Toppers/floppers editie 2024-2025

Vuurwerk is verbindend. Een traditie. Een samenkomen om te vieren. Iedereen in Nederland viert een feest, iedereen op zijn eigen manier. Maar als er dan mooi vuurwerk de lucht in gaat dan komt men samen. Om te kijken naar onze hobby/passie. Dan wil ik die graag overdragen in alle pracht en praal die het te bieden heeft. Daarom wilde ik het publiek ons mooiste/sierlijkste vuurwerk laten zien.
Hieronder de feedback van mijn publiek en mijn eigen ervaring.

Absolute top:
Rainbow / Something Different - Wolff. Het hele publiek hoorde ik wauw zeggen. De kinderen vonden de fish effecten geweldig. De crackling en regenboog tails kwamen zo ontzettend hoog en waren zelfs tegen windkracht 4/5 goed bestand. Het is een show op zichzelf. Voor iedereen die het “stille” vuurwerk kan waarderen is dit een must have. En ik zeg stil met aanhalingstekens want het schieten van de rijen maakt een enorme indruk als het verder even stil is omdat men met de mond open staat te kijken.

Toppers:
Three Stage Trouble - Redwire. Zo’n sierlijke drietraps fluit die nog behoorlijk lang door ging.
Caïro Crackling - Magnum. Boem knetter deluxe. Voor mij het eerste jaar dat ik hem schoot en was blij dat ik er een karton van had.
Fire Festival - Wolff. Nog zo’n unieke waaierbak die het erg goed deed bij het publiek.
Tailgate Fan - Broekhof. En ik quote mijn buurman die filmde: “zo dan!” Wel jammer dat ik hem vergeten was te controleren en deze dus met de waaier een kwartslag verkeerd stond. Kennelijk nog wel genoeg om fors indruk te maken.
Phenomenal - Hello Fireworks. Groot kleur effect met kleine sierlijke vuurvliegjes.
Face Off - Hello Fireworks. Goed uitgewerkte effecten die er behoorlijk hard op klapte.
E-Pulz - Volt! 5x Blink mine into red tails. Dubbel geschoten en daarom ontzettend indrukwekkend om van dichtbij te zien.
Scream - Pangu en Hellfire Thunder - Evolution:
Had ik er hier maar meer van gekocht! Wat een schelle t€&@sherrie die daarna ook nog eens een harde burst hadden, heerlijk genietmomentje.
Fanmei 999 en 888 fonteinen - Wolff. Beste prijs/kwaliteit fonteinen. Echt heel groot effect met mooie afwisseling.
Melkbus - GBV WECO. Echt bizar dat zo’n klein fonteintje zo’n goed gevulde effect kan produceren. Ik schoot hem per 3, maar 2 was waarschijnlijk ook voldoende geweest.
Cupido - Riakeo. Helaas mijn enige Riakeo doos. Ontzettend mooie effecten.
Hollenfeuer - Funke. Wat is er nou mooier dan je kind een kleur uit te laten kiezen en dan samen er naar staren totdat ie fluit-knetter zegt. Het enthousiasme van mijn kleine man sprak boekdelen.

Verrassend goed:
Megatron 500 assortiment - Rubro. 5x 36shots cakes die echt ontzettend mooi waren. Met name de burst was erg hard en hierdoor waren de effecten dan ook weids.
Turbo Fan - Hello Fireworks. Grote effecten in een mooi tempo geschoten. Door de chrysanten heen waren wat blauwe tinten te vinden die het geheel heel sierlijk maakte.
Ti Sento - Hello Fireworks. Goeie 100s 25mm bak. Tempo zat er lekker in, kleurrijk, effecten groter dan sommige 30mm bakken.

Flipper:
36 shots fan - Cafferata. Ter vervanging gekregen van de Break Even. Schoot in waaier dubbel 30mm en het effect leek wel 20mm. Kleuren maar super kort zichtbaar.
Ik schoot deze tegelijk met de Ti Sento - Hello Fireworks.
Oordeel zelf:

Oh en beste oud en nieuw ooit 🎆🫶🎇
Fijn onderbouwd Piet, grazi.

Toppers:

- Transbomber (blijft elk jaar toch de topper)
- 400 shots total display (heerlijk tempo!)
- wipe Out was voor deze lage prijs toch een lekker boxje om warm te draaien!

Tegenvallers:

- Return of the Phoenix (viel wat tegen. Voor deze prijs toch wel iets hardere en rauwe fluiters verwacht)
- London van China red
- Klasek New Identity (erg prijzig voor wat je krijgt)

Flop:

- Color Hypnose van Rubro viel echt zwaar tegen helaas!

Vuurwerk is verbindend. Een traditie. Een samenkomen om te vieren. Iedereen in Nederland viert een feest, iedereen op zijn eigen manier. Maar als er dan mooi vuurwerk de lucht in gaat dan komt men samen. Om te kijken naar onze hobby/passie. Dan wil ik die graag overdragen in alle pracht en praal die het te bieden heeft. Daarom wilde ik het publiek ons mooiste/sierlijkste vuurwerk laten zien.
Hieronder de feedback van mijn publiek en mijn eigen ervaring.

Absolute top:
Rainbow / Something Different - Wolff. Het hele publiek hoorde ik wauw zeggen. De kinderen vonden de fish effecten geweldig. De crackling en regenboog tails kwamen zo ontzettend hoog en waren zelfs tegen windkracht 4/5 goed bestand. Het is een show op zichzelf. Voor iedereen die het “stille” vuurwerk kan waarderen is dit een must have. En ik zeg stil met aanhalingstekens want het schieten van de rijen maakt een enorme indruk als het verder even stil is omdat men met de mond open staat te kijken.

Toppers:
Three Stage Trouble - Redwire. Zo’n sierlijke drietraps fluit die nog behoorlijk lang door ging.
Caïro Crackling - Magnum. Boem knetter deluxe. Voor mij het eerste jaar dat ik hem schoot en was blij dat ik er een karton van had.
Fire Festival - Wolff. Nog zo’n unieke waaierbak die het erg goed deed bij het publiek.
Tailgate Fan - Broekhof. En ik quote mijn buurman die filmde: “zo dan!” Wel jammer dat ik hem vergeten was te controleren en deze dus met de waaier een kwartslag verkeerd stond. Kennelijk nog wel genoeg om fors indruk te maken.
Phenomenal - Hello Fireworks. Groot kleur effect met kleine sierlijke vuurvliegjes.
Face Off - Hello Fireworks. Goed uitgewerkte effecten die er behoorlijk hard op klapte.
E-Pulz - Volt! 5x Blink mine into red tails. Dubbel geschoten en daarom ontzettend indrukwekkend om van dichtbij te zien.
Scream - Pangu en Hellfire Thunder - Evolution:
Had ik er hier maar meer van gekocht! Wat een schelle t€&@sherrie die daarna ook nog eens een harde burst hadden, heerlijk genietmomentje.
Fanmei 999 en 888 fonteinen - Wolff. Beste prijs/kwaliteit fonteinen. Echt heel groot effect met mooie afwisseling.
Melkbus - GBV WECO. Echt bizar dat zo’n klein fonteintje zo’n goed gevulde effect kan produceren. Ik schoot hem per 3, maar 2 was waarschijnlijk ook voldoende geweest.
Cupido - Riakeo. Helaas mijn enige Riakeo doos. Ontzettend mooie effecten.
Hollenfeuer - Funke. Wat is er nou mooier dan je kind een kleur uit te laten kiezen en dan samen er naar staren totdat ie fluit-knetter zegt. Het enthousiasme van mijn kleine man sprak boekdelen.
Tycoon - Wolff. Wat een tempo en burst! Prachtige doos om vlak voor de finale nog even flink gas te geven in alle kleuren van de regenboog. Verschillende schietrichtingen maakt het een compleet feest.

Verrassend goed:
Megatron 500 assortiment - Rubro. 5x 36shots cakes die echt ontzettend mooi waren. Met name de burst was erg hard en hierdoor waren de effecten dan ook weids.
Turbo Fan - Hello Fireworks. Grote effecten in een mooi tempo geschoten. Door de chrysanten heen waren wat blauwe tinten te vinden die het geheel heel sierlijk maakte.
Ti Sento - Hello Fireworks. Goeie 100s 25mm bak. Tempo zat er lekker in, kleurrijk, effecten groter dan sommige 30mm bakken.

Flipper:
36 shots fan - Cafferata. Ter vervanging gekregen van de Break Even. Schoot in waaier dubbel 30mm en het effect leek wel 20mm. Kleuren maar super kort zichtbaar.
Ik schoot deze tegelijk met de Ti Sento - Hello Fireworks.
Oordeel zelf:

Oh en beste oud en nieuw ooit 🎆🫶🎇
Leuk om te lezen! Je passie spat er vanaf. Heb even de Rainbow opgezocht, en inderdaad wat een leuk ding om een show mee te starten. Best uniek.

Dit jaar veel toppers gestookt en eigenlijk geen floppers gehad :)

De toppers die mij het meest zijn bijgebleven:
Wolff Rainbow (Something Different)
Funke Fireball
Broekhoff Insane Crown Bomber
FWS Crackle King
Magnum Cairo Crackling
Funke Elegant Night
Broekhoff 1.2" Total Event Box
Volt! Spinnerz 2 Colorz
Funke Scala 100A
Funke Flying Python
Funke Goldbomber
Wolff Jackhammer
Volt! Glitter Willows 2 Colorz
Evolution Kingsmen
Barely Legal Dutch Protocol
Wolff Ultimate Aero
Red Lantern Phoenix
Magnum The Showdown
Riakeo Cupido
Wolff Fanmei 888 en 999
Mooie lijst maat! Hoor gemixde reacties over elegant night, maar zou je 'm aan raden voor komend oudjaar?

Mooie lijst maat! Hoor gemixde reacties over elegant night, maar zou je 'm aan raden voor komend oudjaar?
Als je de Elegant Night 2024 batch vergelijkt met eerdere batches dan was het niet de allerbeste maar ook zeker niet de slechtste. Als je het product op zich bekijkt dan is het echt een bruut apparaat, gigantisch breed geschoten, mooie kleuren, dikke burst en voor het grootste deel ook mooie volle en grote boeketten. En het geluid als er zo'n rij de lucht in geschoten wordt is alleen al heerlijk :)
De prijs is natuurlijk wel een dingetje, verre van goedkoop. Voor mij is het in ieder geval duidelijk, als ik hem dit jaar weer kan kopen doe ik het!

Topper:
Event Sky Symphony (geweldig effect, tot aan de grond)
Alle Riakeo 500 grammers (gewoon goed)
400 shots total display show (hoef ik niet uit te leggen als je hem een keer hebt gehad)
Forza 1 en Forza 6 (heerlijke gouden bakken, tot aan de grond)

Flopper:
Coconut bounty (vergeleken een Forza 1 of Forza 6 viel de coconut bounty echt in het niet)
Lucky nr 19 (is echt fors minder geworden naar mijn idee, burst is echt veel minder)

Toppers :
Ultimate City Trip van magnum vuurwerk 25mm , een voor een spektakel in een klein doosje, met oplopend tempo!
Saturna 19sh van de Polska Line van Katan 30mm, goede burst dikke effecten. klapte er lekker op.

Flop :
Smoke Elephant van ''Lesli'' ''25'' +''30''mm? nooit weer haha. 130,- voor betaald en was in een winkel waar ze deze op de verkoopdagen verkochten voor : 200,- gaat het effe? Voor mijn gevoel 'n behoorlijke flop als ik de effecten vergelijk met de effecten van de cakes hierboven genoemd.

Dit jaar wegens klein budget helaas niet groots kunnen uitpakken.

Laatst bewerkt:
Toppers (ook in relatie tot wat ik ervoor betaald heb)
Ultimate city trip cakes
TechnoV Hangover (mooie kleuren lekker tempo)
Bonfireworks Prisma Willow Probox
Transbomber
Bonfireworks - Dragon Fire
Riakeo - Toxic
Iskra - Widmo 1

Gewoon echt goed (ook in relatie tot wat ik ervoor betaald heb)
Magnum - Insane Crown Bomber (was minder enthousiast dan vorig jaar)
Insane Monsterbox 400 shots (nog lekkerder dan 400STD)
Heavy Legend - The Legend (3 cakes 30mm met enorme burst, helaas niet echt een finale)
Riakeo - outburst

Geen floppers gehad, goed voorbereid en tegen goede prijzen ingekocht. Ik had wel meer verwacht van ROTP.

Van wat ik zelf gezien heb in de straat:

Toppers:
Blitz Bomber
Event Royal Tears in Heaven
De Sensation boxen van Rubro
400 Shots Display Box
1.2 Freestyle Madness
Final City Trip
La Bomba
Fontein 999 en 888
Milf
Melkbus
Sutorobo
En alles van Riakeo

Geen floppers gehad alleen de Afterburner fontein had ik 3 keer en dat waren knutsel werkjes. Als hij doet wat hij moet doen is het echt een goede fontein, maar er moet iets gedaan worden aan de stevigheid.

Toppers :
Ultimate City Trip van magnum vuurwerk 25mm , een voor een spektakel in een klein doosje, met oplopend tempo!
Saturna 19sh van de Polska Line van Katan 30mm, goede burst dikke effecten. klapte er lekker op.

Flop :
Smoke Elephant van ''Lesli'' ''25'' +''30''mm? nooit weer haha. 130,- voor betaald en was in een winkel waar ze deze op de verkoopdagen verkochten voor : 200,- gaat het effe? Voor mijn gevoel 'n behoorlijke flop als ik de effecten vergelijk met de effecten van de cakes hierboven genoemd.

Dit jaar wegens klein budget helaas niet groots kunnen uitpakken.
Je had beter een aanbieding Futuristic Salvo kunnen kopen, zelfde compound maar andere naam en maar 78 euro.

Dan is het ineens een prima ding voor de prijs :-)

Je had beter een aanbieding Futuristic Salvo kunnen kopen, zelfde compound maar andere naam en maar 78 euro.

Dan is het ineens een prima ding voor de prijs :-)
Haha ja absoluut, helaas kwam ik er te laat achter dit jaar wegens privacy niet goed voorbereid en ook een laag budget.

Had 'm gezien voor 77'77, maar té laat. En de smoke elephant bij een andere zaak al wél besteld. Kan niet wachten om tóch naar Duitsland te gaan hihi.

Toppers:

Beast of burden
Tyranitar
Boombastic
Hardcore Helium
999 fontein

Floppers
Total display 400 shots
Hurricane crystal

Flowerbomb 144 shots ( gratis product )

Laatst bewerkt:
Toppers:
Cupido
Outburst
Riakeo 500
Zodiac
Transbomber wederom
Yellow River
Fast Punch
Thermal Jewels
Coconut Bounty
Parallel Universe
Angels assortiment
Fontein 999 en 888
Popcorn Fountain
Milf
Melkbus
Sutorobo Taki
Stinger Bees

Eigenlijk geen floppers gehad..op enige vervangende pyromould cakejes na die ik kreeg ipv Funky 3 en Pyro 5.. Maar dat was voor de kids en vooravond dus dat mocht mijn pret niet drukken. Kids vonden ze helemaal prima.

Ik ben denk ik snel tevreden, enige wat me iets tegenviel was de fabulous six van wtf. Het was het geld wel waard 130 voor 6 potten 500 gram maar het zag er niet uit als 500 gram... Boeketten van six senses en angel 19 assortiment waren indrukwekkender.

Ik had alleen maar goed spul dit jaar, slechts 1 echte flopper.

Mijn '4' Toppers:

Alles van Hello Fireworks

Ik had bij lokale dealer het Forza pakket (Forza 1, 2, 3, 5 en 6) en een pakket met 5 losse cakes (Crystal Clear, Hattrick, Twinkle, Topaz Blue en Firefly).

Het Forza pakket was weer heerlijk (voorheen uiteraard de Katan specials). Ik blijf echt fan van de Color Dahlia. Maar alle 5 de boxen zijn echt een heerlijk feestje.

De 5 losse cakes was een gokje, maar hebben mij allen positief verrast. Mooie heldere kleuren, grote boeketten (allemaal 25mm) en redelijk uniek. Ik kan de Crystal Clear in mijn herinnering niet goed vergelijken met de Piranha, maar het blauw/goud element maakte hem qua sierwaarde echt wel bijzonder.

Doodle - Premium Pyro
Op de gok gekocht en een voltreffer! Mooie boeketten, lekker tempo, passende finale. Gaat zo weer in het winkelmandje!

RiaKeo
Na alle productie filmpjes zelf toch ook enthousiast geworden om iets te gaan proberen. Aangezien het al half december was geen echte actie meer kunnen pakken, maar ik vond dat als ze presteerden 'zoals op de film' het ook meer dan waard zou moeten zijn.

Uiteindelijk gekozen voor de Outburst en Eclypse (36 euro per stuk) en man man, meer dan waard zeg.

Piranha
Ik weet niet hoe, maar iedere keer naast de CC gegrepen en dus op de gok het op papier alternatief genomen. Ik was blij verrast en enthousiast. Zou hem zo weer kopen (ook vanwege de lagere prijs) maar ook de CC puur als vergelijkingsmateriaal. En hoe meer herrie hoe beter ofcourse.

1 flopper:

Dragon - China Red

Omdat de dierencakes elk jaar als goed bestempeld worden, dacht ik: waarom niet meteen de vuurdoop met een nieuwe cake uit die lijn? Maar ik vond het erg laf. Net weer even een straatfilm bekeken, maar het zat hem in de V-shape schoten die echt afgrijselijk waren ten opzichte van de I-shape schoten die prima waren. Overall toch een flop dus de nietszeggende tussen- en eindfinale.

Ohh en nog de shoutout naar GBV. Ik had die nieuwe Crackling Kingz mines met dubbele cracklingwolk (publiek enthousiast) en de Melkbus fontein die ff een mooi zen momentje was van pure schoonheid.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan