Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Ik ben van plan om voor aankomend O&N een camera aan te schaffen.
Veel verstand heb ik niet van camera's, dus hulp van mensen die er wel verstand van hebben zou fijn zijn.
Ik heb mijn oog laten vallen op deze camera:

http://www.videocamerashop.nl/product/168690/panasonic-hc-v700.html

Ik wil 'm puur gebruiken om mee te filmen.
Helaas kan ik nergens vinden of deze camera een vuurwerkmodus heeft.

Jwtjuh :bye:

Als ik jou was zou ik dit topic eens aandachtig doorlezen en kijken welke camera's er veel worden gebruikt en waar men positief over is en dan kom je een heel eind. Dan weet je zeker dat je een geschikte camera koopt om vuurwerk te filmen en sta je ook niet voor eventuele vraagtekens mocht je die panasonic kopen :)

Als ik jou was zou ik dit topic eens aandachtig doorlezen en kijken welke camera's er veel worden gebruikt en waar men positief over is en dan kom je een heel eind. Dan weet je zeker dat je een geschikte camera koopt om vuurwerk te filmen en sta je ook niet voor eventuele vraagtekens mocht je die panasonic kopen :)

Ja ik heb dit hele topic al doorgelezen (ja elk bericht). Maar de camera's die genoemd worden zijn óf boven mijn budget, óf ze worden niet meer verkocht (Panasonic SD90, Canon Legria HF200).

Ik wil alleen maar weten of deze camera geschikt is voor het filmen van vuurwerk, wellicht dat iemand (anders) mij hier meer over kan vertellen :)

elke video camera is geschikt om vuurwerk mee te filmen :wink: het is alleen de vraag of de camera die jij op het oog hebt ook voldoet aan de eisen die jij stelt. :)

ik kan op youtube geen vuurwerkfilmpjes vinden die gemaakt zijn met de panasonic, wel een aantal filmpjes waar er in het donker is gefilmd.

elke video camera is geschikt om vuurwerk mee te filmen :wink: het is alleen de vraag of de camera die jij op het oog hebt ook voldoet aan de eisen die jij stelt. :)

ik kan op youtube geen vuurwerkfilmpjes vinden die gemaakt zijn met de panasonic, wel een aantal filmpjes waar er in het donker is gefilmd.

Nee precies, ik heb mezelf ook al suf gezocht naar vuurwerkfilmpjes die gemaakt zijn met deze camera, maar helaas zonder resultaat. De filmpjes in het donker heb ik ook gezien en ik moet zeggen dat die er niet verkeerd uit zien. Misschien moet ik de gok maar gewoon wagen :)

Bedankt in ieder geval voor je reactie!

Nog 1 tip voor je : ga naar youtube en zoek op Panasonic HC-V700 en dan krijg je al een paar indrukken :)

Nog 1 tip voor je : ga naar youtube en zoek op Panasonic HC-V700 en dan krijg je al een paar indrukken :)

Dit heb ik gedaan en ik moet zeggen dat het er erg goed uitziet, de reviews op internet zijn ook allemaal positief. Misschien moet ik maar gewoon de eerste zijn die ervaart hoe de Panasonic HC-V700 vuurwerk op beeld vastlegd! :p

Bedankt voor de moeite in ieder geval! :thumbup:

Dit heb ik gedaan en ik moet zeggen dat het er erg goed uitziet, de reviews op internet zijn ook allemaal positief. Misschien moet ik maar gewoon de eerste zijn die ervaart hoe de Panasonic HC-V700 vuurwerk op beeld vastlegd! :p

Bedankt voor de moeite in ieder geval! :thumbup:

Graag gedaan en good luck :)

ik vroeg me af of iemand misschien ervaring heeft met de Sony Handycam HDR-CX210E? ik ben van plan een nieuwe camera te kopen voor oud en nieuw die niet al te duur is, en deze leek mij wel goed alleen heb ik er niet zo veel verstand van :p ik weet het er zijn 63 pagina's en misschien staat er wel wat tussen maar 63 pagina's doorspitten duurt wel even en tot nu toe heb ik nog niks over deze camera gevonden vandaar dat ik het toch even vraag ;)

en als je er ervaring mee hebt raad je deze aan of juist niet en waarom?

alvast bedankt!

Iemand nog een tip voor welk statief ik zal kopen?
Zeg maar maximaal 50 euro, driepoot, geschikt voor foto en eventueel video.
Heb zelf een compact camera van iets groter formaat dus zal waarschijnlijk overal op passen.

Ja dacht ik ook aan ja. Alleen in de buurt kan ik hem nergens testen ofzo. Dus maar gewoon bestellen?
Ik had volgensmij gelezen dat jij hem had voor je slr?

Nee toch niet gedaan, vind hem daarvoor te instabiel. Ben nu op zoek naar een andere, maar moet helaas ook in een hogere prijsklasse gaan zitten.
Ga nu voor een manfrotto, met ook verwisselbare koppen.

fftjes een vraagje aan degene die filmen met een Canon eos 1100d/550d of 600d.

Zetten jullie de autofocus uit tijdens het filmen ?

Indien handmatig, is het éénmaal scherp stellen en de rest van de avond is het prima ?

Thnx !

Is dat éénmalig ? Of moet je dat bij elke cake weer doen ?

Als je steeds dezelfde afstand houdt dan is éénmalig voldoende, wissel je van afstand dan moet je steeds opnieuw scherpstellen. Ook is het probleem vaak met camera's als er eenmaal is scherp gesteld en je zet hem weer uit, dat je focus weg is. Echter is dat bij een spiegelreflex niet, aangezien je dit handmatig doet met de lens.

Back
Bovenaan