Toppers/floppers editie 2024-2025

Topper: Dazzling van Firework Specials (private label). Op de gok gekocht maar heerlijke waaier.
Topper: Piranha van China Red (waardige concurrent van de Cairo)

Flop: Niet perse een hele erge flop, maar had hogere verwachtingen: London van China Red.

Firestorm Vulcano, ver van wegblijven! Maakt niet uit hoe goedkoop, als ze niet aangaan, gaan ze niet aan!

Crackle King: Feestfabriek 2.0.(enige die ILT heeft overleefd) :handsup::handsup:. Absolute Banger! Had Royal Match in V gezet met Feestfabriek 2.0.. Royal Match was een minuut eerder klaar maar het maakte niet uit, publiek stemde nogsteeds Feestfabriek 2.0

Zeer goeie meuk! Aanrader!

Topper; tears in heaven, rubro, kooiloos. Scoor deze vroeg in de freakactie en ja.. je zal geen spijt krijgrn.

Flopper; naja flopper is een groot woord, maar gezien de hype en verwachtingen enigzins teleurgesteld, de color hypnose. Misschien weer voor een leuke freakactie prijs maar anders laat ik deze ligge komend jaar.

Laatst bewerkt:
Topper: Event Sky Symphony, eervolle vermelding voor de Black Hawk (vond ik beter dan de Lion en dat had ik vooraf niet gedacht).
Flopper is misschien teveel gezegd, maar verschillende compounds voldeden niet aan de verwachtingen, waar de wind wellicht ook een rol bij speelde:

1.Armageddon: de waaiers zijn mooi en laatste halve minuut is top, maar verder traag en geen grootste uitwerkingen.
2.Total Display Show 400s: vorig jaar de topper, nu een van de grootste tegenvallers, zoals eerder ook op de demo. Effecten ogen kleiner dan voorheen en dat wordt onvoldoende gecompenseerd door de snelheid van het product, de vertragingen tussen de cakes helpen daar niet bij.
3. Lion: 2x geschoten, om 1800 en 2400 en beide keren niet zo onder de indruk als afgelopen jaar. Leek wel alsof er een verkeerde cake tussen zat.

Verder erg vervelend dat er veel compounds met vertragingen tussen de cakes waren (naast TDS 400 ook de Fire Festival bijv) of zelfs stopten tussendoor (Beast of Burden). Killing voor een show (voor mij zelf dan, als perfectionist misschien).

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: bri
De absolute topper was voor mij de Hardcore Helium ( ik had hem zonder kooi). De absolute flopper de Transbomber XXL "Transbomber Champions Edition".

al het vuurwerk wat ik had was naar wens. Niks flopte, maar stak er echt boven uit.

Daarom nomineer ik als toppers een aantal Syrische kindjes bij mij uit de straat.
Toen ging ik stoken stonden ze alle 6 te kijken en uiteindelijk kwamen ze vragen of ze ook wat mochten afsteken.
Heb ze geholpen met aansteken (uiteraard met bril op)
Super blij waren ze en toen ik ging opruimen rond 20.00 hebben ze geholpen met alles in zakken te gooien, waardoor ik heel snel klaar was.

Zij zijn mijn toppers van de avond!

Eigenlijk was alles top! Behalve....

Flop: kut china red met ontplofte compound. De dark empress/ lion ontplofte bij cake 3. Was wel een goede compound overigens, grote boeketten en harde burst. Maar hier kunnen gewoon slachtoffers door vallen. Ik vind oprecht dat china red van de markt moet worden gehaald tot ze dit issue hebben opgelost.

Eerst was het Funke , maar nu heeft Riakeo de beste kok in huis.
Het klapt ietsje minder (overdreven) hard maar die hangtime en kleuren zijn niet meer normaal ‼️‼️
Daarbij is de burst gewoon goed, alla Caïro.

Eerst was het Funke , maar nu heeft Riakeo de beste kok in huis.
Het klapt ietsje minder (overdreven) hard maar die hangtime en kleuren zijn niet meer normaal ‼️‼️
Daarbij is de burst gewoon goed, alla Caïro.
Ik ben het hier echt niet mee eens. Funke is nog altijd heer en meester en de burst was goed van Riakeo maar zeker niet a la Caïro. Caïro is een klasse apart als het om burst gaat.

Top: TDS400, Transbomber en Cairo

Flop: zeker wel de color hypnose, misschien mijn fout om die pas half 1 aan te steken, tempo veel te traag en viel totaal weg in al het ander geweld.. denk dat dit ook echt een bak is die je moet schieten bij windstil

• Like
Waarderingen: bri
Back
Bovenaan