Toppers & Floppers 2023 - 2024

Toppers:
Cairo crackling: bizar groot
Funke Scala 25E: schitterend effect, super heldere zilver en gouden kleur. Echt Funke kwaliteit
Albert - Push it to the limit: schitterende bak vooral die laatste twee crackling salvo's zijn fantastisch, zit alleen te veel vertraging tussen de cakes.
1.2 Glitter Willow 2 Colorz: prachtige felle kleuren, maar lijkt misschien wat langzamer te gaan dan de filmpjes van vorig jaar.
Funke - Hollenfeuer: lekker schelle fluit
Funke - Cuckoo Cuckoo: prima fonteintje met fluit en 'pops' voor dat geld.

Prima:
Iska Green Goblin: Mooie bak, mist wel het wauw-effect. Zelfde geldt voor de
Crash Box: mooi, maar miste het wauw-effect en wat tempo.

Flopper / tegenvaller:
Argento - 13shots Expression: prachtige cake zolang die duurde, maar naar na drie shots viel deze cake om. Had deze dus vast blijkbaar vast moeten zetten, maar dit zorgde voor nogal een hachelijke situatie, gelukkig viel de naar de andere kant om.... Zijn dus niet de meest stabiele potjes. Stond ook niet echt veel wind waar ik was.

Laatst bewerkt:
Toppers:
Cairo crackling: bizar groot
Funke Scala 25E: schitterend effect, super heldere zilver en gouden kleur. Echt Funke kwaliteit
Albert - Push it to the limit: schitterende bak vooral die laatste twee crackling salvo's zijn fantastisch, zit alleen te veel vertraging tussen de cakes.
Funke - Hollenfeuer: lekker schele fluit
Funke - Cuckoo Cuckoo: prima fonteintje met fluit en 'pops' voor dat geld.

Prima:
1.2 Glitter Willow 2 Colorz: prachtige felle kleuren, maar lijkt misschien wat langzamer te gaan dan de filmpjes van vorig jaar.
Iska Green Goblin: Mooie bak, mist wel het wauw-effect. Zelfde geldt voor de Crash Box.

Flopper:
Argento - 13shots Expression: prachtige cake zolang die duurde, maar naar na drie shots veel deze cake om. Had deze dus vast blijkbaar vast moeten zetten, maar dit zorgde voor nogal een hachelijke situatie, gelukkig viel de naar de andere kant om.... Zijn dus niet de meest stabiele potjes

Expression zeker geen flopper haha, mooie grote boeketten, vastzetten moet bij alle 13 shots van Argento

Eens, het was een prachtige cake voor de eerste drie shots en zelfs op de grond was die nog mooi ;). Alleen ik zou zeggen dat een cake vanuit zichzelf stabiel zou moeten staan, maar goed dat is een les voor de volgende keer. Heb er gelukkig nog een staan voor volgend jaar.

Eens, het was een prachtige cake voor de eerste drie shots en zelfs op de grond was die nog mooi ;). Alleen ik zou zeggen dat een cake vanuit zichzelf stabiel zou moeten staan, maar goed dat is een les voor de volgende keer. Heb er gelukkig nog een staan voor volgend jaar.

Die 13 shots Argento cakes hebben nou niet bepaald een ideale vorm om stabiel te staan maar het is sowieso aan te raden om alle cakes vast te zetten.

Tip: koop een paar van die vuurwerk klemmen, kosten 6 Euro en werkt makkelijk en snel. Zeker bij kleinere cakes en single shots ideaal!

Die 13 shots Argento cakes hebben nou niet bepaald een ideale vorm om stabiel te staan maar het is sowieso aan te raden om alle cakes vast te zetten.

Tip: koop een paar van die vuurwerk klemmen, kosten 6 Euro en werkt makkelijk en snel. Zeker bij kleinere cakes en single shots ideaal!

Goede, zal ik volgend keer zeker doen!

Ik sluit me aan bij Knetter, die vuurwerkklemmen zijn echt top, dit jaar een goeie 50 cakes weggeschoten en allemaal blijven staan, zelfs die hele kleine 7 schots Argento dingen (die overigens ook om vallen anders :wink:)

Toppers

gorilla - China red (dikke burst en een echte zilverug met domineren )
Lion - China red
immortal gold - rubro
blackhawk - china red
gold crowns - geisha
golden treasure - geisha
X-treme - rubro
pyro 5 - rubro
Super flowers - geisha
pyro crate - Wolff vuurwerk
helix - Rubro

opzich prima

best of powerbox 2 (B) - rubro

Floppers

proffesional 64 - geisha ( leuke effecten maar burst vond ik niet goed)
doppel D ( ploffers en slechte burst)
best of powerbox 1 (A) ( burst ontbrak een beetje bij deze helaas)

Toppers:
1.2 Firestarter (Batch 2021) - Broekhoff. Harde burst en grote effecten.
Immortal Gold - Rubro. Zeer goede compound, ondanks de wind.

Toppers:

Evolution Limited 2 ( batch 2018 ) - hier is de oude Evolution kwaliteit goed in te zien, wat een kwaliteit en voor 25mm bijzonder goed

Rubro Event 4 Seasons - Mooi dat deze terug is, geweldig goed als vanouds

Evolution Mayhem ( batch 2018 ) - Ik hoop toch echt dat deze ooit nog opnieuw wordt gemaakt, zelfde als ik hierboven al schreef , de echte oude Evolution kwaliteit , hier heb ik echt van genoten

Vuurwerkmania Strong Celebration - Voor 60 euro komt deze er dit jaar sowieso weer bij in meervoud, had er dit jaar 2 maar dat worden er dan minimaal 4 . Ik vind zelf de combinatie "salutes" met salvo's sier geweldig om te zien ( en te horen :D ), moet eerlijk zeggen dat door de salvo's de 20mm shots wel 25mm lijken, en de 25mm shots lijken wel 30mm , super goede box dit .

WCKD Six - Mooie verschillende effecten, komt er dit jaar sowieso weer voor mij

Floppers:

Voor alle onderstaande blokjes geldt hetzelfde, totaal geen burst waardoor het effect niet goed uitkomt, en om het compleet te maken was de Boracay totaal anders dan het productfilmpje...

Pangu Boracay
Pangu Blade Runner
Pangu Smoking Gun
Pangu Beat It
Evolution Gorgeous Blue - totaal anders dan productfilmpje ook weer

Laatst bewerkt:
Toppers:
Magnum- 1.2" Freestyle Madness
Weco - Avalancha
China Red - Gorilla
China Red - Kingdom
China Red - Alle losse dieren cakes
Rubro - Angry Monster Ride Cakeset
Rubro - Epic Showdown
Klasek - Dumbum 16
Vuurwerk Totaal - Collector
Katan - Edition Four Crack Salute
Luypaers Chilean Guinea
Riaeko - Dubai
Pyro Century - Golden Spider
Vuurwerk Totaal - Mairo Gold
China Red - Golden Dream
Rubro - Great Barbarian
Magnum - Helsinki Skyscraper
Argento - Pyroshow 1000C Cimelia
Zena - Knetterton
Klasek - Dumbum triple shot

Flop:
Weco - drgn pnk
Evolution - Solar
Pangu - Blade Runner
Weco - El Padrino
Evolution - Gorgeous Blue
Lesli - Orc (batch 2023)

Laatst bewerkt:
Ik heb dit jaar maar 1 flopper gehad en daarnaast wel een enkel artikel dat niet in het rijtje toppers thuis hoort, maar om het een flopper te noemen dat gaat dan weer te ver.

Hier een aantal reviews.

Toppers
Caïro Crackling / Ultimate Chry - Magnum/Broekhoff
Dit heeft verder geen uitleg meer nodig. Of je hem nou in enkelvoud of meervoud schiet, dat maakt helemaal niet. Als deze geweldenaar de straat vult met prachtig grote crackling boeketten dan weet je zeker dat in de straat alle ogen op jou zijn gericht. Ik heb in 2022 ook de oude batch in veelvoud in actie gezien tijdens verschillende shows en ook tijdens de shows weet deze cake keer op keer te overtuigen.

Sky Symphony - Beko
Toen ik deze topper enkele maanden geleden in mijn winkelmandje kon plaatsen en toen uiteindelijk ook de afhaalbevestiging binnen was, kon ik wel even een vreugdedansje maken. In 2018 heb ik deze cake al eens mogen schieten in de straat, maar dat dit enkele jaren later weer het geval zou zijn, dat had ik toen niet durven dromen. Op het label van het product staat het al: "een pyrotechnisch hoogstandje". Dat is het zeker. In een ruime minuut worden de 3-trapsfluiters die tot in perfectie zijn uitgevoerd, gecombineerd met een crackling staart, enorm hoog de lucht in geschoten. Een super strakke timing en kwalitatief hoogwaardig vuurwerk van de bovenste plank. Dit is absoluut geen rambak en chaos cake, maar hoe dan ook, pak je ook hier de aandacht mee in de straat omdat niemand iets soortgelijk heeft. Echt intens van genoten.

Hurricane Twister - China Red
Ik ben een groot fan van klein spul en zeker de stijgtollen kunnen niet ontbreken in de collectie. De Hurricane Twister vind ik de leukste in de categorie stijgtollen en wat zijn ze goed. Zelfs met veel wind gingen ze allemaal keurig de lucht in. De fluit op de grond gaat echt door merg en been en ook met dit product heb ik mij weer een geruime tijd vermaakt.

Pyro 5 - Rubro
Super kleine cakes in een vrij compacte doos voor een zacht prijsje. Het aanbod van de budgetcakes is flink geslonken en zodoende kwam ik naar aanleiding van de beelden van Mark in the Dark bij dit setje uit. Klein van formaat maar voor 20mm groot in uitwerking. Gevarieerd qua effecten en schiettempo en dat maakt dit een echte topper.

Monster Ride - Vuurwerkmania
De Monster Ride zit al vanaf het begin elk jaar weer in de collectie. Als ik deze cake niet in de collectie zou hebben dan voelt het ook niet compleet. Ongekend wat Vuurwerkmania weet te presteren met 25mm. Ik had zowel een oude batch als de nieuwe batch en zodoende heb ik dit goed kunnen vergelijken. Het tweede effect is wel iets aangepast, maar ook deze vernieuwde effectencombinatie was erg mooi.

Corsac - Lesli
In de regio kwam ik bij verschillende winkeliers ook een aantal producten tegen die doorgaans enkel in Duitsland worden verkocht. De producten beschikken allen over een NL beschrijving en voldoen aan het RACT en zodoende kunnen die dus worden aangeboden. Een artikel dat direct mijn aandacht trok was de omlabeling van de Corsac (Corsac is wel de bekendste variant). Geweldige silver spinning whistling tail naar crackling boeketten. Vooral de fluittoon was apart en daardoor erg onderscheidend. Een wat onbekende cake, maar voor het geld echt één van de verrassingen van de avond.

Flopper
Change Direction - Wolff
De enige flopper was de Change Direction van Wolff. Ik heb hier jaren geleden een keer de omlabeling van geschoten en dat was toen echt heel erg gaaf om in de straat mee te maken. Het zou hierbij om go getters moeten gaan (van die moving comets), maar helaas zaten er crossettes in en die waren ook niet geweldig qua uitwerking. Crossette cakes van Broekhoff of Evolution waren dan bijvoorbeeld veel beter.

Flopper
Change Direction - Wolff
De enige flopper was de Change Direction van Wolff. Ik heb hier jaren geleden een keer de omlabeling van geschoten en dat was toen echt heel erg gaaf om in de straat mee te maken. Het zou hierbij om go getters moeten gaan (van die moving comets), maar helaas zaten er crossettes in en die waren ook niet geweldig qua uitwerking. Crossette cakes van Broekhoff of Evolution waren dan bijvoorbeeld veel beter.

Hier hetzelfde, had ook geen crossettes verwacht en heb deze gekocht speciaal voor die moving comets. Jammer dat die er niet in zaten. De uitwerking had echter te lijden door de wind. Deze heb ik ook afgelopen maandagavond geschoten in het kader van stil vuurwerk geeft minder overlast. Maar toen vond ik de uitwerking prima.

Top:
400 shots total display
1.2" Temptation Willow
1.2" Willow mayhem
Magnum P.I.
Crackle King (grootste verassing)
Cairo crackling

Flopper:
1.2" Freestyle Madness batch 2022, totaal geen burst en kleine effecten

Toppers

Thunderbolt Wolff vuurwerk
Supercharged ( positief verrast) Wolff vuurwerk
Magic in the air ( China red )
Temptation Willow
Total display 400
Crackling king
Lucky Number 19 cake
Construction

Floppers
The incredible 300 (je gaat automatisch vergelijken met total display)
Hysteria (hij is niet slecht maar ik had er zoveel verwachtingen van dat hij gewoon echt tegenviel)
Pandora star ( komt denk ik door de wind )

Toppers

Compounds

Magnum PI blijft een topper
Proud Mary van Magnum is ook een geweldig blok
Big Booster
Magnum - Helsinki Skyscraper

Magnum blokken blijven toch egt wel goed komende jaar staan zekers weer op de lijst :)

Cakes
Return of the phoenix
Cairo Crackling

Top was eigenlijk alles van china red en broekhof. Voor mij momenteel de 2 importeurs die nog goede kwaliteit blokjes leveren voor prijzen die nog te doen zijn.

Toppers

Scuba; dikke spinners, kleuren erg helder.
Caïro Crackling; alle lof voor deze cake is meer dan terecht.
Whistling Rainbow; duur voor 50s 25mm, maar erg verrast doir de kwaliteit van de uitwerkingen. Vond het ook wel mooi dat het even duurde voordat het lichtbolletje als crossette uiteen sprong.
Ultimate Mixed Display 300sh; klapte de 25mm blokken er uit qua effecten. Zal iets met de hoogte te maken hebben? Oh en dat tempo, gaat maar door.
Beast of Burden; liep bij mij perfect door, grote bak, grootse uitwerkingen. De spinner waaiers echt perfect en de cake die even de hele lucht vol blaast, wow. Stak hem rond 11 uur af in een lege straat. Na afloop bleken er een hoop buren ineens buiten en achter de ramen te staan. Dat gaf wel een kick, hoeveel mensen er dan komen genieten van klasse vuurwerk.

Floppers

Tomahawk. Prima bak maar nee, voor dat geld mag je zoveel meer verwachten. Zie topic gevuld met teleurstelling.
Yellow River; ja weer Pangu. Deze klapte na 3 schoten uit elkaar. Sta je netjes met het ding tussen bakstenen alsnog sterren te koppen. Leuk was anders, had net de kinderen buiten. Maar, drie prima boeketten gezien.
Kingdom of Heaven: het enige dat me is bijgebleven dat burst tegen viel, effecten het niet zo lekker hielden in de wind en de gogetters met oranje wel tof waren.

Toppers; Hardcore Helium, Dumbum Triple, A Fistful of Gold, Doppelschlag, Scala 25D, Scala 25E, Weissblinker Rot, Blue Blood, Jamba draaitollen (top cat1 spinners met harde knetter!)!

Top:
Lightning Thunder, wat een klappers
Big fat chill
Crystal crackling
1.2 freestyle madness
Cairi crackling
Monster ride

Flop:
The Ultimate, was rommelig liep niet lekker

De tapas waren voor mij wel een enorme flopper, nadat ze vorig jaar zo goed waren in cat1 hadden we hoge verwachtingen van de cat2 versie. Op de verpakking las ik al een lagere kruit inhoud af. Echter was er ook nog eens iets mis met de kruitsamenstelling van het product. Er zat geen kracht achter niks dus er zat geen beweging in.
Alle pakjes de vuurton ingesmeten.

Van de Zuiderburen de tsi en hydra, kan je echt een groot kruis door halen. Wat is dat gedowngrade zeg niks van over van vroeger.

Dan de nl importeurs, echt alles goed dit jaar, wolff/vwland chinared voorop natuurlijk en alle andere importeurs waren ook echt top afgelopen jaarwisseling. We hebben echt steeds minder te klagen.

Back
Bovenaan