Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Golddigger en Smili,

Hartelijk dank voor de reacties. Dankzij Golddigger ben ik me gaan orienteren op de fotocamera's en ben er achter gekomen dat deze inderdaad betere kwaliteit kunnen leveren dan een camcorder in dezelfde prijsklasse. Alleen bedacht ik me opeens dat een fototoestel slecht in de hand te houden is icm. zelf vuurwerk afsteken.(los van wat mindere klasse stabilisatorfunctie's) Iets wat voor mij toch het hoofddoel is.

Dit doet me toch definitief kiezen voor de camcorder. Omdat ik zelf goede ervaringen en ook goede verhalen hoor over Sony, heb ik me vooral hier op gefocust.
de HDR-CX260VE of Sony Handycam HDR-PJ260VE waren mijn eerste keuzes. Na de technische specificaties goed doorgenomen te hebben. Kwam ik erachter dat ik voor 369 euro de HDR-CX250 kan kopen. de 100 en 200 euro verschil zit hem alleen in 16GB intern geheugen en een projector functie.
Vooralsnog heb ik nu dus de Sony HDR-CX250 hoog op mijn verlanglijst staan.

Golddigger en Smili,

Hartelijk Alleen bedacht ik me opeens dat een fototoestel slecht in de hand te houden is icm. zelf vuurwerk afsteken.(los van wat mindere klasse stabilisatorfunctie's) Iets wat voor mij toch het hoofddoel is.

En een statief :wink:
Veel plezier er mee!!

Zodan,
Hier is het dan ook is tijd om een "eigen" Camera aan te schaffen.
Heb altijd die van mijn ouders geleend. Nu zat ik te twijfelen of ik nou een videocamera te kopen of een spiegelreflect camera te kopen.

Als je na de toekomst kijk (20 jaartjes oud) ga ik ook over een tijdje het huis wel uit en heb ik als ik een spiegelreflect camera koop ook een mooi foto toestel.
Maar zijn deze camera's net zo goed als een videocamera om scherp en goed beeld te filmen.
Want videocamera's zijn natuurlijk speciaal gemaakt voor video's te filmen.

Daarom te vraag:
De twijfel ligt tussen: Canon 550D of Panasonic HC-V700
Of heeft iemand een andere goeie tip.

@Dracow:
Je hebt geen vraag gesteld :wink:
Wat zijn je eisen aan het toestel? Welk doel dient het? Wil je filmen of fotograferen? En welke onderwerp?

Oh ja lol:)
Eisen: Kwaliteit beeld moet goed zijn, geluid gewoon normaal.

Doel: Eigelijk van alles wat en speciaal nu vuurwerk maar in de toekomst eigelijk ook voor vakanties en dergelijke.

Filmen of Fotograferen: Tja dit is een puntje apart. Ik heb al aan Iphone 5 dus fotos kan ik al erg goed maken en heb al een foto camera...
Daarom eigelijk ook de twijfel tussen die twee camera's, 1tje puur videocamera en andere combi van beide. (de spiegelreflect camera)

Ontwerp: Hoe bedoel je dat?

Daarom wat raden jullie mijn aan is een videocamera beter dan een spiegelreflect camera als je het vergelijk met het filmen van vuurwerk?

Op dit moment ben ik op bezoek naar een statief voor mijn canon 600d. De statief is in eerste instantie voor vuurwerkfotografie, maar ook voor alle andere zaken.
Is het nu verstandig om deze te kopen voor € 35: klik

of door sparen en één met een balhoofd te kopen???

Voor fotografie kan die wel maar voor video een absolute afrader, kop is zo stroef als de ziekte...

Op dit moment ben ik op bezoek naar een statief voor mijn canon 600d. De statief is in eerste instantie voor vuurwerkfotografie, maar ook voor alle andere zaken.
Is het nu verstandig om deze te kopen voor € 35: klik

of door sparen en één met een balhoofd te kopen???

Ik heb dit statief ik vind hem persoonlijk zelf goed voor de filmpjes die ik maak met oud en nieuw
Ps: de prijs is daar erg duur heb ze voor 25 gezien, weet alleen niet meer waar

Een iphone 5, kun je daar een beetje fatsoenlijke vuurwerk fotos mee maken?

Ik heb zelf geen Iphone 5 maar vuurwerk is toch wel één van de moeilijkere dingen om te fotograferen. Er is weinig licht en dat is voor zulke camera´s denk ik toch wel moeilijk.Zeker omdat het zo snel gaat is er weinig tijd om scherp te stellen.

Misschien hebben mensen met een Iphone 5 ervaring ermee maar mij lijkt het moeilijk, maar misschien gaat het makkelijker als ik denk.

Een iphone 5, kun je daar een beetje fatsoenlijke vuurwerk fotos mee maken?

Waarschijnlijk kan je er geen sluitertijd op instellen, je kan hem niet op een statief zetten waardoor als je lange sluitertijden hebt er geen beweging optreed. Diafragma kan je waarschijnlijk niet instellen, het is niet bepaald praktisch.

Zijn er echt topic waar stap voor stap wordt uitgelegt hoe je goeie foto's kan maken met oud en nieuw? Ik maak filmpjes en wil foto's gaan maken

Ik weet niet of dat tijdens oud en nieuw zo'n goed idee is als je echt een freak bent. Zelf bezig met vuurwerk afsteken en dan telkens instellen sluiter indrukken etc etc.
Maar ik zal even een filmpje opzoeken dat ik had gevonden die het goed uitlegd. Het beste wat je uiteraard eerst beter kan doen is naar een show of demo gaan en de technieken toepassen, dan ben je al beter voorbereid tijdens oud en nieuw!

Ik weet niet of dat tijdens oud en nieuw zo'n goed idee is als je echt een freak bent. Zelf bezig met vuurwerk afsteken en dan telkens instellen sluiter indrukken etc etc.
Maar ik zal even een filmpje opzoeken dat ik had gevonden die het goed uitlegd. Het beste wat je uiteraard eerst beter kan doen is naar een show of demo gaan en de technieken toepassen, dan ben je al beter voorbereid tijdens oud en nieuw!

Okee, vind het wel intressant om zulke foto's te kunnen maken, hopenlijk kan je het filmpje vinden.

Back
Bovenaan