FireworkFreakNL
VWC lid
Ik dacht ik maak ook maar eens een lijstje. Zo ben je ineens toch lang bezig haha. Aanschouw dan ook hieronder het overzicht. Heb het al iets ingekort.
Zoals in een ander topic al benoemd heb ik veel van mijn collectie helaas niet kunnen afsteken omdat wij ons zelf hadden buitengesloten dus lange tijd bezig zijn geweest met het binnenkomen van onze woning.
Toppers:
Had ik meer van verwacht:
Zoals in een ander topic al benoemd heb ik veel van mijn collectie helaas niet kunnen afsteken omdat wij ons zelf hadden buitengesloten dus lange tijd bezig zijn geweest met het binnenkomen van onze woning.

Toppers:
- Ocean of Lights - Firework Specials (30 mm)
- Wat een dikke burst, mooie kleuren. Goed hoog tempo en brede spreiding. Publiek was ook onder de indruk!
- W-Triple Layer - Magnum (25 mm)
- Ondanks de wind toch afgestoken en wat blijft deze goed. Hele lucht gevuld en heel sierlijk. Kreeg hierna dik applaus.
- Event Sky Symphony - Rubro (30 mm)
- Als vervanger gekregen voor de Break Out van Wolff. Achteraf gezien door de wind ben ik hier juist heel blij mee. Wat een spreiding en tempo heeft deze bak! Echt WOW.
- Saturna - Katan (30 mm)
- Ik had hier al positieve verhalen over gehoord, maar live-in-action was deze onweerstaanbaar goed. Goud & blauw konden goed tegen de wind door de dikke spreiding. Tails kwamen tot aan de daken.
- Insane Crown Bomber - Broekhoff (30 mm)
- Wat een kwaliteit product is dit. Prachtig goud en dikke kleur kogels die door de burst goed verspreiden. Hoog tempo waardoor het publiek werd weggeblazen. Enige nadeel is dat ik toch een minder batch bleek te hebben omdat ik de gele kleur wel echt mistte.
- Piranha - Chinared (30 mm)
- Goeie crackling bak, maar nog niet zo waardig als de caïro helaas. Ondanks dat prijs/kwaliteit verhouding echt een dikke 8+.
- Exotic - GBV Weco (20 mm)
- Kleine 16 schots potje, maar met een heerlijke burst en goeie spreiding. Had dit niet zien aankomen dus positief verrast.
- Tailgate Fan - Broekhoff (20 mm)
- Gewoon de meester van sierlijke compounds. Wat een prachtig product is dit. Helaas deze niet gefilmd, waardoor ik hem slecht in geheugen heb. Volgend jaar dus weer op het lijstje!
- King of Blue - Katan (25 mm)
- Vond deze goed, maar veel te snel helaas. Effecten waren tevens ook iets minder gevuld. Hoe dan ook wel een goed product voor de 17 euro.
- Flower Power - Katan (25 mm)
- Gewoon goed product, mooi rood alleen door de wind presteerde deze simpelweg minder.
- GBV Thunder - GBV Weco (20 mm)
- Had de oude versie eigenlijk besteld, maar blij dat ik deze maal 10 heb ontvangen. Wat een top product. Goeie burst, laag en hoog tempo. Spreiding van de blinkers tot aan de daken.
- Crystal Tropic - Magnum (25 mm)
- Erg hoog tempo door de salvo's van 6's. Hierdoor snel klaar, maar wel indrukwekkend. Een mooie sierlijke vertoning, maar niet speciaal.
Had ik meer van verwacht:
- Event Immortal Gold - Rubro (30 mm)
- Blijft hoe dan ook een top bak. Echter vond ik deze batch toch aanzienlijk minder. Spreiding leek simpelweg minder en effect bleef (ja er staat wind, maar vorig jaar ook) minder lang hangen.
- Total Display Show 400's - Magnum (18 mm)
- Was een zeer dikke bak, maar zoals al vaker benoemd waren de tussenpauzes killing en had ik de batch die in het begin zeker een lager tempo had. Ondanks dat wel een dikke bak, maar had er iets meer van verwacht.
- Sirius & Blizz - Magnum (25 mm)
- Zoals in het topic benoemd is dit ineens gedowngraded. Hierdoor viel het effect mij toch tegen. Het was niet slecht, maar niet zoals er mee was geadverteerd.
- Future Metropolis - Lesli (20 mm)
- Had hier uitermate lage verwachtingen van door de filmpjes en specificaties. Echter vond ik dit voor een gratis compoundje echt nog een leuk ding voor in de vooravond. Hoog tempo en de effecten waren prima. Ja de burst is niet benoemswaardig, maar desondanks een leuk dingetje. Om zelf te kopen, absolute nee, maar als gratis artikel echt leuk meegenomen.
- Fortune Cookie - WTF / Cafferata (20 mm)
- Wederom een gratis product maar viel mij niet tegen. Gouden tails bleven lang hangen ondanks de burst niet top was.
- Springinsfeld - Evomeister (20 mm)
- Voor de 6,99 echt een leuk product. Mooi blauw met rode blinkers erna. Gewoon goed budget potje.
- Neon & Blaster - GBV Weco (20 mm)
- Setje van 2 15's cakes. 1 met 2-staps fluiters en 1 met dikke tails. Erg leuk product voor het geld om de vooravond mee te vullen.
- Firestarter / Sesto Elemento Assortiment - GBV Weco (20 mm)
- Voor de prijs prima opvul materiaal, echter is het echt niet meer dan dat. Veel ploffers en effect is minimaal. Voor dat geld kan je beter de GBV Thunder halen als opvulmateriaal in de vooravond.
- Dancing Monkey - Magnum (20 mm)
- Gekregen als gratis potje, dat was ook te merken gezien er veel ploffers in zaten. Had een leuk productje kunnen zijn denk ik.
- DRGN Punk - GBV Weco (25 mm)
- Dat dit 25 mm genoemd mag worden is wonderbaarlijk. Qua specificaties ziet het er goed uit, tot dat je het effect in de lucht ziet en de lift-charge harder is dan de burst in de lucht. Helaas echt een flopper.