Tips/advies voor jouw show

moontan

VWC lid
Stel hier je vragen aan de anderen als je op oudejaarsavond een show gaat schieten en je komt er niet helemaal uit met de cake,s die je nodig hebt om tot je favoriete thema te komen.

Met andere woorden: een rubriek om elkaar te helpen met tips en advies over je show op 31-12-2009

:bye:

Ik zit te denken aan deze combo voor mijn show: 1x messier E (zena nl) 1x wild cats ( wolff) Is dit wat of juist niet doen?

Ik steek zelf van wal met de volgende vraag:

Ik wil veel goud verwerken in een show, liefst met brocade,s,willows,met lange duur, 500 grammers.

Welke cake,s komen hier zo al voor in aanmerking?

Hier alvast een paar algemene tips van mij:

- Maak clusters (verschillende potten bij elkaar tapen) voor de stevigheid zo is er minder kans dat er iets omvalt.

- Neem pyrotorches, broekhoff verkoopt deze maar volgens mij zijn er nog wel meerdere merken die deze verkopen, dit werkt een stuk beter in een showtje dan aansteeklonten, aansterker ed.

- Kijk eerst ook een beetje hoe de wind staat, dit ivm met de rook

- Werk alles eerst op papier goed uit, kijk hoelang producten ongeveer duren aan de hand hiervan kan je de show samenstellen.

- Omdat je dicht bij het vuurwerk staat zorg voor voldoende beschermende kleding en ik kan ook zeker aanraden om een muts op te zetten icm met een beschermende bril! dat is iets wat je zeker moet doen er zijn altijd wel potten bij waarbij de bombette niet hoog komt en net boven de grond knalt dan krijg je het effect gewoon in je gezicht. tevens doe ik altijd oordoppen in, je staat er immers zo dicht bij dat je de knallen toch wel hoord maar zonder oordoppen knalt het toch erg hard dichtbij vanaf een paar meter, zeker als die wel 15 minuten constant doorgaat.

- Zorg ervoor dat publiek op voldoende afstand blijft, doe dit door mensen die je kent familie/vrienden die bij jou zijn in de lichten en laat ze het publiek op afstand houden zodat jij rustig alles kan neerzetten en je show kunt geven.

Als me nog meer te binnenschiet dan post ik het hier weer, maar zorg altijd voor voldoende veiligheid dat is het belangrijkste.

Laatst bewerkt:

Ik wil veel goud verwerken in een show, liefst met brocade,s,willows,met lange duur, 500 grammers.

Er zit een nieuwe cake in de pyroshopper lijn van lesli met goud, deze sprak mij ook aan mede doordat deze in salvo's schoot en de prijs goed was.

Verder ben ik ook benieuwd naar het brocade blok waar zena nl mee op de markt komt, misschien die ook nog even in de gaten houden.

Zelf zou ik een een goud stuk ook iets nemen met gouden mine's, bastille? of misschien wel een spacecraft b uit de thor collectie.

Ook doet de snipper van wolff het erg goed! en het is dan wel geen nederlands vuurwerk maar de weco carrat is ook een hele leuke, verder zijn er natuurlijk veel meer cake's met goud met allemaal hun eigen specifieke eigenschappen dus succes nog met je zoektocht fred:rolleyes:

Ik wil een fluit- knalshow. Het volgende dacht ik:

Fluit
- Saturn Missile 225 (Algemeen - Breeschoten de Kruiterij) 4 stuks gelijk
- Titanium Salute (Dynasty Collection - Wolff Vuurwerk) 2 stuks gelijk.
- Zware Jongens (Marijn Vuurwerk) 4 stuks na elkaar (1 cake duurt ongeveer 50/60 seconden)
- Crocodile (Diamond Collection - Schuurmans Vuurwerk) 2 of 4 stuks gelijk.

Knal:
- Flower Thunder Cake 16 schoten (Ferro Style - Breeschoten de Kruiterij) 6 stuks gelijk.
- Big MC Thunder (Algemeen - Lesli Vuurwerk) 2 stuks gelijk.
- Silver Salute (Dynasty Collection - Wolff Vuurwerk) 2 stuks gelijk.
- Binkie (Marijn Vuurwerk) 100 stuks doorverbonden met snellont.

Iemand nog meer aanraders?

Laatst bewerkt:
Hmmm nee zit er niet in. Zoals je kunt zien zijn de andere knalproducten (en tevens fluit ook) allemaal rappe blokken.

misschien de spinning salute van zena nl? het is nog even afwachten wat dat doet natuurlijk daarom vind ik het nog erg moeilijk om nu al samen te stellen.. ik heb een hele lijst met producten die afgelopen jaren top waren maar er komt nu zoveel nieuws bij dat er flink gekeken moet gaan worden welke wel en niet in de show zouden komen.

Als leuke knalcake: Thunderking van Zena NL, dit is een echt topper.
Of natuurlijk big mc thunder, dat is echt geweld.

Fluit:
- Zware Jongens (Marijn Vuurwerk) 4 stuks na elkaar (1 cake duurt ongeveer 50/60 seconden)

Knal:
- Aftershock Thunder (Black Smith Collection - Hardix Vuurwerk) 2 stuks gelijk.
- Flower Thunder Cake 16 schoten (Ferro Style - Breeschoten de Kruiterij) 6 stuks gelijk.

Leuke lijst zal vast een succes worden, toch heb ik wat opmerkingen. De Flower Thunder van Breeschoten zou ik er uithalen, had deze afgelopen jaar en vond hem het zachtste van de knalcakes die ik had. Deze zou ik vervangen door bijvoorbeeld: Zena Thunderking, Lesli MC Thunder of Wolff No Mercy.

De zware jongens van Marijn zou ik persoonlijk ook niet 4x achter elkaar doen. Heb dat afgelopen jaar gedaan met 2 stuks en vond dat persoonlijk al iets te lang.

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen :bye:

Nah die Flower Thunder Cakes heb ik hier al staan dus die gaan er wel tussen, maar de MC Thunder vind ik ook wel wat. Alleen kosten overal 10 euro, wil ze liever wat goedkoper.

Laatst bewerkt:

Ik wil veel goud verwerken in een show, liefst met brocade's, willows, met lange duur, 500 grammers.

Ik ben zelf ook zo veel mogelijk naar brocade, camuro's of andere gouden effecten op zoek voor in de show.

Tot nu toe staan Sniper, Temple of Stone (Dynasty), Blockbuster (Sensations), Titania (New Spirit), Sunrise (Bonfireworks), Kamuro Sky (Crown), 7 Steps (Hardix), Kickstarter (Pyroshopper), Temptation, Gorgeous, Treasure Island, Wodka Blue( Bonfireworks), Golden Glory (Pro-Line), Fourty Stars (Black Smith), Camuro King (Lesli), Golden Temple (Herlat), Metal Explosion en Dragon Flower (Royal Fireworks), Fantasy (Katan/China label) genoteerd.

Naar aanleiding van berichten op het forum ben ik ook benieuwd geworden naar: Coyote (Diamond Professional), Camuro Finale & Brocade Finale (Cafferata Showtime), de nieuwe Original (inclusief FPM) cakes (Original/Zena).

Als iemand nog andere aanraders van potten met gouden effecten weet hoor ik het graag, want ben op zoek naar de ultieme gouden voorfinale!

Laatst bewerkt:

Fluit
- Eagle Flight (Dynasty Collection - Wolff Vuurwerk) 2 stuks gelijk.

Knal:
- Big MC Thunder (Algemeen - Lesli Vuurwerk) 2 stuks gelijk.

Daytona van Wolff dacht ik,
of de twist 'nd Shout van Lesli, omdat die maar 15 euro kost :bonk:

Zelf had ik afgelopen jaar de Sacred World van Dynasty Collection - Wolff Vuurwerk. Ik moet zeggen dat het een erg goede cake is! Een muur van goud (Mine)en daar boven een prachtige goude Brocade Crown! Ik had er 2 van en daar had ik echt geen spijt van want hij is zijn 45€(Dat heb ik er voor betaald) meer dan waard! :D

Ik wil het volgende gaan doen:

4x Meteor (tegelijk)
2x Crackling Cry (nadat laatste schot van meteors gaan. Tegelijk)
1x jw338 als finale

Suggesties zijn welkom :D

Wat dacht je van:
-Sniper (Wolff) 1x in het midden
-Octopus (Diamond) 4x beide zijden van de sniper (gebundeld)
-Wolff (Diamond) 2x aan de buitenkanten.

Van buiten naar binnen beginnen met branden.

Het is maar een idee.
verder zou je gebruik kunnen maken van de volgende cakes:
-Spider (Diamond)

-Goldfinger (B&W)

-Thundergold Brocade (GBV) relatief duur

-Titania (Lesli) als deze nog in het assortiment zit

-Golden walls (GBV) Gouden mines maar dat hoef ik jou niet te vertellen Fred:wink:

-7 Steps (Hardix) Al weet ik ook hier niet van of deze nog in het assortiment zit.

-Grof geschut (Marijn) Waaier in Z-shape met blauwe mines.

-Camuro king (Lesli) zie uitwerking van grof geschut.

-Savant (Broekhoff) gouden willows met wel kleurtips aan de uiteinden.

-Bareback riding (BKV) Gouden kamuro met blitzknallen.

Dit is zo wat me direct te binnen schiet.

Groet,

Sanquinton

Laatst bewerkt:
@ San Quinton, gaaf.!!! bedankt voor je hulp.
Een aantal had ik al in gedachten, maar jij maakt mijn lijst helemaal compleet.
Ik ben er uit, ik hoef geen advies meer.!!!! :applause:

Back
Bovenaan