Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Het vakantie geld is inmiddels een paar zeken gelden gestort dus de camera is gekocht. Hierbij dus een paar foto's van de huidige setup:

dqqdf.jpg

auhb2g.jpg

o77wr9.jpg

Het vakantie geld is inmiddels een paar zeken gelden gestort dus de camera is gekocht. Hierbij dus een paar foto's van de huidige setup.
[/URL]

hele mooie set up!

Edit:
Ben benieuwd naar jou ervaringen als je een showtje gefilmd heb en dan bedoel ik de kwaliteit van de film met betrekking op het overbelichten wat volgens mij een nadeel is van DSLR's.

Ik heb hier trouwens nog een LP-E5 accu liggen geshikt voor de 1000D,450D en 500D
(heb per ongeluk de verkeerde besteld)
Iemand misschien interesse? Mag weg voor 35 euro incl. verzendkosten.
(nieuw prijs was 49 euro)

@stefanvs, de Canon EOS 600D kijk maar naar post #782
Waar zou je dat moeten kunnen instellen

@Melchior de Magiër, wist niet dat je dat ook bij video's moest doen. Wat is over het algemeen een goede iso waarde om te filmen in het zonker?

Is voor mij trouwens mijn eerste DSLR dus ben nog aan het uit vinden hoe het allemaal werkt

Automatische belichting staat inmiddels uit en de laagst in te stellen iso is inderdaad 100

En dat oneindig focussen kan dat ook met een DSLR?

Als het goed is wel.

Je hebt meestal op je lens
af en mf

AF= automatische focus
MF= Manual focus

Zet hem eens op MF , en dan kijken als je zo soort icoon op je lens ziet staan 00 daar moet je hem dan naar toe draaien

Omdat het nu langer licht is kan je, als je op tijd bent de camera al klaar zetten, hem met voldoende licht op AF laten focussen op het schietterein.
Daarna naar MF zetten en je bent klaar voor de avond.

Als het al te donker is voor AF moet je op MF scherpstellen op een lichtbron in de buurt van de locatie, of erachter. Als dat lichtpuntje zo klein mogelijk is, dus niet wazig staat de lens op oneindig.

Maar vond je filmpje heel niet slecht hoor, lekker geluid ook. Goed dat je hem even uit probeert voor het grote werk in Geel:)

Succes.

Ik ben ook zeker niet ontevreden voor de eerste keer zo. Met het geluid kun je goed horen dat er een externe microfoon op zit. Tegen het einde begonnen er een paar kinderen een beetje staan te klieren en geiten naast me maar op de video is dat nauwelijks te horen.

Zijn er naast mij ook andere mensen die hun geluid bewerken?
Zal binnekort is een filmpje uploaden met het verschil!

Ja, ik weet dat DsNL het gedaan heeft bij de Mascleta/Tronada van Roenhorst te Varsseveld. Wat een verschil kan je krijgen. Natuurlijk moet de basis wel goed zijn om het goed te kunnen bewerken.

Misschien een idee hier een apart topic voor aan te maken waar we info uit kunnen wisselen mbt programma's en werkwijze.
Ik heb eens wat gedownload, maar mijn pc moest het basisfilmpje al 15 uur bewerken, dat moet toch sneller kunnen...

Ben wel benieuwd naar je vergelijkings filmpje.

Ik ben ook zeker niet ontevreden voor de eerste keer zo. Met het geluid kun je goed horen dat er een externe microfoon op zit. Tegen het einde begonnen er een paar kinderen een beetje staan te klieren en geiten naast me maar op de video is dat nauwelijks te horen.

Externe mic is zeker altijd goed, maar de kids waren toch wel duidelijk aanwezig moet ik eerlijk zeggen. Hetzelfde had ik in DE tijdens Pyroforum.
Nou kan ik mijn externe mic aanpassen van 120 graden geluid, naar 90 graden, of richtmic/mono idee.
Ik had hem daar op 120 graden staan (ivm met de lekkere echo's dan) helaas nam de mic ook veel geluid van omstanders mee. Wellicht was dit minder geweest met de 90 graden instelling.

Blijft toch afhanklijk van de situatie. Maar de dreunen waren lekker hoorbaar, kleuren super, moet ook zeggen dat de show zelf ook niet verkeerd was, maar dat is weer een ander verhaal:)

Het enige probleem waar ik nog steeds tegenaan blijf lopen is dat hij rond de 11/12 minuten aan de 4GB zit waardoor de opname automatisch stop. Hier is helaas niks aan te doen :sad:

Back
Bovenaan