet staat. Zie bijv. deze post https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?43647-Transbomber&p=1119790&viewfull=1#post1119790

Het wordt er voor mij niet duidelijker op. Op een foto van vorig jaar zag ik 1975,2 gram als kruitinhoud staan.

Wij hebben 'm nog niet geleverd gekregen, anders had ik het meteen voor je nagekeken en evt. een foto gemaakt. Misschien dat een andere winkelier 'm al wel heeft staan en even de moeite wil nemen?

Ik weet nog dat in de beginjaren van dit soort boxen (Transbomber, Crash Box, enz.) er (nogal) wat discussie was over het exacte kruitgewicht. Volgens mij waren er destijds per abuis etiketten gedrukt met een gewicht van rond de 1KG voor de Transbomber, terwijl dat feitelijk bijna 2KG was. Misschien dat zoiets ook speelt bij Loots.

Het hoge woord is eruit. Machine zou Machine niet zijn als hij de buurman zo gek heeft gekregen om de proef op de som te nemen. Ik kan jullie verzekeren de Fransbomber is gewoon de Transbomber!

Laatst bewerkt:
Machine heeft gewoon stiekem connecties met Loots en weet dat er nog een levering Fransbomber aan komt ��

Sorry maar dit komt toch alleen qua uitwerking overeen met de echte? Vind de kwaliteit nog niet eens in de buurt komen van een Transbomber.....

Back
Bovenaan