Toppers/floppers editie 2024-2025

Alles van fireworks Specials en Hello Fireworks was echt heel goed, van cakes tot compounds. Verrassing van de avond toch wel de Fortunes van FWS. Maar ook de burst en spreiding op alle Bonfireworks cakes.

Caïro crackling was ook echt heel sterk. Ook wel stukje beter nog dan de Piranha.

De 400 shots display show was echt goed weer. Zag m verderop ook de lucht in gaan en leek echt minimaal 25mm. Ongekend wat ze daar uit krijgen. Wisten we al maar toch verbaasde ik me weer.

Verder was de Fiesta Grande van El Gato echt ongekend dik. Iskra Napad klapte er ongenadig hard op. Sowieso alles van Argento, El Gato en Iskra echt dikke kwaliteit.

Laatst bewerkt:
Toppers

Insane crown Bomber. Wat een mooie bak was dit zeg! Zowel qua burst als effecten. Eigenlijk kwam er daarna niks meer bij in de buurt van mijn collectie. Enige kritiek puntje is dat hij vrij snel erdoor heen is.

Full assault deed met 25mm niet onder voor een aantal 30mm die geschoten werd.

Ghostbuster mooie gevarieerde compound zowel qua effecten als schietrichtingen. Die falling leafs ertussendoor zijn echt een mooi effect zeg!

Break out was echt top! Deed niet veel onder voor de Insane crown bomber. Mooie effecten met heerlijke burst!

De Lion viel me persoonlijk wat tegen. Verder erg onder de indruk van de Riakeo blokken (Great wall, Elegance, Beauty, Cupido)!

Insane Crown Bomber beukte ook goed in de straat!

Topper: blackhawk (knalde net zo hard en breed als het disturbed assortiment van Wolff) & Fünke fermata 25A (alle 25 shots cakes hadden betere spreiding dan de 20 shots mixed varianten terwijl ik dit andersom had verwacht)
Flopper: geen floppers dit jaar (alleen bewezen artikelen van china red, wolff en magnum gekocht)

Laatst bewerkt:
Top:
Caïro Crackling, als vanouds.
Insane monster box, private label vd driesprong jaartje gedroogd. Bleef salvo's geven. Echt fantastisch.
Royal tears in heaven, klapte alles eruit. Niet normaal.
888, 999, Milf, pump it up. Allemaal top fonteinen! Melkbus ging ook goed hoog!
Cucarachas, verbaasde me echt. Zijn goede mini orcs.

Flop:
Geen! Nouja, ik had zeker meer van de Dream chaser verwacht. Knalde niet mooi uit elkaar. Misschien de wind.

Laatst bewerkt:
Toppers: Transbomber, King Crackling, turbo display box, Tail gate fan, 400 shots total display en de blitzbomber. Stuk voor stuk hele goede cakes!

Flop: Color Hypnose 244's die shots per 2 is echt doodzonde!

• Like
Waarderingen: bri
Top:
Kingsmen
Exploding Eagle
Kyoto Kamuro
Metallion Blitz
Funke Python cake
Blue Lion King
Display 300sh
Royal Match/Crackle King '23
(heb ik eigenlijk al m'n compounds opgesomd, geloof ik 😅)

Alle fonteinen (ik blijf liefhebber)

Stinger bees/scream wasps (jullie worden danig gemist, stijgen allemaal veilig genoeg recht omhoog zelfs met harde wind, heren importeurs! Gewoon blijven invoeren/verkopen!) maar voor naar België...meteen maar flash knallers mee (niet, maar zo gaat dat dus)

Grote stijgtollen/wirbels, naam kwijt had van Wolff en Klasek scream, zelfde verhaal als boven tussen haakjes; wordt ook volkomen onnodig vrijwillig uit de handel gehaald. Maar voor naar Duitsland....meteen buskruit knallers, Romeinse kaarsen en pijlen mee (niet, maar zo gaat dat dus)

Mwoah:
Dark Empress (Lion) '24 (goede burst en boeketten maar weinig wow factor zeker qua effecten, vooral crackling in einde schoot tekort), €159 meh, €179-189 zeker niet.
Pyroshow blue mine to golden spider tail (mooi, kwaliteit maar schoot minder hoog en indrukwekkend, en tails kraakten minder hard, dan verwacht. Volle pond niet waard)

Flop;
Crackling Traum 1e cake viel tegen, te hoog & te klein & te zwak

Laatst bewerkt:
Toppers: ICB (wat een klappen en mooie kleuren), German Fanstyle (dikke spinners), Ghostbusters (klapte goed, breed en de falling leaves waren weer mooi), de Transbomber (publieksfavoriet en ik vind hem ook nooit vervelen)

Meevaller: Ti Sento, mooie bak ook voor 2x 50 shots!

Flopper: Armageddon

Kan zijn dat ik een paar toppers/floppers ben vergeten! 😂😅

Toppers
Bull china red, schiet erg breed, dikke klappen mooie boeketten
Monsters mine china red, echt hele leuke dingen.
Piranha china red
Elite Crown Jewel, deze box gewonnen en het was een toppertje hoor.
Floppers
Geen
Had wel meer verwacht van de color strobe, spreiding viel wat tegen, maar burst was dan weer erg goed.
Bijna alles was helaas wel echt merkbaar minder door de harde wind.

Toppers:
Bunker Blaster
Tiger Trail (omlabeling panther)

Floppers:
Blinking fermata
We deden er twee tegelijk en het kon niet op tegen andere boxen die alleen geschoten worden. Kleuren wel heel mooi maar boeketten klein, burst zwak en een box ging een stuk sneller dan de ander.

Top: sensation serie boxen, katan clock wise, the bomb.

Grootse flop ooit: Lantern power als vervanger van r.t.c. Waardeloze bundel Romeinse kaarsen.

Eervolle vermelding; bomb xl en bunga cakes. Perfect om te stoken in de vooravond. Goede burst en spreiding

Top:
Magnum 1.2" The Showdown
Cairo Crackling
Strong Celebration (wat een beuken zitten hierin)
400S Total Display
Rubro Transbomber, hoort hier gewoon in thuis

Flopper / tegenvallers:
Rubro Class of the Titans, viel me tegen voor een 30mm assortiment en prijs.
WTF Golden Storm (wat een troep is dat merk)
WTF Magic SKY (wat een troep is dat merk)

Toppers :
-Skysurfer wolff, wat een spreiding en mooie sierlijke bak.
-temptatiën willow magnum, heerlijke burst en grote effecten
-Caïro crackling, gewoon heerlijk

Flopper:
-blinking fermata, toch iets minder dan andere jaren en wat rommeliger.

De topper van de avond vond ik het weer, ik had het ergste verwacht maar gelukkig in Noord-Holland tussen Haarlem en Amsterdam voornamelijk stevige wind.
Voordeel was weinig mist.. prima weertje, ik teken voor dit weer volgend jaar.

Magic in the air was een topper, deze knalde de Lion eruit, waar dit vorig jaar andersom was. De lion daarmee ook direct een tegenvaller, helaas.

Oh ja;

Flop:
Conic vulkanen van Lesli. De zilver was iel, en maar 5 sec beetje hoog. Crackling 2.0 was zeker niet de ouwe van Redwire zoals ik hoopte. Suf gekrakel met kleurparels, over in een poep en 'n scheet. Mix fonteinen kan Lesli, maar de vulkanen zijn te mijden.

• Like
Waarderingen: GMP
Top:
Riakeo Beauty
W triple layer
Insane crown bomber

Flop:
Lion, na de afkeur van afgelopen jaar zal er ongetwijfeld gesleuteld zijn aan de batch van dit jaar. Viel totaal weg tussen de andere dozen. Zou er 100-110 prima voor vinden.

Color Hypnose, veel te traag en miste het wow effect. Wel mooie felle kleuren.

Back
Bovenaan