Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

1. Laat de vuurwerkstand UIT
2. zet de cam op 25 Frames Per Second
3. witbalans AWB , Automatic White Balans
4. Zet de cam op Manual en stel zelf scherp
5. Steek een kaars aan en probeer bovenstaande dingen eens

succes :p

Vuurwerkstand en dan op autofocus. Zodra de camera dan het vuurwerk scherp op beeld heeft kun je daarna de focus op handmatig zetten. Bij mij staat die nu op 25 meter.

Wat is een goede digitale camera om knalvuurwerk op te nemen ???

Wat is een goede digitale camera om knalvuurwerk op te nemen ???

Ik zoek een goede camera om knalvuurwerk op te nemen zoals: Zinkpijle, Cobra's en FP3's
Nouw kwam ik tegen deze: Casio EX-ZS10  Is die goed of zijn er nog betere?
Ik wil wel graag een compacte dus niet een een grote koelkast..

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Groetjes!:bye:

Laatst bewerkt:
Ik zoek een goede camera om knalvuurwerk op te nemen zoals: Zinkpijle, Cobra's en FP3's
Nouw kwam ik tegen deze: Casio EX-ZS10  Is die goed of zijn er nog betere?
Ik wil wel graag een compacte dus niet een een grote koelkast..

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Groetjes!
\

Met elke camera kun je knalvuurwerk opnemen. De camera is nooit de bottleneck, de meeste full-hd camera's geven fantastisch beeld voor overdag. De interne microfoon is vaak de bottle neck, wil je graag goed geluid hebben, dan zul je toch een externe mic moeten kopen.

Wat zou je budget kunnen zijn voor een microfoon?

@tjoenZ Ik heb in het verkoop topic gisteren mijn video camara aangeboden!
mischien de moeite waard om een kijkje te nemen?

de knallen persoonlijk klinken wel stoer zoals potten en pijlen maar moet je, je wel aan de afstanden houden van het vuurwerk ! ik stond er allemaal te dicht op ! haha

Beeld hoeft niet zo heel goed 720p is al voldoende.. Als het geluid maar gewoon goed is om echt die knal te ervaren. Mijn budget is rond de 200 euro..

Groet
\

Met elke camera kun je knalvuurwerk opnemen. De camera is nooit de bottleneck, de meeste full-hd camera's geven fantastisch beeld voor overdag. De interne microfoon is vaak de bottle neck, wil je graag goed geluid hebben, dan zul je toch een externe mic moeten kopen.

Wat zou je budget kunnen zijn voor een microfoon?

Om wat voor camera gaat of ging het?

Groet
@tjoenZ Ik heb in het verkoop topic gisteren mijn video camara aangeboden!
mischien de moeite waard om een kijkje te nemen?

de knallen persoonlijk klinken wel stoer zoals potten en pijlen maar moet je, je wel aan de afstanden houden van het vuurwerk ! ik stond er allemaal te dicht op ! haha

Ik gok dat dat ligt aan het scherpstellen op "oneindig". Hoe gek het ook klinkt, vaak is scherpstellen op oneindige té ver. Alsof je scherpstelt op verder dan oneindig, en alles dichterbij dan "voorbij oneindig" daarmee niet scherp is. Natuurkunde verhaal met lenzen en brandpuntsafstand enzo...
Ik raad je aan om scherp te stellen op oneindig, en dan een KLEIN STUKJE terug te gaan. Het is even kijken en proberen of je één, twee of drie stapjes terug moet gaan. Maar de kans is groot dat dat beter gaat worden :)
(Kun je ook 's avonds testen op een mooi verlicht gebouw, als je geen mogelijkheid meer hebt om met vuurwerk te testen voor de dag der dagen.)

Ik deed het altijd helemaal(oneindig) inzoemen en dan op de handzetten.
Echter was soms niet helemaal tevreden over de scherpte.

Heb je advies opgevolgd en het beeld is vlijmscherp.
Dus voortaan stel ik hem scherp zoals jij beschreven hebt.
Bedankt voor de tip.:)

ik heb zelf een JVC EZ-15BEU. Een hele goeie camera, neemt het geluid lekker op! kost ongeveer 210-230 euro. al mijn films van tot 6 maanden oud zijn hiermee opgenomen. check mijn kanaal op Youtube maar even voor de geluidskwaliteit ;). Ook andere goeie camera's zijn bijv. : alle camera's van de Casio Exilim reeks. Halen allemaal minstens 60fps. en de dreunen zijn heerlijk!. Zelfde prijsklasse : 210-350

ik heb zelf een JVC EZ-15BEU. Een hele goeie camera, neemt het geluid lekker op! kost ongeveer 210-230 euro. al mijn films van tot 6 maanden oud zijn hiermee opgenomen. check mijn kanaal op Youtube maar even voor de geluidskwaliteit ;). Ook andere goeie camera's zijn bijv. : alle camera's van de Casio Exilim reeks. Halen allemaal minstens 60fps. en de dreunen zijn heerlijk!. Zelfde prijsklasse : 210-350

Misschien is een link naar je kanaal wel handig! :wink:

Ziet er allemaal haar scherp uit jongens top!

Wat vinden jullie zelf fijn/leuk om te zien. hoe de tubes uit de cake worden geschoten, het boeket in de lucht of gewoon beide?
Zie namelijk veel mensen die filmen hoe de tubes/shell's eruit worden geschoten, het is mooi om te zien vooral bij shell's maar wat vinden jullie daarvan?

Ziet er allemaal haar scherp uit jongens top!

Wat vinden jullie zelf fijn/leuk om te zien. hoe de tubes uit de cake worden geschoten, het boeket in de lucht of gewoon beide?
Zie namelijk veel mensen die filmen hoe de tubes/shell's eruit worden geschoten, het is mooi om te zien vooral bij shell's maar wat vinden jullie daarvan?

Zelf vind ik het wel leuk om een een klein aantal schoten uit de tubes te zien schieten en daarna gewoon de lucht filmen. Dus gewoon 2/3 schoten en dan mooi het sier effect, mis ja alsnog niet veel.

Ik film alles in de lucht, daar gaat het mij om. Hoe een cake de bombette's er uit knalt kan ik er zelf wel bij bedenken.

Ik vind het er uit knallen van een bombette leuk om te zien.
Maar ik vind het op de vele oud en nieuw dvd's te lang duren.
Misschien kan je het beter doen, met een knalcake.
Het effect hoor je daarvan, ook als het niet direct filmt.

Een vlam uit een mortierbuis vind ik erg gaaf om te zien.
Bebaas mij iedere keer hoe groot dat is.

Back
Bovenaan