Toppers & Floppers 2023 - 2024

Toppers
The final exodus 2000. 130s 2kg blokkie van riezebos vorig jaar voor 4 tientjes. Super burst en dat voor die prijs....jumbo onee riezebos ;)
Maar goed
Limited edition 1 van evo uitloop... hele mooie boeketten. Spinners
Funkeweide rotblinker bleef lang hangen ondanks de wind en bijna tot de grond
Argento hysteria en primavera netzo
GOLDEN BONFIRE FANSHAPE man wat baal ik dat deze uit het assortiment is. Dikke goude waaier met 2 rijen salutes op het einde...eligant night 2.0
Funke salute raketen knalde erop los.
Krackling kiev van lesli bij langenberg 2 maal hevige crackling mine en 2 maal cracling in de lucht prachig mooi tempo.
Evo profire cakes had er nog een paar ook zou jammer uitloop.
Niet te vergeten gardenparty 3 harde burst en dikke effecten tijdens een windstiller periode gedaan dus was redelijk te doen.
Flop is de super splitter van redwire
Kreeg deze als vervanger voor de pure gold 0.9k 30mm goudbak bij langenberg.
Achteraf mijn schuld natuurlijk maar ik dacht crossetes te verwachten toen ik daar was. Kwam alleen wat mines en tails gepruttel uit voor 75eu. Maar goed zoals ik al zei had voor andere moet vragen.
Oja als topper nog de cone of crackling
3 teglijk met afstand er tussen 3-4 meter hoog hard joh pohhh

Van wat ik vond ik alles wel heel goed maar als ik moet kiezen:

Topper:
Crackle king/Royal match
Heeele dikke 100s 25mm crackling compound die voor mijn gevoel heel goed meekwam met de cairo.

Niet echte floppers maar de tropic snow leek totaal niet op de productievideos (wel dikke bak) en de whistling rainbow.
Minder mooie crosettes als in de videos maar wel met een heel dik prijskaartje. De scream was prima.

Eervolle vermelding:
Transbomber, immortal gold en de Rotp gewoon weer hele dikke duim.

Toppers

Lion
Break out
Magic in the air

Floppers niet echt, al vond ik de extreme goldfather toch wat tegenvallen tussen het geweld van bovenstaande.

topper
Strong celebration. Wat een krachtpatser is dat zeg. Staat volgens jaar zeker weer op mn lijstje.

floppers is
Event stars from universe total 232: hier had ik meer van verwacht. Burst was goed, boeketten werden alleen echt heel makkelijk weggevaagd door de wind. Daarnaast een te lange pauze tussen de cakes.
Kreeg deze als vervanging mee van de Beast of Burden bij van de Valk Nijverdal. Heel erg jammer, omdat de Beast er veel beter uit zag op filmpjes.

PROFESSIONAL 64 SHOTS COMPOUND
Heel erg matig. Kleine effecten, zachte burst. Deze voor mij echt nooit meer. Kreeg ik ook als vervanging van de Atmosphere Magnum. Ook hier van gehaald omdat deze er veel beter uit zag dan de Professional

Toppers:
- Neon Fishes Fountain
- Angel Dust
- Supercell
- Rabbit

Floppers:
- Pig (Deze batch had bij mij het gedeelte met kleur alleen maar losse flodders)
- Mega Master (Kleine effecten)

topper boxen:

1.2'' 200 shots ultimate display: reservelont van box 1 zat aan de verkeerde kant dus het doorlonten moest op straat wat niet zo lekker ging dus moest hem 2x aansteken, maar de burst was goed en de effecten waren echt mooi.

crackle king: Jezus christus dit ding was eigenlijk beter dan de transbomber die erna kwam ook al was die ook goed. finale cake ging jammer genoeg niet af maar ik had het reservelont nog gevonden en die beukte binnen 5 seconden nog even leeg.

Legend (broekhoff): Dit ding was €80 en de productvideo zag er niet zo bijzonder uit, maar de spreiding en effecten voor 25mm tubes die niet eens maximaal gevuld zijn waren echt heel goed.

topper cakes

Cairo crackling: blies alle andere crackling dingen die ik had helemaal weg, vooral in drievoud

Display turbo box: Volgens mij was dit gewoon de santiago masters want ik kreeg een crackling / rode sterren finale, maar alsnog een geweldige cake.

turn on the heat: €15 voor een 20mm 35 shots crackling waaier klinkt al goed maar de burst was echt dikke prima en inclusief de mines vulde die 7 salvo's de lucht heel goed

Stars over vienna: Die burst en spreiding leek wel 30mm

King crackling: voor 80 shots en de €27 die ik ervoor had betaald echt een heel goed ramblokje.

Furious blaster (fast or furious 7): Mooie tails en de burst/crackling was ook goed hard.

honourable mentions

Unbeatable: Dikke burst en goede effecten. gewoon goed 30mm blok hoewel de spreiding van cake 2 door de wind iets minder was dan cake 1.

Proud mary: vanwege de prijs vind ik het niet echt een TOPPER maar alsnog een hele goede waaier bak.

Transbomber: Niks slechts over te zeggen gewoon dik blok.

shiny palms: Voor 25mm dikke burst en mooie effecten.

gamble: voor 20mm echt goede burst en spreiding.

whispering waves: net als de gamble maar dan voor 25mm

Yellow thunder: Had sneller gemogen maar voor de €17,50 p/s was het een goed hard ''knalblokje'' en de plumeffecten maakte het ook een goede siercake.

Crackling blitz: hele grote titanium effecten.

Flopper boxen

Twilight: De 2e en 3e waaier cake waren wel goed maar bij cake 1 klapte de eerste paar spinner bombettes heel dicht bij de grond en daarna zaten ze volgens mij niet eens meer in de cake want ik zag daarna geen spinners meer en alleen een zielige mine.

professional 64: Effecten zelf waren opzich prima maar de burst en spreiding was gewoon niet zo goed.

flopper cakes

Solar: ik hoor mensen zeggen ''ja het is 20mm wat verwachte je'' Nou ik had heel wat 20mm cakes en dit was gewoon rotzooi.

Poker 2: Burst was opzich goed maar het boeket was heel erg leeg.

Niet echt over thuis te schrijven

Edition 4 crack salute: spreiding en burst viel een beetje tegen.

happy thunder q: Eigenlijk maar een klein beetje harder dan shaking shaggy terwijl die 14mm is en het was niet all at once.

Funke 5m goldfontäne: Effect ging niet zo hoog en white caiman deed het een stuk beter.

Laatst bewerkt:
Had niet heel veel boxen dit jaar maar de gene die ik had waren eigenlijk allemaal wel top, op hun eigen manier:

* Kingdom of Heaven: Super setje! Er is nog niet helemaal consensus of deze nou wel of geen kooi had maar hij klapte prima en het tempo was geweldig. Stiekem toch wel fan van 144s 25mm compounds in plaats van de 100s die je tegenwoordig ziet vanwege het feit dat ze net even wat langer duren. Kan hem van harte aanbevelen.

* Primavera: Wat. Een. Ding. Prachtige effecten die ook goed bestand waren tegen de wind en een harde burst. Eeuwig zonde dat deze uitloop is, erg blij dat ik deze nog een keer op de kop had weten te tikken. Gelukkig waren er dit jaar nog meer 100s 30mm boxen die het goed hebben gedaan dus daar gaan we voor volgend jaar maar eens naar kijken als vervanging.

* The Corolla: Deze was misschien nog wel de minste, maar dat kwam vooral vanwege de wind. Je zag dat het kruipende goud (waar ik wel fan van ben) echt netjes was uitgewerkt maar vrij snel kapotgeslagen werd door de wind. De burst deed wel onder van andere 30mm boxen maar als de wind minder is heb je een mooie, sierlijke box staan.

* Evo Bomber: Zeer knap wat ze uit zo'n klein 100s 25mm boxje weten te persen. Mooi effect en hoog tempo ook nog eens gecombineerd met heldere sterren. Hier merkte je wel dat er een kooi omheen zat want de burst was voor 25mm echt prima. Enige nadeel is dat hij vrij kort is; Als ik hem volgend jaar weer haal, koop ik er denk ik twee om ze achter elkaar te zetten.

Het enige wat ik als "flop" zou bestempelen is wat kleiner spul, vooral alles onder de 25mm. Geen specifieke producten in dit lijstje, maar op een of andere manier is dat toch altijd weer een "ingecalculeerde teleurstelling" omdat de effecten toch vaak power missen. Dit jaar had ik hier al minder van en voor volgend jaar ga ik toch nog meer budget naar de grotere boxen toe schuiven.

top:

Transbomber. stelt gewoon nooit teleur
Insane Crown Bomber, als vervanger voor Freestyle Madness gekregen. Dikke klappen.
Buddah land: Beste Budget cake die ik had.
Lucky Fountain: Was echt verbaasd wat daar uit kwam voor 5 euro.

Flop:
Ultimate City trip: Slappe burst, geen volle lucht. De wat snellere cakes maakte dat mankement een beetje goed.
Maatje had ook een setje die maar allemaal te gelijk de lucht in gejankt dat was wel tof.

Toppers:
Mai tei tailgate. Had m nog staan van vorig jaar. Beide compounds tegelijk aangestoken was echt heerlijk.
Van China Red de Kingdom, Pleasure Dome en Skyward. Stuk voor stuk rammers met mooie kleuren en goede burst.

Verder de 1.2 freestyle madness van magnum en een ontzettend mooi blok.

Had nog een doos mixed 25 en 20 shots 30mm cakes van funke deze bleven als vanouds met kop en schouders boven de rest uit stijgen.

Floppers:
Katan special 4. Had m per twee verwerkt in de finale met de mei tai tailgate dus geweld was er, maar in geen schim van de product video.

Katan Superior Gold 100 shots 30mm. Traag, saai, willekeurige schietsnelheid en schoot te hoog. Snap niet zo goed wat mensen hier nou super aan vonden. Werd weggeblazen door 25 mm blokjes als de skyward

Top:

China Red

- Angel Dust
- Rooster
- Pig
- You Pyro

Stuk voor stuk mooie effecten en harde burst. Prijs/kwaliteit is top!

Rubro

- Event Scorpion. Mooie kleine box en was verrassend goed zeker voor de prijs.(€49 voor betaald)
- Pyro 5 (5x 19 shots. Waren top voor dat geld (€49)

Zena

- Original Finest. Had deze eindelijk keertje zelf dit jaar. Top box. Blijft mooi.

- Future Metropolis. Is omlabeling van Volt Say Watt. Wist niet wat ik er van kon verwachten. Maar heeft me positief verrast. Mooi klein blokje.

Flop:

- Electrick
- Watt Mister X
- Goldbusters

Allemaal vrijwel gratis en kleine cakes. Zou het zelf niet kopen.

Top:

Jack hamer (Wolf)
Break out (Wolf)
Fire dome (China red)
Dieren cakes van China red

Flop:

Hydra (Argento)
Raptor princes (Argento)

Niet top maar verdienen toch credits:

Red en Blue salute waren fijne compounds.
Hypnotica wheel van Broekhoff.

Screenshot_2024-01-02-17-01-28-01_6012fa4d4ddec268fc5c7112cbb265e7.jpg

Hypnotica in actie

Laatst bewerkt:

Angel dust
400 shots display show
Beast of burden
Black dandy
Bomb squad
Rainbow whistler

Flop
Glitter Willows 2 colorz
High intensity
Thunder twins (levensgevaarlijk)
Cocoblitz
Hysteria

Toppers:

- Six Box. Verassend goede potjes.
- Chinese Dynasty assortiment. Uitloop gekocht voor 4 tientjes. Waren verrassend leuke potten.
- Special 6. Die was echt top. Jammer van de wind.
- Transbomber. Presteerde weer erg goed
- Vulkanen van de Lidl Duitsland. Blijft top spul. Helemaal voor die 6,99.

Floppers:

- Event Colors of Dubai. Wat een troep bak is dat zeg.
- Special 4. Rauwe huilers zijn eruit. Dat maakt de box bijzonder. Voor mij geen succes meer.
- Orc. Is niet meer wat het was helaas.

Topp

Break out wolff
Jackhammer wolff
Cyttorak riakeo
Full assault wolff
Dragon fly bonfire (bizar ziek harde burst)

Flopp misschien wat overdreven

Ultimate design magnum
Universe of passion evo

Best leuk spul hoor maar die burst is er gewoon niet. Je merkt echt dat het kooiloos is.

Alhoewel ik de Goliath best oke vondt.

Toppers

Compounds
Wolff Breakout
Special #1
Special #6
Transbomber

Cakes
Wolff The Scream
Rubro - Angry Monsters
Ultimate Chry/Cairo Crackling

Magnum - Thunderbolts

Floppers
Lesli - Orc
Supercell - Broekhoff (jasje uitgedaan t.o.v. oudere batches)

Top =

Beast of burden
Las falles ( echt goeie salutes voor weinig moneys )
extreme 36 ( same )
heavy legend 25 sh.
lucky stars 16 ( steenbergen
fortunes 144shots strike ( fireworks special ( loeiharde burst dikke finale ) )
Bon fire = BLOODY CHAMELEON ( goeie goeie burst , zoals alle andere bonfire cakes tot nu toe , is echt stabiel merk met altijd kwaliteit ! )

19sh assortiment ( 6 cakes ) via steenbergen ? goed assortiment precies wat je wil van 19sh assortiment

edit = voor de liefhebber, viking attack ! . fluiters fluiters :D niet de grootste boeketten eruit , maar kvond hem heel vet , ook de laatste cake knalde leeg met rode flares die lekker lang bleven hangen , kreeg er een viking attack gevoel bij.

-----------------------
Flop

Scream lesli ? vuurwerktotaal ?
khad er 2 , en bij beide kwamen er fluiters op ooghoogte richting de toeschouwers ... kan echt niet .

Bull.... Mooie waaier , maar bij mij stoptie die er mee halverwege rij 2 .... vind ik niet kunnen .

Infinity wolf ? cakebox , stopte ook bij waaier 2 ( in deel A ) , vind ik ook niet kunnen .
daarom flop .

Top:
-Caïro Crackling
-Big Booster
-Alles van China Red
-Total Display Show 400
-Immortal Gold
-Twilight (Wolff)
-Special#4 (2021)
-Special#6

Flop: -Tomahawk (Pangu)

Laatst bewerkt:
Ik ben over het algemeen dik tevreden weer over dit jaar

Hurricane Crystal (China Red) - dikke dikke spinners met verrassend grote boeketten om het af te maken
Dream Chaser (Evolution) - Mooie swirl boven in (het mag geen spinning tail heten haha), met mooie crossette
Gunner (Furious Fireworks) - Bijzonder effect en het goud hield zich zeer goed staande in de wind
Sunset (Evolution) - Nieuw Color Ghost. 'nuv said

Flop
Familie Suprise (Wolff) - te hoge verwachtingen. Fontein met mijn, maat niet met de klasse van het oude Marijn
Fire Festival (Puma/Wolff) - schoot heel inconstant, en dat is echt onacceptabel voor een bak als dit

Back
Bovenaan