Thunder King [Uitloop]

Gerwin

VWC lid
Artikelnummer: 311
Artikelnaam: Thunder King
Bruto Gewicht: 305 Gram per 6
Netto Kruitgewicht: 42 Gram per 6
Aantal Schoten: 1
Effectomschrijving: 6 Red/Green Morter's with Star Bouquet
Verpakkingseenheid: 36/6
O.a. te koop bij: Vuurwerkexpert.nl

afbeelding_096.jpg

Wij danken Broekhoff Vuurwerk voor de informatie.
Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en bronvermelding.

Laatst bewerkt door een moderator:
Echt een goede knaller!!!
Ik had vorig jaar een doosje gekocht, maar toen ik de eerste had afgestoken heb ik meteen nog 4 doosjes gehaald :D
Wat het boeket betreft zijn er betere mortiertjes op de markt, maar qua knal heb ik nog geen betere kunnen vinden.

Ik had ergens een filmpje gevonden maar kan het niet vinden, ik kan het verschil wel aan je uitleggen!
De After Shock heeft een wat minder harde knal, maar wel een leuke boeketje met beetje crackling, de Thunder King daar in tegen heeft geen boeket maar wel een hardere knal.

:bye::bye:

ik heb 3 soorten getest vandaag...
* thunder king van evuco
* shock van B&W
* Thunder king van Pyro power

maar ik moet zeggen, die van pyropower gaat boven mijn verwachting het hardst... (dus morgen nog ff een aantal doosjes hale :cool: )
Tja alleen jammer dat ik haast geen boeket uit komt. Bij de shock komt er, zoals gezegd, een boeket uit met crackling en bij thunder king van evuco kwam ook een boeketje uit

Maar idd de knal van pyropower is moeilijk te evenaren TT look-a-like :rolleyes:

Ik heb jaren moeten aanhoren dat de Thunderking de hardste knal is van Nederland. Dat heb ik dit jaar eens getest.
Ik heb de Thunderking samen afgestoken met een Asian Thunder, en dit gefilmd. Zo kun je goed zien (aangezien het dezelfde camera is met dezelfde instellingen) wat het hardst knalt.
En de Asian Thunder deed helemaal niets onder voor de Thunderking, maar had wel een veel groter effect!
Zo zie je maar, zo'n dingen zitten snel tussen de oren. Niettemin blijft het een goede knal!

Mannen singelshot mortiertjes!!!
Vergeet Binkie niet uit de Marijn collectie.
Deze heeft nog altijd 2 gram meer kruit en is tot op vandaag de hardste singelshot mortier die er in consumenten vuurwerk te verkrijgen is.
Groetjes Giron

Dit jaar knalde ze idd in verhouding volgensmij ook velemalen zachter ?

Heb ook nog een mooie closeup gemaakt tijdens oud en nieuw :)

afbeelding_096.jpg

Goeie knal die TK (Pyro Power) dat zeker maar niet een artikel waarvan je dus daarom veel van in gaat slaan. Niet dat je hem puur voor die knal gaat kopen, Wat ik eigelijk probeer te zeggen is dat het wel duur is 6 potjes die simpelweg 1 knal de lucht in jagen.

afgelopen jaar knalde ze voor mijn gevoel iets zachter, en het boeket was groter...

zeker weer een aantal doosjes inslaan :D

thunder king

thunder king

ik ga dit jaar voor de eerste keer thunder kings halen 4 pakken, maar als ik het afsteek moet ik dat rode wat er op zit er dan afhalen??

Is niet persee nodig hoor.:)

Heb deze vraag ook gepost op AVP maar kreeg er geen antwoord op dan stel ik hem hier maar:

Klopt het dat deze single shots niet samen met het andere vuurwerk mogen worden vervoerd naar de winkel op locatie?
Dit kreeg ik vorig jaar te horen van een medewerker van Robin Hood.
Hij zei dat deze ivm met de veiligheid apart moeten worden vervoerd.
Kan iemand mij hier uitleg over geven?

Laatst bewerkt:
Nee daar lijkt me echt absoluut geen sprake van. Het is net zo goed consumenten vuurwerk! Zoiets zou alleen kunnen als er een aparte vrachtwagen nodig was om de Thunderkings te vervoeren, en ook dan zou de Thunderking als 1.3 klasse moeten geclassificeerd zijn.
Bovendien, waarom mogen consumenten wel Thunderkings met ander vuurwerk transporteren?

Is niet persee nodig hoor.:)

Heb deze vraag ook gepost op AVP maar kreeg er geen antwoord op dan stel ik hem hier maar:

Klopt het dat deze single shots niet samen met het andere vuurwerk mogen worden vervoerd naar de winkel op locatie?
Dit kreeg ik vorig jaar te horen van een medewerker van Robin Hood.
Hij zei dat deze ivm met de veiligheid apart moeten worden vervoerd.
Kan iemand mij hier uitleg over geven?

Dat klopt idd...... om vele soorten vuurwerk moet een gaaskooi zitten om explosiegevaar te voorkomen, en de gaaskooien die verleden jaar om de thunder kings zaten waren afgekeurd (echt nederland om z'n smalst). Daarom werden de thunderkings verleden jaar eerst apart vervoerd naar de winkels, waar de gaaskooien eraf gehaald moesten worden. Dit jaar is alles gewoon weer in orde (heb ik begrepen). Vraag me verder niet waarom, maar de nederlandse regels rond het vuurwerk zijn nogal raar............:confused::confused:

Nog een foto van deze leuke singleshot: Niet van mij maar van thunder-king.nl

IMG_1128.jpg

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan