Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Nice, ik ga van 14 t/m 21 maart!
Ja ik ben ook zo begonnen, met de HC-V720, erg leuk om mee te beginnen, maar de 3MOS sensor van de HC-X920 deed het voor mij :) Succes met filmen en laat maar weten hoe het heeft uitgepakt.

Jwtjuh :bye:

Is goed jw we spreken elkaar en idd ff meeten misschien in valencia

Zelf ga ik die lens ook halen hij is erg goed op 10mm heb je ook echt een. Hele brede hoek en als je film werk doet hij is stm dus bij Af maakt hij zowat geen geluid
Alleen hoorbaar als je je oor erop zet maar verder niet.

20151017_225657.jpg

net binnen gekomen de 10-18 hem toch maar gehaald vanwege is en stm..
eerste foto`s zijn goed en filmen morgen even proberen.

Bijlagen

• foto vwc camera`s.jpg
    foto vwc camera`s.jpg
    170,2 KB · Weergaven: 0
Dagje kit wisselen? :D

Ziet er netjes uit!

Overigens, super om te zien dat iedereen elkaar helpt en kennis deelt. Wel tof over iets anders dan vuurwerk

Dagje kit wisselen? :D

Ziet er netjes uit!

Overigens, super om te zien dat iedereen elkaar helpt en kennis deelt. Wel tof over iets anders dan vuurwerk

maar op deze manier kan je ook heel snel heel veel van elkaar opsteken en hoef je niet iedere keer het wiel opnieuw uit te vinden... en bij mij kwam het ook goed uit omdat ik al twee lenzen heb met doorsnee 67mm heb.. dus de filters zijn allemaal aanwezig.. scheelt weer kosten.

en dit is een hobby die ik 365 dagen per jaar kan uitvoeren en waarmee ik inmiddels ook wat terug verdien via opdrachten..

en dan denk je dat vuurwerk een dure hobby is !!!

Heeft iemand hier ervaring met de Rode SmartLAV+? Ik overweeg hem aan te schaffen om te filmen met mijn iPhone voor Oud en Nieuw. Het beeld van de iPhone is prima, maar qua geluid moet ik toch écht een andere microfoon hebben...

Heeft iemand hier ervaring met de Rode SmartLAV+? Ik overweeg hem aan te schaffen om te filmen met mijn iPhone voor Oud en Nieuw. Het beeld van de iPhone is prima, maar qua geluid moet ik toch écht een andere microfoon hebben...

De smartlav is een lapelle/lavelier microfoon. Deze is dus bedoeld om op/onder je shirt te plakken en voornamelijk afgestemd om menselijke tonen op te nemen en dus geschikt voor interviews of als je veel beweegt voor camera tijdens een presentatie.
Het pick-up patroon is dan ook heel anders dan van een microfoon die je op een camera zet zoals Rode Videomic en Stereo videomic. Een lavelier is enkel goed in geluiden binen +- borst naar hoofd afstand oppikken en restgeluid zoveel mogelijk dempen.

Al met al is het dus géén all round microfoon maar echt om stemmen vast te leggen. Ook moet je geloof ik de Rode app downloaden en kan je niet filmen en die audio tegelijk opnemen (misschien heb ik het hier mis) dus de bedoeling is dat je je smartphone en lav enkel als externe audio gebruikt en een andere camera om mee te filmen.

De smartlav is een lapelle/lavelier microfoon. Deze is dus bedoeld om op/onder je shirt te plakken en voornamelijk afgestemd om menselijke tonen op te nemen en dus geschikt voor interviews of als je veel beweegt voor camera tijdens een presentatie.
Het pick-up patroon is dan ook heel anders dan van een microfoon die je op een camera zet zoals Rode Videomic en Stereo videomic. Een lavelier is enkel goed in geluiden binen +- borst naar hoofd afstand oppikken en restgeluid zoveel mogelijk dempen.

Al met al is het dus géén all round microfoon maar echt om stemmen vast te leggen. Ook moet je geloof ik de Rode app downloaden en kan je niet filmen en die audio tegelijk opnemen (misschien heb ik het hier mis) dus de bedoeling is dat je je smartphone en lav enkel als externe audio gebruikt en een andere camera om mee te filmen.

Thanks! Ik zal wel ff verder kijken :D

full_mic.png

(Rode VideoMic Rycote) 110 euro op het moment.

Zelf ben ik aan t kijken voor een goede mic. voor vuurwerk. Deze is nieuw, even een filmpje gevonden en ik vind em niet helemaal goed overkomen. Het crackling wel, maar de burst niet. Voor de mensen die ook in de bovenstaande mic. geïnteresseerd zijn... Onderstaand een film:

Groet

is die canon 10-18 is stm wat ?? want ik zit er over na te denken om deze te kopen..

ik heb nu namelijk een tamron 18-50 f2.8 (super lens) en een 70-200 L F4.0 en ik vind dit wel een goede aanvulling op deze lensen. (ik gebruik ook nog een 5D mark II met een 24-105 is usm F4.0.. maar deze heb ik tijdelijk te leen..)

en ik heb nu een 600D als body , maar deze ga ik vervangen voor een D70 asap.

Ik neem aan dat je de 70D bedoeld en geen Nikon D70:)

Kan je aub een film plaatsen van deze lens i.c.m. de 600d of 70D? Ik ben erg benieuwd namelijk!

ps:
Op 1.58 van de onderstaande film zie je het verschil tussen tussen 10 en 18mm, een ENORM verschil!!

Als je geïnteresseerd ben in de inhoud, skip dan even naar 18:00. Bespaart wat tijd. Ook het geluid komt aan bod in deze video, dat zie je vanaf: 16:45.

Prijzen op het moment:
Canon EF-S 10-18mm F4.5/5.6 STM = 240 euro
Canon EF-S 10-22mm F3.5/4.5 USM = 520 euro
Tokina 11-16mm F2.8 AT-X PRO DX II = 600 euro

In de video wordt de goedkoopste aangeraden. (Dat is zelden het geval haha).

Groet

Wat adviseren jullie?

Een Panasonic HC-X920 (3MOS sensor; betere kleurenweergave en 1080P video opname) of een Panasonic HC-VX870 (MOS BSI sensor, lichtgevoeliger en 4K video opname)?

Die eerste is een jaar of 2 oud model, maar heeft een 3MOS sensor, betere kleurweergave, een grote focus en zoomring. Die tweede is een model uit dit jaar, heeft nagenoeg dezelfde 4K sensor als de profi Panasonic HC-X1000, filmt in 4K en de lichtgevoeligheid zou beter zijn door de MOS BSI sensor. Heeft echter geen grote focus en zoomring.

4K filmen is mooi, maar dan heb je ook een zware PC nodig voor de nodige videobewerkingen en een 4K scherm waar je dat mooi op terug kan zien.
Laat het nu net zo zijn dat de meeste echte 4K schermen op de markt onbetaalbaar zijn of geen echte 4K schermen zijn omdat upscaling. Ik heb geen 4K scherm, noch een zware PC waar ik 4K mee kan bewerken. Ik neig naar de HC-X920, maar de prijs van beide modellen is nagenoeg hetzelfde.

Ik wil niet weer volgend jaar een nieuwe videocamera hoeven kopen, noch heb ik daar het geld voor. Dus het is aan de andere kant wel fijn als de camera enigzins futureproof is. Ik twijfel dus. Iemand die er meer over kan of wil vertellen? :)

Even aanvulling op de bovenstaande reacties betreffende de Rode Videomic Rycote en de Canon 10-18mm Nogmaals deze beide gebruik ik nu voor al mijn video's. De Rode wordt al sinds een jaar gebruikt en de 10-18 voor de video's gemaakt vanaf de Zena Trophy.

Dus zie hier enkele beelden, allen met de Canon 600D + 10-18mm op handmatige belichting + statief. En de Rode Videomic Rycote, geluidsopname in camera op automatisch. Had deze microfoon trouwens een jaar of anderhalf terug gekocht voor ik geloof 89 euro, wellicht gestegen in prijs?

EDIT: Ja, is nu zo'n €110+, dus gestegen in prijs.

Hoe is het beeld met een action cam als een sj4000 ofzo? Lijkt me wel ideaal om zo een ding met een borst harnas te dragen met oud en nieuw. Geluid is drama natuurlijk maar er is vast iemand die er ervaring mee heeft.

Ik heb vandaag de actioncam Sony as20 gekocht. Het geluid zou beter zijn dan een andere action cam al helemaal in deze prijs klasse. Ik moet hem nog testen op vuurwerk.

Even aanvulling op de bovenstaande reacties betreffende de Rode Videomic Rycote en de Canon 10-18mm Nogmaals deze beide gebruik ik nu voor al mijn video's. De Rode wordt al sinds een jaar gebruikt en de 10-18 voor de video's gemaakt vanaf de Zena Trophy.

Dus zie hier enkele beelden, allen met de Canon 600D + 10-18mm op handmatige belichting + statief. En de Rode Videomic Rycote, geluidsopname in camera op automatisch. Had deze microfoon trouwens een jaar of anderhalf terug gekocht voor ik geloof 89 euro, wellicht gestegen in prijs?

EDIT: Ja, is nu zo'n €110+, dus gestegen in prijs.

Super, Bedankt voor je bericht!!

Wat een toeval voor mij dat ik net naar de Rode VideoMic Rycote zit te kijken en jij die in gebruik hebt. Op jouw video komt hij helemaal niet zo slecht over!! Veel beter dan de eerdere video die ik poste.

Ben benieuwd hoe je set up het in de straat gaat doen.

Groet

Geen probleem. Het geluid is best wel tof wat eruit komt, beter het wel een klein beetje in Adobe première, een beetje bass en lowpass filter. Afhankelijk van hoe je hem gebruikt krijg je ontzettend veel ruis, stop je de jack direct in je camera, bij mij 600d, dan is er te weinig voeding voor de microfoon en is de weerstand te groot waardoor geluid zacht wordt waargenomen, de jn Terneuzen amplifier van de camera is erg slecht dus krijg je veel ruis.
Dus als je vuurwerk filmt is het geen probleem, veel lawaai dus het ruispatroon komt niet of bijna niet naar voren. Gebruik je hem voor andere doeleinden zoals een video met dialoog dan wordt ruis erg opmerkelijk, maar je zal hem waarschijnlijk gebruiken voor vuurwerk dus verder geen probleem.

Beste mensen,

Dit jaar wil ik een beetje leuk kunnen filmen! Ik wil af van het gefilm met mijn (antieke) mobiel of dat ik de hele avond vrienden moet gaan instrueren ben hoe ze moeten filmen! Daarom wil ik zelf een camcorder aanschaffen!

Het belangrijkste is dat ik er goed mee in het donker kan filmen en voornamelijk natuurlijk vuurwerk! Vakantiefilmpjes en andere prive filmpjes zijn secundair!

Hoe zit dat met stabilisator? Kan je een optical steady shot nemen of nog beter een balanced optical steady shot (wel duurder)?

http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/_SONY-HDR-PJ410-Zwart,10259,1923256.html?langId=-11

http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/_SONY-HDR-PJ620-Zwart,10259,1919808.html?langId=-11

Iemand nog aanbevelingen voor een kwalitatief camcordertje?! Mijn budget zal ong rond 350 a 400 eur excl!

Beste mensen,

Dit jaar wil ik een beetje leuk kunnen filmen! Ik wil af van het gefilm met mijn (antieke) mobiel of dat ik de hele avond vrienden moet gaan instrueren ben hoe ze moeten filmen! Daarom wil ik zelf een camcorder aanschaffen!

Het belangrijkste is dat ik er goed mee in het donker kan filmen en voornamelijk natuurlijk vuurwerk! Vakantiefilmpjes en andere prive filmpjes zijn secundair!

Hoe zit dat met stabilisator? Kan je een optical steady shot nemen of nog beter een balanced optical steady shot (wel duurder)?

http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/_SONY-HDR-PJ410-Zwart,10259,1923256.html?langId=-11

http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/_SONY-HDR-PJ620-Zwart,10259,1919808.html?langId=-11

Iemand nog aanbevelingen voor een kwalitatief camcordertje?! Mijn budget zal ong rond 350 a 400 eur excl!

Denk ook aan geluid! 50% van film is geluid, kan de beste beeldkwaliteit hebben, maar als t geluid niet om aan te horen is dan is het gewoon storend.
Wellicht een beetje wegleggen voor externe microfoon of budget verruimen?
Kwa keuze voor camera zou ik aanraden aan te voelen en testen bij bijvoorbeeld een media markt. Kan nooit kwaad om dan ook eens iets anders te bekijken dan wat je eigenlijk op het oog had.

Thnx Baassie! Geluid had ik nog niet zo aan gedacht, dat het ook zeker zo belangrijk is! Ik zag wel dat op die SONY HDR-PJ620 wel een externe microfoon geplaatst kan worden! Ik weet niet of dat bij allemaal mogelijk is! Binnenkort maar even naar BCC of Mediamarkt!

Thnx Baassie! Geluid had ik nog niet zo aan gedacht, dat het ook zeker zo belangrijk is! Ik zag wel dat op die SONY HDR-PJ620 wel een externe microfoon geplaatst kan worden! Ik weet niet of dat bij allemaal mogelijk is! Binnenkort maar even naar BCC of Mediamarkt!

Ik film zelf met de HDR-PJ530.
De films van de afgelopen Wolff demo zijn hiermee geschoten op de vuurwerkstand zonder verdere aanpassingen van de instellingen.
http://www.youtube.com/playlist?list=PLkFEyOGDekMEF4ygpDePxVuxgbfGhfNK9

Geluid is gewoon goed al kan het met externe microfoon natuurlijk beter.

Back
Bovenaan