Transbomber

Heeft iemand ook dat cake 1 en 3 (dus de crackling cakes) Geisha papier aan de bovenkant hebben? Nummert wel gewoon door van 1 tot en met 4.. verder zitten de cakes vast in de doos.

IMG_9802.jpg

Rubro loopt daar nog wel voor op de concurrent met dat mooie doorlont systeem, dat is echt een gekloot bij de Cruel Traction bijvoorbeeld.

Ik heb hem zojuist opgehaald en hij is klein, maar zeker fijn.
Kijk maar op de foto, ik heb hem stiekem een beetje opengemaakt om te kijken of het inderdaad vanzelf van reservelont naar hoofdlont van de volgende cake gaat, en dat moet wel lukken met zo'n bundel lontjes!
Bekijk bijlage 31082

Stomme vraag misschien maar lus je dan bovenin de lonten niet meer door? Heb nog niet vaak doorlont cakes gehad en de transbomber is 1 van de eerste. Uitleg is welkom :-)

Net opgehaald bij Steenbergen, zit 1 Geisha cake bij (No 1). Lijkt inderdaad een dun stukje karton tussen de 2 cakes links en de 2 rechts te zitten.

IMG_5864.jpg

Dat ga ik beter afschermen. Ineens is leuk maar wil er toch wat langer van genieten.

Maak een balk ipv vierkant.

Ik zie regelmatig dat mensen zitten te toveren met hoe de cakes in de doos moeten.
Gewoon alles eruit en naast elkaar in de lengte, nooit geen last van overslag :wink:

Heeft iemand ook dat cake 1 en 3 (dus de crackling cakes) Geisha papier aan de bovenkant hebben? Nummert wel gewoon door van 1 tot en met 4.. verder zitten de cakes vast in de doos.

Bekijk bijlage 31099

Net opgehaald bij Steenbergen, zit 1 Geisha cake bij (No 1). Lijkt inderdaad een dun stukje karton tussen de 2 cakes links en de 2 rechts te zitten.

Bekijk bijlage 31114

Ze wisten mij vorige week bij Morsink te vertellen dat de batch die op de eerste demo geschoten is 2 cakes van Vuurwerkmania er in had zitten. Dit zou dus betekenen dat het die batch is die niet overeen komt met de winkeliersdemo.

De later batches zonder mania cakes zijn de goede versie.

Ik weet niet in hoeverre dit waar is maar dit werd mij vertelt.

wat is nu het beste om te doen? Doorlonten of niet? Ik heb namelijk ook voor het eerst een cakebox gekocht. En Als er doorgelont moet worden. Moet dan de lonten los gemaakt worden en dan met tape aan elkaar geplakt worden?? Of gewoon de oranje plakkertjes eraf halen en die lontjes aan elkaar maken?

Ze wisten mij vorige week bij Morsink te vertellen dat de batch die op de eerste demo geschoten is 2 cakes van Vuurwerkmania er in had zitten. Dit zou dus betekenen dat het die batch is die niet overeen komt met de winkeliersdemo.

De later batches zonder mania cakes zijn de goede versie.

Ik weet niet in hoeverre dit waar is maar dit werd mij vertelt.

Het gekke is wel dat het cake 1 en 3 zijn, de crackling cakes, en die waren op de demo precies zoals bedoeld. Alleen cake 2 en misschien 4 waren anders.

Mocht het echt anders zijn dan ga ik daar nog wel op terugkomen, maar dacht al gelezen te hebben dat Rubro dat zelf ook wil weten.

wat is nu het beste om te doen? Doorlonten of niet? Ik heb namelijk ook voor het eerst een cakebox gekocht. En Als er doorgelont moet worden. Moet dan de lonten los gemaakt worden en dan met tape aan elkaar geplakt worden?? Of gewoon de oranje plakkertjes eraf halen en die lontjes aan elkaar maken?

Er zijn veel topics over doorlonten. Maar om je alsnog op weg te helpen. De reserve lont van Cake A moet naar de hoofdlont van Cake B (etc. etc). Je kunt hiervoor schilders-tape gebruiken om ze vast te maken aan elkaar. Tie-Wraps kan ook. Gebruik hiervoor geen Duct tape.

Probeer anders even op Youtube video's te zoeken. Het is niet moeilijk overigens.

Houd er rekening mee: officieel mag het niet omdat het valt onder het modificeren van vuurwerk. Het is dus op eigen risico (die zeer minimaal is)

Back
Bovenaan