Toppers & Floppers 2022

Toppers:

Transbomber: voor het eerst dit jaar, echt geweldig als je er onder staat, ook de reactie van publiek.

Zhiru (broekhoff) professional fireworks show 1&2: Mooie 30mm cakes met harde burst en brede effecten.

Ceysir kaliber C. Betere kleur dan de bengalfeuer en de finale is echt top.

Crackling crystal: tja wat moet je er over zeggen, bizar gave fontein gewoon, echt een must have had wat mij betreft.

Floppers:
Funke Bengalfeuer, vind hier gewoon niks aan, kleuren waren niet echt top en viel tot tweemaal toe ook om en zet de hele staat onder de rook.

Eervolle vermelding

Belo Horizonte uit de brasilian serie (BE) (19sh 30mm, Broekhoff)
Lomp grote pot die ik op de gok had gekocht maar viel niks tegen, prima burst en spreiding.

Het was fantastisch allemaal!veel gestookt door iedereen! Zelfs buren waar ik het niet van had verwacht.
Wat ik gezien heb die avond:

Toppers:
transbomber blijft goed
Jaw breakers Zena): mooie mines en goede burst
Hydra Zena: goede burst en grote boeketten.
Echi loots: goed hard en grote boeketten

Flop:
Golden tears loots, ik had er wellicht meer van verwacht maar geen harde burst en kleine boeketten, viel compleet weg door een 19 shots hydra.
Air strike wolf: 3x 37 shots maar veel van hetzelfde
Wild geisha 10: 2 klapte uit elkaar en zachte burst
Mega 6star: zachte burst kleine boeketten

huh, mega6 niet goed dit jaar? ook een slechte batch?

Mooie toppers gehad!

Exotica Argento
Geysir Kaliber C
Transbomber
Toxic Strobe
Drunk Assortiment
WCKD Warlord (Verassend!!)
Ultimate Chry
Terremoto 10 en 1 sec - heerlijke knalcakes

Flop:
Deels flop, Supernaut 2 - De 20 mm effecten waren niet bestand tegen de wind.

Toppers:

Evo Limited Edition 3 - Echt bizar wat ze uit zo'n klein compoundje weten te persen. Knalde menig 30mm er vierkant uit.

W Shape Dominator - Gewoon top, dikke burst en grote effecten.

Fünke Bengalfeuer - voor Cat 1 begrippen top spul, heldere kleuren en superfel.

Blitzgewitter - kei- en keiharde schelle fluiters. Omstanders staken letterlijk hun vingers in hun oren als deze afgingen. Helaas maar 3 doosjes van gekocht, dat gaan er dit jaar veel meer worden.

Floppers - eigenlijk geen echte floppers gehad, buiten wat tegenvallend cat 1 grut.

Toppers:

- Funke Fireball: Beter consumenten spul ga je niet vinden ;)
- Funke Fermata 100a: Harde klappen komen hier vanaf en zeer grote spreiding van de boeketten.
- Pyro Specials Poker: Kreeg deze box als vervanger voor de Sacramentum 2000-b. Leuk ding en vooral lekkere salutes op het einde.
- Rubro Transbomber: Lekkere crackling box zeg! Een klassieker en echt een aanrader voor dat geld.

- Funke Geysir C: Gewoon top spul met een hele dikke cracklingwolk als finale.

Floppers:

Funke Yggdrasil (2020 batch): Zeer jammer dat deze box niet presteerde zoals die zou moeten. Zeker niet verwacht van Funke en hoop dat het maar bij één batch blijft. Gelukkig nog een 2019 batch voor aankomend oud en nieuw klaarliggen.

Vond dit een van de beste boxen van de avond! :droolthum
Veel variatie, erg harde burst, lekker tempo!
Voor 99euro misschien wel de beste box op de markt qua prijs/kwaliteit :yes:

Flop... Heel oud en nieuw want ik zat (en zit) in Quarantaine....
Daarnaast had ik na lang wikken en wegen in November een Ygdrassil te pakken, zie ik hier dat het een drama-batch is...

huh, mega6 niet goed dit jaar? ook een slechte batch?

Hier herken ik mij ook niet in. In de straat 2x de Mega 6 Star Assorted meegemaakt. Van de buurman en van mijzelf. Maar prima burst en prima boeketten. Sommigen schoten echt laag waardoor het bijna sterren koppen was.

Toppers voor mij:

Op de absolute plek nummer 1: Mega Willows. Wat-een-bak-zeg!! Bizar, bizar, bizar gewoon. Alles klopt ook, lanceergeluid, burst, grote boeketten, niet normaal zo breed. Normaal kreeg ik reacties nadat een box is afgelopen. Nu klonken de oh’s en ah’s al bij het eerste salvo. Ge-wel-dig gewoon. Wil je indruk maken in de wijk: dan is dit een must have!

Hamlet: wat een klasse bak ook. Geen absoluut geweld, wel pure schoonheid.

Event Super G 5000: heeft alles in zich. Goede variatie in effecten, diverse tails, mooie tempowisselingen, uitstekende boeketten. Blijft tot het eind echt boeien. Echt een onbekende topper!

Flopper: had ik kortweg niet.

Absolute toppers voor mij:
- Elegant Night
- Snowblind
- Chrys Rain Blue
En alle pijlen van Funke en Luypaers(Eurasian Sparrowhawk, Lizzard Buzzard, Himmelsturmer, Goldfunken, Indian Vulture.) Wat een toppers!

Ook een eervolle vermelding voor al het kleine spul van Funke!

Wat mij het meest tegenviel was de Yggdrasil.

Toppers:

Wckd warlord, voor dat geld hele goeie cake
Transbomber , nog steeds heerlijke bak chaos
Corolla blue funke, goud tot de grond
1.2 Total event box, bizarre spreiding
W shape dominator, heerlijke box...
Asiatic cheetah, prachtige box, mooi tempo

Funke cracker fontijn, bizar wat er uit die dingen komt
Funke geysir c, mooi dingetje voor erbij
Funke hollenfeuer, lekker fluit met hoge crackling wolk

Floppers

Zoals de meeste al zeggen:

Funke yggdrasil batch 2020, niks bijzonders , heb de 2019 batch vorig jaar gehad, en die was echt goed, deze was daar niks.bij

Blue night fire(weet niet welke batch) kon mij niet overtuigen, mindere burst, en salutes waren niks

Ja ik herken het ook niet! Jaren goed en nu echt opvallend anders! Misschien pure pech met een doos die lang buiten heeft gestaan of iets haha.

Op basis van wat wij hebben gestookt, kom ik hierbij op een volgend lijstje:

Toppers
- Transbomber: blijft een steengoede rambak voor het geld. Dikke finale in meervoud!
- Scream: ontzettend gave fluitcake met een zee van rode falling leaves. Wel oppassen, sommige schoten komen vrij laag.
- Fire Festival: heel bruut met dat tempo!
- Code Red: de 2019 batch was ontzettend dik met een moordend tempo.
- Red Maroon: al een tijdje uitloop, maar presteerde als vanouds. Eeuwig zonde dat hij eruit is.
- Blue Night Fire: goud blijft lang hangen en erg grote hoek waaronder hij schiet. Mooi beeldvullend met het tempo.
- Fall Out Zone: brute, brute bak met grote effecten en snoeiharde salutes.
- Doppel D: zeer grote effecten voor 25mm en dikke finale.

Floppers
- Yggdrasil: kleine effecten, matige burst, zeker voor het geld ontzettend matig.
- Turbo (Zena): kleine effecten, niet veel aan, maar prijs/kwaliteit is ok
- TFSI (Zena): idem.
- Mexican Jaguar: slappe burst en matige effecten

Toppers:

Evo Limited Edition 3 - Echt bizar wat ze uit zo'n klein compoundje weten te persen. Knalde menig 30mm er vierkant uit.

W Shape Dominator - Gewoon top, dikke burst en grote effecten.

Fünke Bengalfeuer - voor Cat 1 begrippen top spul, heldere kleuren en superfel.

Blitzgewitter - kei- en keiharde schelle fluiters. Omstanders staken letterlijk hun vingers in hun oren als deze afgingen. Helaas maar 3 doosjes van gekocht, dat gaan er dit jaar veel meer worden.

Floppers - eigenlijk geen echte floppers gehad, buiten wat tegenvallend cat 1 grut.

De enige blitzgewitter die ik ken, is van Funke en die heeft geen fluiters. Welke bedoel je? Ben benieuwd!

Mooie combinatie van de kleuren die terug komen in verschillende schapes in 20 - 25 - 30mm

Erg leuke cake voor 32,50 :droolthum

Back
Bovenaan