Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Waarom kijk je niet bij een ion air pro 2 Wifi of pro 3 wifi,

kost wat meer moeite om te krijgen, maar dan kan je in real time je videos bekijken op je mobiel,
gewoon water dicht tot 10mtr dus geen extra hoes nodig wat weer een beter geluid geeft,
volledig alu, 14 milj pixels dus ook een mooie foto en wordt compleet geleverd

veel beter als een go pro, en goedkoper in mijn optiek
Staat inmiddels op de F2 en F3 race auto`s omdat het kwalitatief beter is als een go pro, alleen de heren maken wat minder reclame en er zit minder marge op voor de winkeliers maar resultaat min even goed, ik vind beter..

Ik heb toch maar de Sony Cyber-shot RX100 II met microfoon (Sony ECM-XYST1M) gekocht. Ik heb een paar testfilmpjes gemaakt om te kijken hoe hij het doet. Na wat gekloot te hebben met de instellingen ben ik best wel tevreden, maar tips zijn altijd welkom! :D

ISO: 160
Witbalans: Auto
Diafragma: Auto
Focus: Manueel
Geen speciale mode

Resultaat:

Laat me weten wat jullie ervan vinden, tenzij het niet beter kan natuurlijk, maar dat lijkt me sterk :bonk:

Ik heb toch maar de Sony Cyber-shot RX100 II met microfoon (Sony ECM-XYST1M) gekocht. Ik heb een paar testfilmpjes gemaakt om te kijken hoe hij het doet. Na wat gekloot te hebben met de instellingen ben ik best wel tevreden, maar tips zijn altijd welkom! :D

ISO: 160
Witbalans: Auto
Diafragma: Auto
Focus: Manueel
Geen speciale mode

Resultaat:

Laat me weten wat jullie ervan vinden, tenzij het niet beter kan natuurlijk, maar dat lijkt me sterk :bonk:

Nu heb ik toch wel beetje het gevoel dat je door mijn tip daaraan bent gekomen. Iets goeds gedaan voor de maatschappij *schouderklopje*.
Ziet er goed uit! Verder geen ervaring met RX100 instellen, maar als je de ISO in eigen hand houdt dan zal de camera de rest wel doen denk ik.
Hij zal diafragma waarschijnlijk wijd open zetten, maar maakt niet heel veel uit.

In ieder geval heb je nu wel een pareltje van een camera! Jaloers ;)

Nu heb ik toch wel beetje het gevoel dat je door mijn tip daaraan bent gekomen. Iets goeds gedaan voor de maatschappij *schouderklopje*.
Ziet er goed uit! Verder geen ervaring met RX100 instellen, maar als je de ISO in eigen hand houdt dan zal de camera de rest wel doen denk ik.
Hij zal diafragma waarschijnlijk wijd open zetten, maar maakt niet heel veel uit.

In ieder geval heb je nu wel een pareltje van een camera! Jaloers ;)

Ja, zoiets dacht ik ook al. Dat pakte gelukkig goed uit. Ik zal wel even te klooien met focus, nu heb ik dat ik hem eerst scherp stel met autofocus en dan naar manueel overschakel (dan blijft de focus staan namelijk). Bedankt in ieder geval! :D Ben er ook erg blij mee!

Sinds kort ben ik in het bezit van de JVC GZ-GX1BE.
Ik had van tevoren natuurlijk een beetje huiswerk gedaan en was er via internet achter gekomen dat er een vuurwerkstand op zat. Eenmaal de camera thuis ontvangen bleek deze er helaas niet op te zitten.
Ik ben verder erg tevreden over de beeldkwaliteit en het gebruiksgemak dus wil hem graag aanhouden.

Nu ben ik dus aan het stoeien met de settings en heb hier wat hulp bij nodig.
Ik heb de settings op handmatig staan en als volgt ingesteld:
Scene selecteren - Off
Focus - Manueel (stel hem scherp op een lichtpunt bij het vuurwerk of de eerste cake)
Helderheid aanpassen - Automatisch
Sluitersnelheid - Automatisch
Diafragmavoorkeuze - Automatisch
Witbalans - Automatisch
Backlight Compensation - Off
Daarnaast zijn er nog wat functies als Zebra en Macro maar deze lijken me niet van toepassing dus staan ze uit.

Met deze opties heb ik onderstaande films gemaakt:

Over de scherpte van het beeld ben ik wel tevreden maar ze zijn zo donker en de kleuren zijn ontzettend flets.
Welke settings zou ik kunne veranderen om de kleuren beter tot zn recht te laten komen? Is het aan te raden om de Nacht of Schemerlicht setting te proberen bijvoorbeeld?

Alvast bedankt!

Kom er net achter dat ik mijn bericht in het verkeerde topic geplaats heb haha,
hier staat ie beter!

"Na een paar jaar maar is overstappen op een echte videocamera, maar zit te twijfelen tussen 2.

De Canon Legria HF G25 of de Sony HDR PJ620.
de sony is wel een kleine 200,- goedkoper maar qua beelden op youtube is ie net zo mooi als de canon.

Wat zouden jullie kiezen?
welke is mooier voor vuurwerk video's?

Want van youtube word ik niet echt beter, kan namelijk niks vinden haha"

Kom er net achter dat ik mijn bericht in het verkeerde topic geplaats heb haha,
hier staat ie beter!

"Na een paar jaar maar is overstappen op een echte videocamera, maar zit te twijfelen tussen 2.

De Canon Legria HF G25 of de Sony HDR PJ620.
de sony is wel een kleine 200,- goedkoper maar qua beelden op youtube is ie net zo mooi als de canon.

Wat zouden jullie kiezen?
welke is mooier voor vuurwerk video's?

Want van youtube word ik niet echt beter, kan namelijk niks vinden haha"

Ik heb zelf een Canon Legria HF G25, let wel dat een losse mic echt een must is...
Meeste ingebouwde mic's van camera's zijn.... niet bijzonder :P

Ik heb zelf een Canon Legria HF G25, let wel dat een losse mic echt een must is...
Meeste ingebouwde mic's van camera's zijn.... niet bijzonder :P

Haha,dat had ik wel gedacht ja.
Had een van de rode mics op het oog, die zijn over het algemeen wel goed.

Maar over jouwn canon, filmt ie goed? makkelijk in gebruik?

Haha,dat had ik wel gedacht ja.
Had een van de rode mics op het oog, die zijn over het algemeen wel goed.

Maar over jouwn canon, filmt ie goed? makkelijk in gebruik?

Heb 'm nu bijna 1,5 jaar, ik ben er zeer tevreden mee :)
Het voordeel vind ik dat er 2 memory cards in kunnen, en je nog eens 32GB build-in memory hebt.
In theorie kun je een continu opname maken die uren en uren lang is hiermee...

Ook kan de cam naar beide kaarten tegelijk schrijven om zo een extra "veiligheids" copy te maken :)

Zelf ik heb ik er een grotere accu aanhangen, welke ruim 300 minuten recording aankan.
Qua gebruiksgemak; aanzetten, op record drukken en gaan :)

Heb 'm nu bijna 1,5 jaar, ik ben er zeer tevreden mee :)
Het voordeel vind ik dat er 2 memory cards in kunnen, en je nog eens 32GB build-in memory hebt.
In theorie kun je een continu opname maken die uren en uren lang is hiermee...

Ook kan de cam naar beide kaarten tegelijk schrijven om zo een extra "veiligheids" copy te maken :)

Zelf ik heb ik er een grotere accu aanhangen, welke ruim 300 minuten recording aankan.
Qua gebruiksgemak; aanzetten, op record drukken en gaan :)

nice, dat klinkt wel goed!

en je gebruikt hem bij vuurwerk neem ik aan? :p
hoe is de kwaliteit bij nacht, nog steeds genoeg licht?

Wie kan mij adviseren.
Ik heb een Canon EOS 700d met de EF-S 18-135mm 3.5-5.6 IS STM lens en met de EF 50mm f/1.8 II lens.

Om met oud en nieuw te kunnen filmen en er zoveel mogelijk op te krijgen zoek ik eigenlijk een groothoek oplossing (denk ik).

Nu kan ik natuurlijk een 10-18mm lens kopen, maar ook een wide angle converter proberen. De laatste is vele malen goedkoper.

Ik zat zelf te denken om deze te gebruiken i.c.m. de 18-135 lens die een filtermaat van 67mm heeft.

Ik heb bijvoorbeeld dit gevonden:
http://www.ebay.co.uk/itm/67MM-0-43...DSLR-camera-/261555449543?hash=item3ce5eb6ec7

Is dit wat denken jullie of hebben jullie andere suggesties?

Wie kan mij adviseren.
Ik heb een Canon EOS 700d met de EF-S 18-135mm 3.5-5.6 IS STM lens en met de EF 50mm f/1.8 II lens.

Om met oud en nieuw te kunnen filmen en er zoveel mogelijk op te krijgen zoek ik eigenlijk een groothoek oplossing (denk ik).

Nu kan ik natuurlijk een 10-18mm lens kopen, maar ook een wide angle converter proberen. De laatste is vele malen goedkoper.

Ik zat zelf te denken om deze te gebruiken i.c.m. de 18-135 lens die een filtermaat van 67mm heeft.

Ik heb bijvoorbeeld dit gevonden:
http://www.ebay.co.uk/itm/67MM-0-43...DSLR-camera-/261555449543?hash=item3ce5eb6ec7

Is dit wat denken jullie of hebben jullie andere suggesties?

Ik zou zelf nooit gebruik maken van converters.. kwaliteit gaat altijd achteruit.
Kans is ook zeer groot dat je last krijgt van vignettering in je beeld.
Zou daarom zelf kiezen voor een 10-18mm lens, of een goedkopere variant van Sigma of Tamron.

Nooit een converter. Je 18-55 mm is ontworpen speciaal voor die mm en breking van natuurlijk licht, zo'n extra converter zal het misschien wat wijder maken, maar het beeld ook degraderen.

Ik weet niet of Morris nog die 10-22mm te koop heeft, een optie als Wide Angle met een vrij flink bereik. Afhangend van je budget uiteraard... Heb persoonlijk sinds de Trophy de 10-18mm en ik ben er erg tevreden over. Echter is alleen het diafragma erg erg klein, en dat is het enige nadeel vind ik persoonlijk. 4.5 tot 5.6 is te donker voor indoors etc. maar voor vuurwerk geen probleem, ook is IS aanwezig, erg handig bij andere vormen van schieten en filmen behalve vuurwerk.

Verder niet echt bekend met meer Wide Angles.

Back
Bovenaan