Toppers & Floppers 2022

pyr0

VWC lid
Beste wensen voor 2022 allemaal!

Hierbij mijn Toppers en Floppers van dit jaar:

Toppers:
Crown 1,2" TOTAL EVENT BOX: Bizar harde burst en grote boeketten!
Crown 1,2" Ultimate Chry: Beter dan de Venom box, Ook hier enorme boeketten en harde burst.
Crown Sidewinder goede kleine compounds, betaalbaar en zeker de moeite waard!

Pyrospecials Poker: Goede compound voor een goede prijs. Finale salutes waren keihard!
Pyrospecials Smooth Criminal: Schiet bizar breed en hoog. Tevens zijn ook hier de boeketten heel groot en sierlijk.

El Gato Terremoto: Beste consu salute cake die ik in jaren heb gehad. Wat een goede salute cake.

Surex Xtreme tsunami en Supercharged corolla van Salon roger waren beide goed, maar had er misschien iets meer verwacht. Wellicht dat de harde wind een rol speelde.

Floppers:

Pyrospecials 19 shots potten zoals: Fuck You en Killerbody. Zwakke boeketten, er ontbrak bij veel cakes blinker in boekketen wat er wel in hoorde te zitten. niet de moeite waard. Geen ronde boeketten zoals bij de andere producten uit de lijn.

Funke Springteufel 2: Meer van verwacht, zo bijzonder was het niet

Toppers:
Sonic Stars & Horsepower - Rubro. Goede cakes voor dat geld, in de voorverkoop zeker goed geprijsd.
Corolla Blue (stond er wel iets te dicht onder dus kon er niet optimaal van genieten)
Leider Spielerei - Rubro. Niks meer aan doen.
WCKD Warlord - Magnum. Wat een cake zeg voor dat geld.
Blue Salute - Zena. Klein knalpotje, maar vond hem zeer zeer goed voor dat geld.

Floppers:
Miami Sunset - Rubro. Heb veel budgetcakes van Rubro gehad die het prima deden, maar deze was troep. Sommige boeketten met maar een paar sterren.
Brocade Blue - Zena. Het kwam misschien net door de wind, maar deze vond ik niet echt goed.

Verder weinig echte floppers gehad.

Toppers:
- Katan #1 was fenomenaal, echt knap staaltje vuurwerk uit zo'n relatief klein blok.
- Evo bomber, ging als een raket. Lekker!
- Jackhammer, complete chaos! Volgende keer zou ik B en C wel omdraaien. Ook ben ik blij dat ik snellont had toegevoegd.

Floppers:
- Eagle 44 van Tropic, matige cake.
- Beast Mode, 2 jaar geleden top maar nu echt een rommeltje. Random door elkaar helaas.

Dit jaar geen echte flippers. Kingstown Hangover vond ik persoonlijk toch een beetje tegenvallen in de straat. Tempo en spreiding dik in orde maar burst kwam totaal niet in de buurt van het exemplaar geschoten in Holten afgelopen september.

Triple X blijft echt bizar goed, die moet je gewoon in de straat ervaren, komt op film niet helemaal over zoals je hem in de straatcervaart.

Grote verrassing van de avond was voor mij toch wel de Magnum PI. Machtig tempo, goeie spreiding van de boeketten en qua burst doet die niet onder voor de 30mm compounds

Toppers

- Event Flash Willow Power Box No.1
Ik stond te kijken van de grootte van de boeketten. De burst ook super goed.

- Event Palm Beach Power Box No.2
Net als de No. 1 gewoon goed! Zou ze normaal gesproken niet hebben aangeschaft, maar het verraste mij zeer positief!

- Head Hunter
Wat een toffe compound voor €30!

- Drunk assortment
Een dikker 19sh assortiment ga je niet krijgen. Wat een boeketten!

- Fall Out Zone
Nondetju. Wat. Een. Bak! Mooi tempo, groot en breed effect. En de salutes zijn fantastisch!

- Transbomber
Deze klassieker voor het eerst in mijn bezit geweest. Wat een topper.

- Corolla Blue
Wat een kwaliteit! En de verhoging van de schiet-snelheid, poah!

- Black Strike
Wat mij betreft DE salute cake van het moment. Prijstechnisch het beste en kwalitatief ook.

- 16sh Explode Tristar
Zeer schelle fluit en heerlijke salutes. Echt een topper.

- 7sh potje Zena
Top potjes voor het geld! De Blue Salute ging echt lekker!

- Black Jack
Wat een toffe budget compound! Zeer goede uitwerking voor het geld.

- WCKD Warlord
Zo! Per direct m'n favoriete budgettopper geworden.

Ik heb weinig echte floppers gezien, ja sommige triplex blokken vielen tegen die ik in de wijk zag gaan maar laten we het over legaal consu vuurwerk hebben. Vind dat de kwaliteit van consu vuurwerk ieder jaar wel weer wat omhoog gaat en alle waar naar zn geld.

Transbomber, de laatste versie presteerde echt wel lekker voor zo een klein bakje. Tempo is wat omhoog gegaan. Ik zelf vind het beter zo.

Alle funke, luypaars, alpha, surex wat ik gezien heb, consu spul uit BE was van top kwaliteit. Wat wel jammer was is dat sommige mensen de rijen niet extra goed doorlonten waardoor ze soms even stilstaan maar wat een kwaliteit en tempo!

Ook heel veel mooie pijltjes uit BE gezien, zelfs de kleinere pijltjes hebben een goede burst. Wat jammer dat pijlen verboden zijn in nl, dus dit onderwerp laat ik verder voor wat het is maar was aangenaam verrast.

Toppers: funke scala100a, hele goede burst en spreiding.
BALI TIGER NR3::angel: deze burst en boeketten waren echt niet normaal goed.
LUYPAERS ASIATIC CHEETAH: prachtige bak, tempo is wel wat langzamer maar bij deze box past dat wel.

Flop: herlat goldblitz, ik heb hier een video van, maar dit sloeg werkeliik waar nergens op.

FUNKE YGGDRASIL: gewoon pissing dat funke dit als premium lijn voor een hoge prijs op de markt durft te zetten. Deze batch had nooit uitgebracht mogen worden. Voor 80 eu was het een prima bak geweest..

Funke neon knight 1: vrij matige cake, ook hiervoor, dit had net zo goed een cake van 15 eu kunnen zijn.

Luypaers eurasian lynx: idem, echt geen goede cake

LUYPAERS ARABIAN LEOPARD: niet per se een flop, prachtige mines maken een hoop goed, kleuren zijn mooi fel maar de burst en spreiding waren niet goed.

Dat de bakken van Funke en aanverwante merken, zoals Luypaers, Argento en Pyro Specials tot de toppers behoren geloof ik nu zelf ook wel. Daarom een paar aanraders voor freaks die wat anders willen proberen.

Crazy Shaman (Kometa)
Extreme Fire (Kometa)
TXB319 Golden Times (Triplex) - bizarre burst!

Echter, de absolute winnaar van de avond voor mij was de TXB521 The Best van Triplex, een heerlijk 20 mm knalblokje mét kleurtjes en finalefluit. In meervoud sta je 100% zeker te stuiteren. Kopen!

Eervolle vermelding inderdaad voor de salute-finale van de Poker. Wat een geweld! Ik heb wel de pauzes van deze bak even zelf geëlimineerd, want die zijn af-fabriek belachelijk lang.

Qua klein spul heb ik me weer heerlijk vermaakt met de luftheulers van Funke. Het is natuurlijk belachelijk dat ze onder cat1 vallen, maar dat mag de pret niet drukken.

De tegenvallers van de avond waren de Alpha 2" Shell Rockets van Salon Roger. Hiervan had ik meer verwacht, puur op basis van het feit dat deze 50 gram per bol zouden bevatten. Komend jaar maar eens kijken of de 75 grams pijlen uit België beter bevallen.

Laatst bewerkt:
Toppers:
- evolution skyline on fire, wàt een bakbeest en wàt een uitwerkingen.
- evolution serenity, mooie sierlijke waaier
- Wolff cruel traction, ondanks dat het de 2017 batch was viel deze totaal niet tegen
- Alpha rockets, bizar grote uitwerkingen en super Burst. Zou deze alleen niet afsteken als er in de buurt rieten daken zijn

Floppers:
- 10 wild geisha cakes assorted, levensgevaarlijk die dingen. 2 klapten er uit elkaar, waarbij 1 gelukkig uitging naderhand maar de 2e schoot daarna nog even de rest in het rond als voetzoekers.
- weco bugano fontein, had er toch iets meer van verwacht.

Toppers:
Transbomber blijft geweldig
Sylvester Mainframe echt een supe
r spreiding en stuk geweld.

Flop:
The Jungle katan, wat een prut boeketten.

Toppers:
Funke Snowblind
Wat een machtig cracking doos! Deze moet je gewoon in het echt meemaken. Totaal ander gevoel dan op video

Funke Fireball
Echt een bakbeest.. Baas boven baas

Funke Ecstasy of Gold 2
Boeketten en mines vol met goud was gewoon niet normaal.. Regen van goud in een waaier door de hele straat

Magnum Triple X
Hele mooie compound. Meer dan verwacht

Transbomber
Voor het eerst geschoten. Tempo was goed geen pauzes, burst en boeketten erg goed

de rest van Funke, luypaers was ik ook zeer tevreden.

Floppers:
Funke Yggdrasil
Spreiding en burst was gewoon dit jaar slecht dan de andere jaren. Voor 100 euro had ik niet eens gekocht.

vond de 400 shots total display echt een heerlijke bak. geen mega effecten maar hij blijft maar rammen absolute topper.

Toppers:
-Iedereen die op een normale manier vuurwerk heeft afgestoken

Floppers:
-Politiek Den haag
-Het vuurwerk verbod

Even zonder dollen, ik heb dit jaar meer dan ooit genoten van alles wat er is afgestoken. Waardoor er voor mij dit jaar alleen maar toppers waren.

Alleen maar Toppers:

- Transbomber (heerlijke rambak)
- Supercharged Sensation (Saloon Rogers - goud bleef mooi lang hangen en mines stijgen hoog door)

Toppers:

Transbomber
Delicious Thunder
Espada Palms
Thunder Bomb 1000
Kometen Bomben
Crank
Geer en Goor

Floppers:

Laser Balls
Alle BE budget knallers en matjes
F1 kwa prijs/kwaliteit behalve de goede batches Aldi/Lidl knetterlinten

Laatst bewerkt:
Man man man, wat een vuurwerk!
Top oud en nieuw gehad!

Toppers:
Scala 100A - Funke
No Name Cake 49 shots - Loots Vuurwerk
Transbomber - Rubro
Lizard Buzzard vuurpoijlen - Luypaers

Floppers:
Zelf geen floppers maar het Cat.1 vuurwerk voor mijn zoontje stelde dit jaar aanzienlijk minder voor dan eerdere jaren.

Het was fantastisch allemaal!veel gestookt door iedereen! Zelfs buren waar ik het niet van had verwacht.
Wat ik gezien heb die avond:

Toppers:
transbomber blijft goed
Jaw breakers Zena): mooie mines en goede burst
Hydra Zena: goede burst en grote boeketten.
Echi loots: goed hard en grote boeketten

Flop:
Golden tears loots, ik had er wellicht meer van verwacht maar geen harde burst en kleine boeketten, viel compleet weg door een 19 shots hydra.
Air strike wolf: 3x 37 shots maar veel van hetzelfde
Wild geisha 10: 2 klapte uit elkaar en zachte burst
Mega 6star: zachte burst kleine boeketten

Back
Bovenaan