Top2000!

Ik zou er dan wel "Any way the wind blows" van maken ;)
Hahaha zeukerr. Heb je gelijk in 😂

En vwb het minder worden van de top 2000, het is indd leeftijd gebonden. Wij worden ouder en de stemmers worden jonger. Ik merk het ook op de festivals bijvoorbeeld Rock Werchter dit jaar. Alleen maar ‘pulp’. Althans vooral meuk van tegenwoordig. Dit gevoel werd breed gedeeld want Simple Minds werd door het gross van het publiek als topper van het festival gekozen 😅
Als organisatie kom je daar misschien ook niet onderuit. De jeugd is de toekomst. Wij moeten mee blijven veren anders worden we zelf zure oude gasten haha.

Enfin, top 2000 blijft voor ons, nu nog, enorm sfeervol.

Ik kan overigens veel argumenten wel aan 3FM serious request koppelen. Die is echt klaar voor mij. Te snel te jonge DJ’s in gestopt met weer hun eigen jonge gasten. Daar verloor ik de aansluiting 😣

Ik kan echt genieten van de enorme hoeveelheid goede muziek en het draagt zeker bij aan de sfeer. Nu moet ik wel zeggen dat ik, net als sommige anderen, niet blij wordt van de meuk die een steeds groter aandeel in de lijst begint te vormen. Om maar een voorbeeld te geven; Europapa van Joost hoort niet in zo'n lijst te staan. Ik weet ook wel dat de stemmers bepalen en vanuit dat opzicht is het dus gewoon terecht dat er van dat soort nummers in de lijst staan maar tegelijkertijd daalt het niveau daarmee wel enorm.

Tegenwoordig vind ik de Arrow Classic Rock 500 en Radio Veronica Top 3000 een stuk beter dan de Radio 2 Top 2000.

Ik kan echt genieten van de enorme hoeveelheid goede muziek en het draagt zeker bij aan de sfeer. Nu moet ik wel zeggen dat ik, net als sommige anderen, niet blij wordt van de meuk die een steeds groter aandeel in de lijst begint te vormen. Om maar een voorbeeld te geven; Europapa van Joost hoort niet in zo'n lijst te staan. Ik weet ook wel dat de stemmers bepalen en vanuit dat opzicht is het dus gewoon terecht dat er van dat soort nummers in de lijst staan maar tegelijkertijd daalt het niveau daarmee wel enorm.

Tegenwoordig vind ik de Arrow Classic Rock 500 en Radio Veronica Top 3000 een stuk beter dan de Radio 2 Top 2000.
Ik sta ook niet achter veel nummers, zoals bijvoorbeeld de bankzitters, leuke gasten hoor, maar qua zang is het natuurlijk niet veel, die staan gewoon met 4 nummers in de top 500 ofzo... maarja aan de andere kant, toen ze hiermee begonnen, waren de mensen waarschijnlijk ook aan het klagen over de bagger muziek uit begin jaren 2000... maar een eminem met lose yourself hoort voor mij wel echt hoog in de lijst. Zo krijg je in ieder geval wel een lijst van meerdere generaties wat het ook wel weer leuk maakt.

Arrow classic rock luister ik altijd als ik thuis werk, dan weet je zeker dat je goede muziek hoort ;)

Nieuwe stemmers, jongere generatie, jongere muziek. Snap ik allemaal, echt.

Maar het gaat om de top 2000 aller tijden.

Het getuigt gewoon van een zeer erbarmelijke muzikale opvoeding. Of muzikale generatiekloof.

Ik heb een tijdje samengewerkt met een jonge twintiger, die je dan schaapachtig aankijkt als je het over CCR, ACDC of Mark Knopfler/Dire Straits hebt. Wie?

Tja, als je grootse muziek uit het verleden niet kent, kun je er ook niet op stemmen.
En als er dan veel tieners en twintigers stemmen die niet weten dat er ook een wereld is buiten hun youtube-algoritme, tja, dan is zo'n top 2000 op termijn ten dode opgeschreven.

Nieuwe stemmers, jongere generatie, jongere muziek. Snap ik allemaal, echt.

Maar het gaat om de top 2000 aller tijden.

Het getuigt gewoon van een zeer erbarmelijke muzikale opvoeding. Of muzikale generatiekloof.

Ik heb een tijdje samengewerkt met een jonge twintiger, die je dan schaapachtig aankijkt als je het over CCR, ACDC of Mark Knopfler/Dire Straits hebt. Wie?

Tja, als je grootse muziek uit het verleden niet kent, kun je er ook niet op stemmen.
En als er dan veel tieners en twintigers stemmen die niet weten dat er ook een wereld is buiten hun youtube-algoritme, tja, dan is zo'n top 2000 op termijn ten dode opgeschreven.

Ho ho ho, ik ben nu 25 en mijn stemlijst is het volgende:

Stemlijst 2024:
  1. Michael Kiwanuka - Cold Little Heart,
  2. Metallica - One,
  3. Dire Straits - Brothers In Arms,
  4. Dire Straits - Sultans Of Swing,
  5. The Cure - A Forest,
  6. Rage Against The Machine - Killing In The Name,
  7. Radiohead - Creep,
  8. Nothing But Thieves - Amsterdam,
  9. Nothing But Thieves- Phobia,
  10. U2 - With Or Without You,
  11. Tom Odell - Another Love,
  12. Supertramp - Fool's Overture,
  13. Supertramp - Goodbye Stranger,
  14. Green Day - Wake Me Up When September Ends,
  15. Pearl Jam - Black,
  16. Kensington - Sorry,
  17. Red Hot Chili Peppers - Under The Bridge,
  18. Rammstein - Deutschland,
  19. Harry Styles - Sign Of The Times,
  20. The Killers - Mr. Brightside,
  21. R.E.M - Losing My Religion,
  22. Rammstein - Sonne,
  23. Foo Fighters - The Pretender,
  24. ABBA - Lay All Your Love On Me,
  25. Radiohead - Exit Music,
  26. Queen - The Show Must Go On,
  27. Outkast - Hey ya!,
  28. System Of A Down - Chop Suey!,
  29. The Weeknd - Save Your Tears,
  30. Arctic Monkeys - 505,
  31. Radiohead - Street Spirit,
  32. Michael Kiwanuka - Love & Hate,
  33. Frank Boeijen - De Verzoening,
  34. Manu Chao - Me Gustas Tu,
  35. Eminem - Stan
Het is dus niet zo dat niemand in mijn leeftijds-categorie geen smaak heeft :D

Stemlijst 2024:
  2. Metallica - One,
  5. The Cure - A Forest,
  7. Radiohead - Creep,
  15. Pearl Jam - Black,
  16. Kensington - Sorry,
  22. Rammstein - Sonne,
  27. Outkast - Hey ya!,
  35. Eminem - Stan
Mooie lijst, alleen jammer van Kensington....wat een verschrikkelijk jankband is dat zeg🤐

Fair point, zeker niet allemaal. Maar de figuren die Maan, goldband, snollebollekes, bankzitters, jeugd v tegenwoordig (toepasselijk) etc er in stemmen, daar geldt dat wel voor.

Stemlijst 2024:
  2. Metallica - One,
  5. The Cure - A Forest,
  7. Radiohead - Creep,
  15. Pearl Jam - Black,
  16. Kensington - Sorry,
  22. Rammstein - Sonne,
  27. Outkast - Hey ya!,
  35. Eminem - Stan
Hoewel het niet allemaal mijn smaak is en ik een paar artiesten mis (Pink Floyd, Golden Earring, Led Zeppelin en Jimi Hendrix bijvoorbeeld) kan ik met zo'n lijst nog wel leven.

Tja, mijn pa vond vroeger Metallica ook verschrikkelijk, en dat was prima ...
Je kunt inderdaad alleen voor eigen muziek gaan, maar soms is het ook wel verfrissend om te horen wat de volgende generatie "bezig houdt". Blijf je jong bij ... :p

Hoewel het niet allemaal mijn smaak is en ik een paar artiesten mis (Pink Floyd, Golden Earring, Led Zeppelin en Jimi Hendrix bijvoorbeeld) kan ik met zo'n lijst nog wel leven.

Ik had voorheen altijd Led Zeppelin - Stairway To Heaven erin staan, Jimi Hendrix vind ik ook top. Pink Floyd en Golden Earring liggen mij niet zo :P

Even los van de originele top2000. Ik zou een "Cover top 1000" ook wel gaaf vinden.

Sommige nummers zijn zo onwijs goed gecovered, dat het boven het origineel uit stijgt, of bijna klinkt als een nieuw nummer.

(Bestaat zoiets al eigenlijk?)

Even los van de originele top2000. Ik zou een "Cover top 1000" ook wel gaaf vinden.

Sommige nummers zijn zo onwijs goed gecovered, dat het boven het origineel uit stijgt, of bijna klinkt als een nieuw nummer.

Nummer 1 sound of silence van disturbed? Is haast bijna de enige cover die ik beter vind dan het origineel. Of White buffelo house of the rising sun bijvoorbeeld.

Dat zijn echt uitzonderingen, de meeste covers zijn commerciële meelifters die absoluut niets toevoegen en die het origineel geen recht aan doen.

Wat ik zelf wel kan waarderen zijn live uitvoeringen van goede nummers van anderen door echt goede artiesten maar ook dat komt weinig voor. Joe Satriani en Steve Vai doen dat bijvoorbeeld wel heel goed, vaak samen met een 3e artiest onder de naam G3.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan