Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Ik ben opzoek naar een nieuwe digitale foto camera!

Budget: max €150

Ik zoek een goede compact camera voor allround fotografie, gewoon een collectie foto.

Een must wat er op moet zitten: Een goede zelf ontspanner voor het maken van vis foto's!!

Ik zoek een goede compact camera voor allround fotografie, gewoon een collectie foto.

Een must wat er op moet zitten: Een goede zelf ontspanner voor het maken van vis foto's!!

Misschien is dit dan wel wat voor jou?
SONY CYBERSHOT DSC-W630 BLACK

Voor die prijscategorie is het moeilijk voor ons om een specifieke camera te vertellen, voor die prijs heb je altijd gewoon een degelijke camera. Je kan er plaatjes mee schieten met een iets hogere kwaliteit als de high end smartphones. Maar als ik je laatste zin zo lees, vis foto's... Misschien is het leuk om eens naar een waterproof camera te kijken, deze zijn meestal ook behoorlijk robuust en kunnen tegen een stootje. Je kan er prima foto's meemaken, en HD filmen. Zo kan je gerust foto's en filmpjes bij het water maken zonder bang te zijn dat je je camera laat vallen of iets dergelijks.
Denk bijvoorbeeld aan een Panasonic Lumix DMC-FT20 of de Fujifilm FinePix XP50.
Het is dan weer iets anders als een gewone compact camera die op automatische stand plaatjes schiet!

Zelf heb ik nu bijna 2 jaar de Canon EOS 550D incl. 18-55mm lens.. de camera bevalt prima maar voor mijn idee ben ik wel toe aan een stapje hoger!
Ik ben nu dus aan het kijken voor de Canon EOS 60D incl. 18-135mm lens.. iemand die ervaring heeft met één van deze producten of een combinatie daarvan?

Zelf heb ik nu bijna 2 jaar de Canon EOS 550D incl. 18-55mm lens.. de camera bevalt prima maar voor mijn idee ben ik wel toe aan een stapje hoger!
Ik ben nu dus aan het kijken voor de Canon EOS 60D incl. 18-135mm lens.. iemand die ervaring heeft met één van deze producten of een combinatie daarvan?

Waarom ga je voor een zoomlens Morris? Of is het niet voor vuurwerk bedoeld? Ik zou zelf graag een 10mm groothoeklens willen maar ja ik wil zoveel :rolleyes:

Deze? http://www.fotokonijnenberg.nl/prod...is-bulk.html?gclid=CMj60vbOmLYCFYhf3godC2kAhA

Als je echt een stapje hoger wil zou ik nog even doorsparen. Optisch zal deze niet veel beter zijn dan de 18-55, en zo te zien is ie net zo plastic.

Het hangt er ook vanaf wat je ermee wilt gaan doen natuurlijk?

Ik heb een Canon 22-55 en 55-200 in de aanbieding ter overname.

@ Morris: ik gebruik zelf de 18-135mm en die vind ik zeer prettig werken, toch wel wat schonere plaatjes dan de standaard kit lens.
Ook prima te gebruiken voor vuurwerk!

Na een vriend (werkzaam bij canon) gesproken te hebben zir ik nog even af van aanschaf van een nieuwe camera. Het verschil in kwaliteit tussen de 550d en 60d is niet groot genoeg voor de prijs.
Beter ga ik nu kijken voor een nieuwe sigma of tamron lens.. Als iemand hier dan nog mooie suggesties in heeft hoor ik dat graag

Beter ga ik nu kijken voor een nieuwe sigma of tamron lens.. Als iemand hier dan nog mooie suggesties in heeft hoor ik dat graag

Pyroboy, wat je wilt gaan kopen hangt helemaal van je budget af en wat je er mee wilt gaan fotograferen. Wil je een lichtsterke lens, dan moet je meer euro's neerleggen, wil je een lens die allen een beetje kan, een beetje zoom en een beetje groothoek. Of ga je voor een specifieke zoom- of groothoek.

Ik denk wel dat je een juiste keuze maakt om niet van een 550D naar een 60D te gaan. Ik vind het altijd verstandiger om meer te investeren in lenzen dan in een body.

Zelf heb ik een 50D met een Sigma 17-70 en een Canon 70-200L. Met deze lenzen heb ik een breed bereik.

Succes met je keuze, laat even weten wat het geworden is.

De nieuwe 700D komt binnekort ook uit, ben benieuwd wat die gaat presteren.
Maarja, lenzen blijven het duurste, met een beetje goed glas ben je al gauw honderden euro's verder.

Pyroboy, wat je wilt gaan kopen hangt helemaal van je budget af en wat je er mee wilt gaan fotograferen. Wil je een lichtsterke lens, dan moet je meer euro's neerleggen, wil je een lens die allen een beetje kan, een beetje zoom en een beetje groothoek. Of ga je voor een specifieke zoom- of groothoek.

Ik denk wel dat je een juiste keuze maakt om niet van een 550D naar een 60D te gaan. Ik vind het altijd verstandiger om meer te investeren in lenzen dan in een body.

Zelf heb ik een 50D met een Sigma 17-70 en een Canon 70-200L. Met deze lenzen heb ik een breed bereik.

Succes met je keuze, laat even weten wat het geworden is.

Mijn budget ligt rond een max van ongeveer 500euro.
Op dit moment heb ik een standaard 18-55mm lens.. problemen die ik hierin tegenkom zijn dat je vaak te dicht op een show staat waardoor je ook in 18 niet alles erop krijgt.. dan zou ik dus voor een groothoeklens moeten gaan.
Echter vind ik het ook leuk om close-upfoto's te maken.. dus zou ik een zoomlens leuk vinden. Naar mijn idee is er geen combinatie van beide.. dus zou ik al 2 lenzen moeten kopen. (in principe kan ik aan een canon ef 75-300mm komen voor 100 euro, tweedehands)

Bij een groothoeklens wil ik echter niet hebben dat de zijkanten van mijn beeld zwaar vertekenen.. dit vind ik niet mooi.
Het is dus leuk als ik veel op mijn foto krijg..maar het beeld moet niet vertekenen.

Als ik op dit moment een lens zou moeten aanschaffen zou ik iig een lens kopen met een lager getal dan 18mm, zodat je dichter op het vuurwerk kan staan en ook vaak een lagere diafragma getal.

Deze:
http://www.digicamshop.nl/product/8...s/tamron-17-50mm-f-2-8-sp-di-ii-vc-canon.html
Maar het liefst deze:
http://www.digicamshop.nl/product/79101/canon-ef-s-15-85mm-f3-5-5-6-is-usm.html

Wil je gewoon een goede zoomlens, dan zou ik voor de tamron 70-300 gaan. Voor 90euro al op marktplaats en net zo goed als die van Canon. Ben er toevallig nu ook naar op zoek.

Een andere goede lens (ideaal voor portretten) is de canon 50mm 1.8. Ook rond de 90euro op marktplaats.

Die tweede die je aangeeft Golddigger is inderdaad een mooie lens die volgens mij wel biedt wat ik zoek.
Om me goed te orienteren heb ik een aantal tweedehands lenzen gekocht voor een leuk prijsje. Hier speel ik even mee en dan zal ik daarna een lens kopen die aan mijn verwachtingen voldoet.
Op dit moment ben ik in afwachting van de volgende Canon EF lenzen..22-55mm..55-200mm..35-70mm..28-80mm en de 75-300mm

een groothoek die niet vertekend is erg lastig, en daarvoor zal je aardig in de buidel moeten tasten...
en hoevaak sta je bij een NL show nou te dicht op het vuurwerk? :wink:

er zijn wel 18-200+ lenzen alleen daarvan lever je over het algemeen op kwaliteit in dan dat je er werkelijk op vooruit gaat. Je zou het beste inderdaad voor 2 of 3 kunnen gaan. een leuke groothoek (samyang 14mm?) een "walk around" en een (tele)zoom

Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een goede groothoeklens en toen zag ik dat Pyromil0 met de Canon 10-22mm filmt en ik vind deze beelden toch wel erg goed:) weinig tot geen vertekening en een mooi overzicht.
Film is dus van Pyromil0.
Dit zou zomaar mijn volgende lens kunnen zijn.:)

een groothoek die niet vertekend is erg lastig, en daarvoor zal je aardig in de buidel moeten tasten...
en hoevaak sta je bij een NL show nou te dicht op het vuurwerk? :wink:

er zijn wel 18-200+ lenzen alleen daarvan lever je over het algemeen op kwaliteit in dan dat je er werkelijk op vooruit gaat. Je zou het beste inderdaad voor 2 of 3 kunnen gaan. een leuke groothoek (samyang 14mm?) een "walk around" en een (tele)zoom

Wat jappy-b zegt, die samyang is echt een top lens ! tijdje mogen gebruiken van me broer.
Groot bereik, lichtsterk . Wel een nadeel althans voor mij er zit geen ingebouwde motor dus zorg ervoor dat je die in je body hebt :-)

Back
Bovenaan