Toekomst met Cat1?

Let wel: bevoegde instanties kunnen altijd een andere grond aanvoeren om te stellen dat bijvoorbeeld 300 kg F1-vuurwerk in huis gevaarlijk is en daarom toch strafbaar.

Wat zou zo’n andere grond dan kunnen zijn? 🤔

Ik zie de toekomst van cat1 wel somber in.Nu het vuurwerk verbod er is denken mensen ook gelijk dat er niks meer is... als mensen je cat1 af zien steken met wat vonken en een fluitje dan staan ze gelijk op hun achterpoten met een telefoon in de hand... ik heb redelijk wat cat1 van Funke,en kan het gewoon niet testen.Net een mooie rustige parkeerplaats,omringt met bomen,wind zelfs richting het weiland..beetje afgelegen.. top plek dacht ik,tot ik een knister Fontaine van funke afstak.schreeuwt er serieus een man van 50 meter afstand die met zn hond de hoek om kwam naar me dat ik "gvd op moet tyfen"... hij kan alleen de rook maar gezien hebben.. overspannen mensen allemaal.
Maargoed,dit gedrag word steeds erger,en daarom denk ik dat wij ook de eerste zullen zijn die een cat1 verbod krijgen,Europees geregeld of niet... mark my words

Helaas heb je gelijk..

Ik schreef het eerder hier op het forum, over mijn buren vorig jaar December.
Die wilde zelfs op de vuist na het afsteken van wat Cat.1 zoals Silverjets van de Action.
Er werd dan ook afgesloten met de woorden: als je nog één vuurpijl afsteekt zal ik je... (of iets in die trant hahaha)

Zegt genoeg over hoe diepgeworteld de haat & onwetendheid richting vuurwerk inmiddels is.

Wat ik wel erg jammer vind is dat het waarschijnlijk veel mensen weerhoudt om Cat.1 af te steken om gezeur te voorkomen.
Je zal maar een huisbezoekje krijgen door het afsteken van F1 en een F2 compoundje voor 00:00 Oudjaar klaar hebben liggen.

Of met je kleine kind/neefje/nichtje, etc, lekker wat F1 afsteken en ineens allemaal platte petten voor je neus.

Nee het wordt er allemaal niet gezelliger op...

Back
Bovenaan