Toppers/floppers editie 2024-2025

Topper: space of gold en 400shots total display show van broekhoff

Flopper: hurricane crystal en wipe out van china red.

Zoek altijd alles zo goed mogelijk uit om geen floppers te hebben, ook dit jaar weer gelukt 👌

Toppers: W-Triple Layer, Whisteling Rainbow, Cairo Crackling

Toppers:

Hello Fireworks, Twinkle en May-day. Beide echt goede cakes qua spreiding en burst. Vond vooral Twinkle erg mooi ook qua effecten en prachtige tails.

Saturna (Polska line), echt dikke burst en spreiding.

Volt! The Legend (variant van Code Red) gewoon lekkere rambak met finale ala transbomber.

Wolfdog: Voor de prijs (55,-) eigenlijk echt een top compound met prima burst.

Floppers;

Tres Elementos. Op zich prima voor de prijs. Maar gewoon slappe burst. Tempo en aantal schots maakt wel wat goed, maar blijft matig.

Div. cakes van Vulcan: Mega Bat, Rhino, Leopard. Allemaal beetje matig gewoon.

Wat meer uitgebreid

Absolute top:
Gates of heaven: beste showbak die we hadden helaas zullen we die niet meer in kooi kunnen krijgen maar anders neem ik er wel 3
Event sky symphony: enorme boeketten ondanks de wind. De beste 30mm box van de avond
Prototype x: kwam het dichtst in de buurt van een profbak echt waanzinnig

Top:
Event stars from universe: goed gevariëerde bak en keiharde burst. geen spijt dat ik hem 2 keer had
Sensation dozen: bijzonder harde klappen en geweld uit deze kooiloze dozen
Coconut bounty: had lage verwachtingen van deze box maar hij was niet minder als mijn gekooide 30mm's

Meh:
Transbomber xxl: kreeg deze ipv champions edition. Deze was duidelijk zwakker dan de champions edition ook al heb ik nog wel redelijk genoten van deze

Flop:
helemaal niks

Toppers:
400 shots tdb weer fantastisch!!
Forza 1 erg goed ontvangen hier, snoeiharde burst!
Blitz bomber
Transbomber
Monster ride

Color Hypnose vond ik persoonlijk goed uit de verf komen, enige punt is gewoon het middenstuk wat veel te traag heeft.. verder een mooi blok.

Floppers:
Pangu Boracay, erg dure cake voor wat je krijgt, kleine uitwerkingen met zachte burst.

Toppers wel meerdere maar ik moet toch even de Skyward speciaal benoemen. Zal eens checken welke batch ik had morgen op het slagveld, maar wat was die goed. Hardste burst van alles wat ik heb geschoten en dat voor een 25mm, was bizar gewoon😂
Allereerst de beste wensen Jan! En welke batch was het?

Toppers:
Funke - Goldbomber
Funke - Roter Baron
Riakeo - Dubai
Riakeo - Krawalig
Magnum - Willow Mayhem
Magnum - Caïro Crackling
Wolff - Return of the Phoenix
Argento – Tarantula
El Gato – Fiesta de Colores
El Gato – Fiesta Grande
El Gato – Fiesta la Sinfonia Colores
Argento – Cimelia
Lesli – Blue Lion King
Funke – California Dreaming
Argento – Infinitum
Argento – Malibu
Pyro Specials – Kiss From Hell

Had ik meer van verwacht:
China Red - Piranha

Dit jaar geen echte floppers, ben redelijk op veilig gegaan door geen Pangu of Evo te halen.

Eigenlijk maar 1 semi-flopper en dat was de ZumBum knalcake van piromax. Deze haalde het zeker niet bij de oude Titanium Salute van vroeger en werd er door de Las Fallas (CR) regelrecht uitgeknald.

Erg genoten van de Insane Crown Bomber, Ultimate Chry 2024 batch, Color Crosette (prachtig voor de prijs!) en Kingdom. Vond Riakeo 500 ook erg goed voor de prijs. Cupido helaas laten staan i.v.m. de wind.

Al met al een top avond en nacht gehad met enkel F2. Volgend jaar misschien weer eens een dubbele compound op de lijst.

Magische avond gehad, onovertroffen qua vuurwerk. Ouderwets gezellig met vuurkorf en muziekje erbij. Gigantisch veel geluk gehad met de wind, die pas rond 01.30 uur stevig begon aan te trekken. Te veel highlights om op te noemen, hierbij een kleine selectie:

Insane Monster Box 400 shots (private label): Altijd erg sceptisch geweest voor wat betreft 20mm bakken maar na de Turbo Display Box vorig jaar helemaal om.
De Insane Monster Box was voor mij dé verrassing van deze jaarwisseling. Wat een gigantische rambak. Afgestoken na de Total Display Show 400 shots van Magnum en deze klapte de TDS er finaal uit. Heerlijk tempo, superstrak zonder vertragingen. Had echt de WOW factor.

Bull (China Red): Voor het derde jaar op rij en voor de derde keer kippenvel. Echt by far de beste waaier cake in Nederland, daar komt niets bij in de buurt. Alles klopt aan deze cake; burst-uitwerking-tempo, knettergoed. Mensen in de straat waren ook super enthousiast. Please geen uitloop CR en gewoon op de markt blijven brengen.

Kingdom (China Red): Blijft een favoriet. Had batch 23-1 en heeft niets aan kwaliteit ingeboet. Kneiterharde burst en de finale cake is gewoon smullen.

Full Assault (Wolff vuurwerk): De nummer 1 qua prijs-kwaliteit verhouding en eentje waarvan ik hoop 'm ooit nog een keer te kunnen schieten. Wat is dit een kleine krachtpatser zeg! Direct vanaf het begin "spot on"; brede uitwerking, krachtige blinkers en harde burst. Tempo en afwisseling aan effecten maken deze voor mij helemaal af. In een woord- geweldig!

1,2" Total Event Box (Broekhoff): Maakte de hoge verwachtingen meer dan waar. Bizar dikke box met dito uitwerkingen. Gezegend dat ik 'm toch nog een keer heb kunnen en mogen schieten.

Coconut Bounty (Geisha): Een van de eerste compounds die ik de lucht heb ingejaagd en voor mij de bevestiging dat we ons geen zorgen hoeven te maken in het kooiloze tijdperk dat eraan zit te komen. Prachtig effect- de oranje willows met blauw zijn echt subliem. Hier en daar wat verdwaald groen maar dat stoort überhaupt niet. Blok kreeg een paar keer de hik maar liep verder goed door. Ontzettend van genoten; gaat er over 364 dagen weer komen.

Hurricane Force (Lesli): Zeer positieve verrassing. Was niet bekend met de 20mm blokjes van Lesli maar deze klapte er erg goed op. Heerlijke finale!!

Piranha (China Red): Ik ben minder van de crackling en meer van de willow- en palmeffecten. Presteerde naar behoren maar deed me verder weinig.

Lion (China Red): 2024 batch, miste de echte finale die zo bruut was in de 2023 versie. Ontzettend jammer, want daardoor geen heel bijzondere compound. Desalniettemin een mooie box, maar niet eentje die er nu bovenuit steekt, wat vorig jaar wel het geval was. Blijft bijzonder dat er zo'n verschil kan zitten tussen verschillende batches.

Eigenlijk geen floppers gehad, maar ik had dan ook vrijwel uitsluitend 30mm blokken en cakes. Enorm genoten en al weer in de startblokken voor 2025/2026!!

Top:
Heavy Legend - The Legend pack 3x 20sh
Wat een ongelofelijke lekkere set. Beste van de avond. Volgend jaar komen er minimaal 2 van maar misschien wel meer. Verbaasd me dat er geen topic van is op het forum.

Dark Evil 36sh
Voor een 22mm cake bizar harde klap en mooie spreiding.

Flop:
Ik vond eigenlijk alles wel mooi maar voor de prijs, hype en ervaring laat ik de color hypnose volgend jaar staan wat budget vrij maakt voor andere nieuwe dingen.
Heavy Legend cakes los allemaal wel.

Vond de killer instinct zwaar tegenvaller, andere effecten dan op product film, kleine boeketten.

Zullen wel verschillende batches van zijn.

Toppers,

- Go4Gold, stuk voor stuk prachtige cakes. Enorme burst, grote effecten die goed hielden in de wind. Spinners waren subliem.
- Las Fallas: vanwege de (wederom..) verhalen over CR producten die uit elkaar klappen niet de meest veilige keuze. De twee die ik had ramden flink door, doffe herrie. Publiek vond het mooi.
- 300s display: tja, super.

Meevaller,

Magnum PI: miste wat pit, lontjes aan elkaar even vervelend, maar stelde zeker niet teleur!

Tegenvallers,

- Lion. Was dat nou die superbak? Eerste twee cakes prima, niet heel opvallend, dus al een beste sof. En vanaf cake 3 was het rennen en de aanwezige kinderen afschermen. Nooit meer CR voor mij. Een schande hoeveel producten exploderen, en dat alleen al bij mensen op dit forum, slechts een fractie van jullie klanten.

- 1.2 Color Cream. Niet opvallend, saai, slappe hap. Les: Niet meer op de gok kopen.

Toppers:
Final city trip waren allemaal mooie bakken.
Sydney ook en de philadelphia spitters erg mooi.

400shots display heerlijke bak!

Light water valley dubbel geschoten dat was ook een mooi spektakel

Extreme Zensation 100 qua burst heerlijk en effect ook top heel breed.

Double Defense ook top bak.

Eerlijk gezegd niks gehad dat ik tegen vond vallen.

Toppers: Riakeo: Toxic en Eclypse
Volt: Fatality
Future Aurora klapte erg hard leek wel 30 mm
DRGN CREW was heel erg dik, leek ook oprecht (vooral die eerst cake) 30 mm
Evo Bomber ging weer heel erg hard, dik ding
Cliffhanger en Yellow River van pangu waren heel erg goed.

Niet echt flop maar meer van verwacht: Gbv Melkbus, dit was zeker geen 8m was net 3m hoog. heel erg jammer.

Toppers:

Alles van Riakeo
Alles van Hello
Furious - Wolff
Centurion - Wolff
Widmo - Iskra
Ghostbuster - Wolff
Massive Gold - Wolff
Ultimate City Trip - Magnum
Monster Ride - Mania (onverslaanbaar)
Galactic Storm - Lesli (jaja wie had dat gedacht, lesli bij de toppers)
Ghost Madness - FWS ( wauw die laatste cake)

Niet echt floppers maar toch meer van verwacht:

1.2" Pearl of the South (is echt geen 1 op 1 four seasons)
1.2" The Showdown (eerste cake belabberd slecht)
Event Color Hypnose (geen uitleg nodig)

Toppers:
- Sky symphony en Hardcore helium: Onwijs harde burst en vooral bij de sky symphony moest ik sterren koppen.
Eervolle vermelding: Temptation willow batch 2023

- Pangu Scream en Hellfire thunder: Supergoede fluit en een goede burst.

- Skyward: Net als de full assault is dit zo'n bak die je tussen de andere 30mm dozen kan zetten.
- Eervolle vermelding: Springwind en Tycoon

- May-day en dynamite: Hello fireworks had het goed voor elkaar zitten met die burst en spreiding.

- GBV Melkbus: Hoogste zilverfontein die ik tot nu toe heb gehad.

Enige flopper:
- Sun warrior: Leek eerder 20mm dan 30mm

Uit deze hele collectie kon ik eigenlijk niks anders een flopper noemen, maar wel 2 waar ik meer van had verwacht:
- Whistle caps: Fluit duurt eigenlijk best kort en iets van 1/4 van de bombettes knalde niet.

- Color hypnose: Ik kan het geen flopper noemen voor de freakprijs maar cake 3 en het feit dat de 25mm shots niet goed tegen de wind kunnen was wel een beetje matig.

bloopers:
- Blue lion king: Weigerde aan beide kanten maar misschien moet mijn vader voortaan niet zijn champagne over de cakes heen morsen en . Gelukkig(?) vloog ie in de hens dus ik heb een half uur later de rest alsnog kunnen aanschouwen en het was wel een mooi ding voor €70

- Happy thunder q: Ik had hem niet vastgezet dus in plaats van I-shape werd het een ⬅⮕ shape

collectie: https://forum.vuurwerkcrew.nl/threads/collectie-fotos-2024-2025.51797/post-1851734

Laatst bewerkt:
Topper: Total Display Show 400. Ongekend wat een geweld uit deze bak. Blijft ook maar doorgaan.

Eervolle vermelding: Full Assault. Beste prijs-kwaliteitskeuze als je het mij vraagt.

Absolute meevaller: Siqnature Box. In tegenstelling tot de ervaringen van anderen op de demo’s heb ik echt genoten van deze bak.

Tegenvaller: of eigenlijk ook weer niet als je de Sky Streamer koopt voor de fluiters die uit het boeket komen. Zeer unieke cake met een effect die (bij mijn weten) niet meer verkrijgbaar is. Boeketten zijn echter niet heel spannend, maar daar koop je deze cake ook niet voor, mocht je deze volgend jaar nog tegenkomen bij Outlet.

Flopper: doe ik niet aan, maak zorgvuldig mijn keuzes dankzij al jullie reacties op dit forum. En als ik er een moet noemen: Whistle 500 van Vuurwerktotaal. Miste wat gang. Maar ach, dit soort cakes moeten kunnen irriteren met dat gefluit. En dat deed ‘ie.

Toppers
Funke elegant night 2019
Funke fireball 2019
Next level 2019
Blitz bomber
Tds 300
Buurtassortiment 1.0
Las fallas
Pig
Rotp

Mwah
Color hypnose
Crashbox
Cairo

Floppers
Lion
Armageddon
Transbomber
Air damage / ti thunder valk

Toppers:
Ultimate Aero / Wolff: waanzinnige effecten en mooie spreiding. Tails erg nice ook met de wind. Mist alleen een finale maar zeer zeker de moeite waard! Was de mooiste die ik had dit jaar

Centurion / Wolff: 23 versie. Wat een knalbak, moo tempo en goede burst!

Sentinel / wolff : burst een 10. Tempo van cake 2 iets te hoog. Maar wat een verassing!

Flop:
The admiral / wolff : het was het gewoon niet….. klein weinig spannends nee…

Double elements : vond het tegenvallen. Voor 30 piek verwacht je wel wat meer.

Back
Bovenaan