Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb voor jullie nog even gekeken met diafragma ed. Deze past hij zelf aan. Al deze instellingen zijn voor het maken van foto's. De settings voor het filmen zijn redelijk beperkt. Geluidssterkte, kleurtoon, contrast en verfijning kunnen worden ingesteld.
Het scherpstellen doe ik meestal als volgt. Camera op foto modus en automatische focus. Lens op 18mm. Richt op een punt dat even ver is als je schietveld. Of heel iets verder. Dit i.v.m. De hoogte van het vuurwerk. (Hoe meer afstand, hoe minder dit uitmaakt)
Nu de camera laten scherpstellen (doe dit wel in de zoeker modus zodat hij zijn af punten pakt. Ipv op de contrast modus uit de live view.)
Wanneer dit is gebeurd. Zet de lens op Manual focus en switch naar film modus. (Focusring nu uiteraard niet meer aanraken tenzij t onscherp lijkt)
En filmen maar!!
De whitebalance heb ik meestal op automasch staan. Hij past zich nu aan naar de hoeveelheid licht die hij krijgt. Dit is bij mij altijd goed gegaan.
De cropfactor heb je met een 600d en de kitlens geen last van. Dit is namelijk een ef-s lens, welke gemaakt is voor een crop body. Wanneer je een lens pakt met een EF markering krijg je hier wel mee te maken. Doe dan het aantal MM x 1,6 (mijn 24-105 is dus eigenlijk een 38-168)
Ik pak meestal de settings voor 1080P 30 fps. Wanneer je met slomo wil werken is 720P 50/60 fps mooier! (Jammer dat hij geen 1080 60fps doet)
Hoop dat jullie er wat aan hebben!
Haha, Rasco, precies dezelfde situatie hier, alleen dan gewoon 18mm zonder die converter.
Had nog nooit gehoord van magic latern en werk toch al weer een jaar met mijn 600d.
Wat doet dit programma precies?
Iemand misschien ervaring met het instellen van een video camera?
Laatst de demo van Haokan Fireworks gefilmd met de Panasonic HC-V210 op de vuurwerk stand. Beeld is perfect alleen had last van de sterren die hij gaf bij bepaalde kleuren ... Weet iemand misschien de reden waarom hij sterren filmd en niet gewoon puur de kleur? Gr
Ik denk het niet...
Volgensmij ziet de camera 95% puur zwart en 5% fel licht, dus logischerwijs zou de camera het diafragma juist open gooien. Hoe groter je diafragma hoe minder scherp, meer verkleuringen en vignetting.
@Robinhood: waaide het hard die dag, misschien dat de microfoon meer wind opneemt waardoor je de knallen minder hoort.
Dit jaar heb ik een Nikon Coolpix s9500 gekocht, gewoon om simpele maar toch nog een beetje mooie foto's te kunnen maken op vakantie. Nu heb ik deze camera meegenomen naar de demo van Haokan, en wat me toen opviel was dat het kwaliteit van het filmpje wel goed is maar het geluid heel raar is. Ik verwacht ook geen super kwaliteit maar je hoort een heel vaag geluid. En zou nu toch wel willen weten wat dat kan zijn... Ben niet zo handig op het gebied van camera'sBen een video ervan aan het uploaden, is wat makkelijker.
http://vimeo.com/81581695
Misschien dat ik met me hand voor het interne microfoontje zat.
Dat zou zomaar eens kunnen. Je camera heeft een stereo-geluidsopname, dus dat zou gewoon prima moeten klinken... Hieronder kun je zien waar de microfoontjes zitten:
Bekijk bijlage 15791
Wel een vreemde plek overigens om je vinger(s) te laten tijdens het filmen
Maar jij weet uiteindelijk toch het beste waar je ze gelaten hebt op dat moment
Jwtjuh![]()
Ja dat zat ik zelf ook al, en ik weet zeker dat ik me vingers niet op de microfoontjes heb gehouden.
Heb vanmiddag nog wat gefilmd en het klonk precies hetzelfde... heel vaag... Op Google kan ik ook weinig vinden, dus ik denk dat ik maar naar Nikon mail/bel of even langs de mediamarkt ga, heb namelijk nog garantie. Waarschinlijk heeft het geluid het ook nooit goed gedaan, want dit is pas de eerste keer dat ik het probeer. En anders doe ik het wel met een wat mindere camera die het geluid wel fatsoenlijk opneemt![]()
Oke dan, ik ben erg benieuwd wat nou het probleem geweest is.
Waarschijnlijk dan dus de microfoon(s) die het nooit gedaan heeft.
Laat je het nog ff weten?![]()