Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Zou ik niet op vertrouwen zoals eerder vermeld. 9 van de 10x worden de settings na uitschakeling reset met consu cameras.

Met Canon heb ik daar geen last van. Settings blijven gewoon zoals ze zijn. Ik heb de canon M506 en de HF-S100. Die kan ik zo uit de tas halen en mee filmen.

Hallo Jongen ik heb even jullie hulp nodig.
ik wil graag een camera aanschaffen om mijn vuurwerk te gaan filmen ik wil graag goede kwaliteit filmpjes kunnen maken.

ik heb ongeveer €400 aan budget wat raden jullie mij aan.

ik wil graag een camera aanschaffen om mijn vuurwerk te gaan filmen ik wil graag goede kwaliteit filmpjes kunnen maken.

SONY HDR-PJ410 318 euro
Canon LEGRIA HF R68 camcorder 300 euro
Sony HDR-CX450 - Camcorder 349 euro

Ik kan alleen aanraden om GEEN camera te kopen als tenzij je geen high end mobiel hebt die ook goed filmt want de eerder genoemde sony's en legria hebben geen meerwaarde en wat betreft de sony's ik heb een goedkoper model de HDR-CX405 de enige meerwaarde die deze biedt is schieten met 50 echte frames per seconde ( het boekje ik zelfde als die van HDR-P410 en Sony HDR-CX440 ( de 450 is alleen een nieuwe versie )
Met mijn HTC M8 schoot ik net zulke goede beelden ik denk dat in dit geval goedkoop zelfs tot 400 euro duurkoop is ;)

Ik kan alleen aanraden om GEEN camera te kopen als tenzij je geen high end mobiel hebt die ook goed filmt want de eerder genoemde sony's en legria hebben geen meerwaarde en wat betreft de sony's ik heb een goedkoper model de HDR-CX405 de enige meerwaarde die deze biedt is schieten met 50 echte frames per seconde ( het boekje ik zelfde als die van HDR-P410 en Sony HDR-CX440 ( de 450 is alleen een nieuwe versie )
Met mijn HTC M8 schoot ik net zulke goede beelden ik denk dat in dit geval goedkoop zelfs tot 400 euro duurkoop is ;)

Dit kan ik ook wel beamen, camera's in smartphone worden steeds beter en beter. Nu ben ik zelf een Apple geek, en de camera van de iPhone 6s is werkelijk verbluffend. Een camcorder heeft natuurlijk ook zijn voordelen, bijvoorbeeld zoom en geluid, maar dankzij de software in smartphones is er veel mogelijk met bijvoorbeeld stabiliteit en kleur saturatie. Wat software betreft zijn smartphones een stuk verder dan budget camcorders.

Uiteindelijk bepaalt de lens een groot deel van de kwaliteit, en met semi-professionele camera's kan een smartphone niet wedijveren, maar wel degelijk met 'budget' camcorders. Daarmee wil ik niet zeggen dat er geen voordelen zitten aan de camcorder van 400 euro, maar als je al een goede smartphone hebt, zou ik er nooit een aanschaffen.

Zéér goed punt wat hierboven wordt aangehaald.

Mocht je een flagship toestel hebben, iPhone 6, Samsung S6, Note 4, Sony's, noem maar op, de beeldkwaliteit is ontzettend goed geworden. Helaas weten we allemaal dat het geluid gewoon bagger is. Voor jullie is wellicht een hele goede oplossing de Rode Videomic Me! Een klein Rode microfoontje dat in je headphone jack plugt. Komt standaard met een Windkap ook nog!
Voor MAAR €69,- kan je er eentje kopen!!
http://www.bax-shop.nl/ios-microfoon/rode-videomic-me-microfoon-voor-smartphone-en-tablet

Dit kan ik ook wel beamen, camera's in smartphone worden steeds beter en beter. Nu ben ik zelf een Apple geek, en de camera van de iPhone 6s is werkelijk verbluffend. Een camcorder heeft natuurlijk ook zijn voordelen, bijvoorbeeld zoom en geluid, maar dankzij de software in smartphones is er veel mogelijk met bijvoorbeeld stabiliteit en kleur saturatie. Wat software betreft zijn smartphones een stuk verder dan budget camcorders.

Uiteindelijk bepaalt de lens een groot deel van de kwaliteit, en met semi-professionele camera's kan een smartphone niet wedijveren, maar wel degelijk met 'budget' camcorders. Daarmee wil ik niet zeggen dat er geen voordelen zitten aan de camcorder van 400 euro, maar als je al een goede smartphone hebt, zou ik er nooit een aanschaffen.

Ik heb de iphone 5s,6 en xperia toestellen geprobeerd, maar een goede camera geeft toch beter beeld bij nacht situaties. Ik prefereer gewoon een goede camcorder ipv een telefoon/smartphone. Gewoon nog even doorsparen tot je genoeg geld hebt voor een high end camera van rond de 600-700 euro. Ik heb genoeg gefilmd in mijn leven om hier een goede mening over te kunnen geven. Een camcorder heeft ook meer instellingen dan de telefoons. Ik heb het geprobeerd met telefoons/smartphones en is mij niet bevallen. Geef mij maar een goede camcorder.

Ik heb de iphone 5s,6 en xperia toestellen geprobeerd, maar een goede camera geeft toch beter beeld bij nacht situaties. Ik prefereer gewoon een goede camcorder ipv een telefoon/smartphone. Gewoon nog even doorsparen tot je genoeg geld hebt voor een high end camera van rond de 600-700 euro. Ik heb genoeg gefilmd in mijn leven om hier een goede mening over te kunnen geven. Een camcorder heeft ook meer instellingen dan de telefoons. Ik heb het geprobeerd met telefoons/smartphones en is mij niet bevallen. Geef mij maar een goede camcorder.

Het gaat om de vergelijking goedkope camcorder van 300-400 euro. Die lenzen zijn niet beter dan wat je tegenwoordig vind in high end smartphones. Speur Youtube eens af wat een 6s of Galaxy 7 kunnen schieten, dat doet absoluut niet onder voor een camcorder in het budget segment.

Een camcorder van 600-700 is overigens ook geen high end, wil je echt top spul, ben je al snel 3000 euro kwijt.

de Galaxy S7 die pas op 11 Maart uit komt heeft een hele andere camera dan zijn voorgangers. presteert veel beter in het donker door een techniek die je ook terug vind in professionele camera's van duizenden euro's. op de persconferentie zag het er allemaal super uit, ben benieuwd hoe die het in het echt doet. film nu nog met een S5 maar aankomend oud jaar met de S7

Moeten jullie eens kijken wat mijn galaxy s6 gepresteerd heeft in het topic spectacle show 100 en 120 van evolution... echt top beeld en geluid!!!

Jongens alvast bedankt voor de vele reacties ik zie toch dat de meningen verschillend zijn.
wat is nou beter een spiegel reflex camera of een camcorder, wellicht kunnen jullie wat filmpjes plaatsen van jullie eigen apparatuur met merk en type erbij dan maakt het de keuze voor mij iets makkelijker.

Jongens alvast bedankt voor de vele reacties ik zie toch dat de meningen verschillend zijn.
wat is nou beter een spiegel reflex camera of een camcorder, wellicht kunnen jullie wat filmpjes plaatsen van jullie eigen apparatuur met merk en type erbij dan maakt het de keuze voor mij iets makkelijker.

Voor 400,- heb je geen goede spiegelreflex met lenzen. :idea:

Alvast bedankt voor alle reacties ik heb inmiddels mijn budget verhoogd naar €1000 nu is de vraag wat is beter.

een goede camera of een goede spiegelreflex camera ik zie her en der dat de meningen verschillen als je een goed toestel weet laat het me even weten.

Groet.

Alvast bedankt voor alle reacties ik heb inmiddels mijn budget verhoogd naar €1000 nu is de vraag wat is beter.

een goede camera of een goede spiegelreflex camera ik zie her en der dat de meningen verschillen als je een goed toestel weet laat het me even weten.

Groet.

Waar ligt je voorkeur? fotografie of film?
Een goede lens op een slechte body werkt beter dan een slechte lens op een goede body.
Een aantal mensen stapt na een tijdje over van crop naar fullframe.
En als je eenmaal voor een bepaald merk gekozen hebt stap je niet zo gauw over.
Een klassieke keuze van glas is: een groothoek,(<50mm) een standaardlens (50mm) en een telelens (>50mm). Maar dit ligt dus aan je voorkeur van fotografie.

Waar ligt je voorkeur? fotografie of film?
Een goede lens op een slechte body werkt beter dan een slechte lens op een goede body.
Een aantal mensen stapt na een tijdje over van crop naar fullframe.
En als je eenmaal voor een bepaald merk gekozen hebt stap je niet zo gauw over.
Een klassieke keuze van glas is: een groothoek,(<50mm) een standaardlens (50mm) en een telelens (>50mm). Maar dit ligt dus aan je voorkeur van fotografie.

Hallo Fric.

Mijn voorkeur gaat uit naar het filmen dat ik er een foto mee kan maken is leuk megenomen.

weet jij welke modellen goede kwaliteit leveren hopelijk kun je me hier bij helpen adviseren alvast bedankt.

Groetjes

Als je je budget een beetje kunt oprekken kun je een panasonic lumix gh4 overwegen. Deze camera heb ik ook, mooi klein ding maar ontzettend krachtig voor vuurwerk!

Back
Bovenaan