Hmm ja, best een flink budget. Je zou kunnen gaan voor een camcorder, dan zie je vaak Sony Handycams, maar Panasonic ook. Zo snel ik kon zien heb je de Panasonic HC-V770, prijs is 520 euro, kan 60fps in 1080P, zijn dus meer frames per seconden waardoor je (vooral bij vuurwerk) meer detail vastlegd, Youtube support dat sinds een tijdje. Ook wordt deze lens in de camcorder wereld als 'groothoek' gemarkeerd. Super wijd is het niet, maar beter dan je over het algemeen ziet. Je hebt zo ook nog een flinke marge voor eventueel een externe microfoon, wat ik wel aanraad.
Dus:
Binnen budget (€520,-)
Groothoek
20x optische zoom (dus flink inzoomen kan ook)
Diafragma f1,8 (dus lichtgevoelige lens)
Sensor waar je eventueel ook foto's mee kunt maken
60P 1080P, dus veel frames per seconden en toch full HD.
Externe microfoon kan erop.
+ Naar mijn mening is het een hele mooie camera.
Dat is denk ik een van de beste opties die ik nu heb kunnen vinden. Het enige 'nadeel' is dat deze camera geen 4k schiet, dat is waar de huidige beeldtechnieken naartoe gaan (4x zoveel resolutie als full HD). Ik verwacht dat over 5 jaar zo'n beetje 4k mainstream is, maar nu zijn er nog maar heeeel weinig mensen die echt 4k kunnen kijken. Dus het is geen zwaar minpunt, maar toch iets waar je rekening mee kan houden.
Zeg je, ik wil toch een stuk betere foto's voor op vakantie en van me kat, of hond, en ik wil een super wide angle dan kan je eventueel denken aan een SLR hoewel ik dat persoonlijk zou afraden.
Voor 525 euro heb je de Canon 700D met 18-55 Kit lens met beeldstabalisatie. Voor 240 euro kan je dan de 10-18mm lens erbij kopen en dan heb je een super Wide Angle, die 10-18mm is nog wijder dan een GoPro lens of alle andere sport camera's! Het nadeel is dat velen een SLR ingewikkeld vinden, het is minder makkelijk vasthouden en het is ook een flinke stap als je niks van camera's weet..
Als laatste optie is een GoPro ook mogenlijk... De GoPro Hero 4 is echt een fantastische camera die een hele wijde lens heeft, schiet full HD zelfs tot 120fps, maar 60 fps is voldoende, ook kan er eventueel een externe microfoon in... Lekker compact. Het nadeel is dus dat je vast zit aan die groothoek, dus wat zoomen is geen optie, maar de beeldkwaliteit is fantastisch (ook in het donker).
Dit is een video die ik van vuurwerk heb gevonden gemaakt met die Panasonic waar ik het over had (zonder externe microfoon geloof ik):
Dit is een van mijn video's, een Canon SLR (600D) Met die 10-18mm lens waar ik het over had (Met een Rode Videomic):
En dit is de GoPro Hero 4 black (Zonder externe microfoon):
(Edit:zie nu pas je reactie over foto camera die video's maakt)