Tervuren 30-4-2010

het was prachtig

Mooie locatie, mooie muziek, mooie timing en prachtige combinaties en effecten. Cliff en zijn team hebben hier laten zien waartoe ze in staat zijn. Dit Belooft voor de toekomst

ja ja deze show was zeker de moeite waard! echt genoten van de show alles perfect op de muziek en alleen maar mooie produkten gezien, klasse!!

het was zeker een topshow! wij stonden echt pal voor het water en naar mijn mening stonden we net wel iets te dichtbij, maar daar in tegen was dan ook wel je hele gezichtsveld gevuld met vuurwerk!
Ik schrok mezelf wel echt rot toen de show begon uit het niets met de harde muziek met stomme lachje of was het ook was :-)

anyways, ik heb genoten!

het was zeker een topshow! wij stonden echt pal voor het water en naar mijn mening stonden we net wel iets te dichtbij, maar daar in tegen was dan ook wel je hele gezichtsveld gevuld met vuurwerk!
Ik schrok mezelf wel echt rot toen de show begon uit het niets met de harde muziek met stomme lachje of was het ook was :-)

anyways, ik heb genoten!

Dat was een stukje van Ise Age.. net als de afsluiting:wink:

Foutje was wel dat de lichten al weer aan gingen met het afsluitertje.. Zonder de lichten had het beter bij de show gepast.
Ik vond het wel een grappige handtekenening.. net als Bugano die altijd opent en afsluit met 1x "pattern smile" en 1x salute

Laatst bewerkt:
Zo, en dan hier nog meer prachtige fotos van Gerdo:

TERVUREN_6_.jpg

TERVUREN_10_.jpg

TERVUREN_16_.jpg

TERVUREN_20_.jpg

TERVUREN_22_.jpg

TERVUREN_24_.jpg

TERVUREN_26_.jpg

TERVUREN_28_.jpg

TERVUREN_29_.jpg

TERVUREN_34_.jpg

TERVUREN_37_.jpg

TERVUREN_38_.jpg

TERVUREN_40_.jpg

TERVUREN_42_.jpg

TERVUREN_44_.jpg

TERVUREN_4_.jpg

TERVUREN_54_.jpg

TERVUREN_56_.jpg

nog meer fotos kun je terug vinden in ons fotoalbum De Video is ook reeds beschikbaar. en deze kun je *HIER* downloaden.

PS: Joeri, Ik hoop dat je nog ergens anders wat te hebben kunnen drinken. Want op dat ene terras kon je blijven zitten tot je een ons woog.. Bedienen deden ze inderdaad niet, tenzij je zelf je koffie maar ging halen hehehe :wink:

Bedankt voor het delen Red Baron

Vind het een erg mooie show, ook de finale vind ik erg orgineel gedaan.

Heb net de film van red baron bekeken. Red baron dit heb je weer goed gedaan. Blijkbaar stond je iets te dicht bij het vuurwerk opgesteld om het vuurwerk in zijn geheel te kunnen filmen. Afgaand op de beelden vind ik het een goed verzorgde klassieke pyromusical. Waar je single shots verwachte waren ze er ook. Spijtig van de vele gaten zonder vuurwerk tijdens de show.
Deze gaten werden wel opgevuld door de mooie verlichting op het gebouw. Het was zeker niet storend, maar komt wel over als een gebrek aan creativiteit of de schieters hadden een te klein assortiment om deze gaten te kunnen opvullen. Dan is deze verlichting zeker de juiste oplossing. Het gebouw leende zich er ook goed voor.
Ik heb begrepen dat deze show enkel bestond uit Panzera produkten.
Deze vind ik om eerlijk te zijn zwaar tegenvallen. Ok de tourbillon bommen waren mooi, maar heb al veel mooiere blinker bommen gezien van Italiaanse makelij. De produkten waren zeker niet slecht, maar ik had er zeker veel meer van verwacht. Ben meerdere keren naar Valencia geweest en daar heb ik toch veel meer effecten van bommen waar ik vol verwondering naar keek. Dit miste ik in de produkten van Panzera.

Mijn algemene conclusie voor de mensen die daar interesse in hebben:

Een goed verzorgde pyromusical zonder verassingen, maar niet met de verhoopte kwaliteit aan produkten. Ik vond de muziek wel zeer goed en dat is zeker geen onbelangrijke factor.

Een fantastisch mooie pyromusical waarbij vooral de muziek een dikke 10 verdient.
Geweldig, om kippenvel van te krijgen, de muziek past uitstekend bij de reden van dit feest als thema.
En uiteraard alle lof voor Jack voor zijn wijze van filmen, het maakt het nog interessanter om naar te kijken, alles compleet en mooi in beeld gebracht.
Ook de fotograven Gerdo en Remco verdienen een pluim, de foto,s zijn een lust voor het oog.
Over de show zelf: prachtig opgebouwd met leuke thema,s, vooral de finale vind ik goed gekozen. Ik had het alleen wat Italiaanser verwacht door de aankondiging van de inzet van 100% Panzera producten.
Maar al met al: de show is een genot om naar te kijken, waarbij de muziek dit keer het hoogste cijfer verdient.

Hier is weer een prachtig stukje werk neergezet!

De mooie producten maakten het feest kompleet, o.a. de mine's en de shells
met Pioggia Argento, deze waren van zeer goede kwaliteit.
Verder heb ik ook nog een paar mooie Farfalle's gezien, die ook goed uit de
verf kwamen. Wat minder van kwaliteit waren de gewone shells, bomba a stelle, ik vond ze een beetje iel over komen.

De show is ook prima op muziek geschoten met accenten waar dat ook nodig was.
Ik vond ook de muziek wel geslaagd, met name het muziekstuk tijdens de
finale. Super geschoten met mine's, single-shots en bomba a 8 di scala.

Er zat ook bagger-muziek tussen, het muziekstuk met de brandende olifant!
Pyrotechnisch is er prima op geschoten, maar zulke muziek hoort thuis in
de Bijlmer. Daar zijn ze ook goed met trommeltjes!!
Die schreeuw na de finale hadden ze voor mij ook wel weg mogen laten, maar
ja, misschien hun nieuwe handtekening uit donker Afrika!

Alles bij elkaar toch een prima show, een voorbeeld voor alle ZZPer's in de
vuurwerkbranche! Verder nog complimenten aan de beide Baron's voor het
prachtige foto en filmwerk!

voor diegene die dat graag willen heb ik hier nog de youtube variant van het filmpje van Tervuren:

deel 1

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

deel 2

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

:)

En dan heb ik ook nog een paar setup fotos :D

TERVUREN_SETUP_10_.jpg

TERVUREN_SETUP_15_.jpg

Een aardige rij met singleshots!

TERVUREN_SETUP_14_.jpg

en van wat dichterbij

TERVUREN_SETUP_2_.jpg

de rechter posten met singleshots en candles

TERVUREN_SETUP_4_.jpg

De Olifant

TERVUREN_SETUP_7_.jpg

TERVUREN_SETUP_9_.jpg

Voor de geïnteresseerde nog wat getallen:
(als ik het mij goed herinner)

***Edit: aantallen klopten niet precies, voor correcte aantallen zie nou post 38***

Groeten:bye:

Laatst bewerkt:
Hey Rembo,

Dat is nuttige informatie. Met een minimaal aan produkten hebben ze daar een leuke show neergelegd. Je hebt daar trouwens ook zeer mooie foto's van genomen. Geen slecht idee om aan de fotowedstrijd deel te nemen.

Hier nog een filmpje van het Africa Museum zelf

Vuurwerk 100jaar Koninklijk Museum Midden-Afrika Tervuren africamuseumtervuren

+ YouTube Video

ik heb zojuist nog even de precieze aantallen van de de show door gekregen, ik bleek het toch niet helemaal goed te herinneren (lange dag.. koninginnendag en vervolgens Tervuren:wink:)

Aldus de juite aantallen zijn:
Singleshots: 651
Candle's: 173
shells: 434 in totaal

424 cue's

Ik zat er dus niet helemaal correct meer op.. Maargoed dit klopt dus.

Ook wil ik nog een keer benadrukken dat deze show NIET door Hendrickx Fireworks is verzorgd!! Maar door HC PYROTECHNICS. Dit zijn wel de mensen die vroeger al de vuurwerken (technisch uitvoering,scripts,uitwerking) deden bij Hendrickx Fireworks maar nu een eigen firma zijn begonnen en niets meer te maken hebben met Hendrickx Fireworks.

Groeten:bye:

ps Fred bedankt voor de tip, ik zal kijken of ik ook een foto ga inzenden:)

Zo, en dan hier nog meer prachtige fotos van Gerdo:

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

nog meer fotos kun je terug vinden in ons fotoalbum De Video is ook reeds beschikbaar. en deze kun je *HIER* downloaden.

PS: Joeri, Ik hoop dat je nog ergens anders wat te hebben kunnen drinken. Want op dat ene terras kon je blijven zitten tot je een ons woog.. Bedienen deden ze inderdaad niet, tenzij je zelf je koffie maar ging halen hehehe :wink:

hahaha Jack, we hebben toch wel beter gezeten en lekker gegeten denk ik, maar ik was aan het wachten dat jij me een koffietje zou trakteren :wink: tzou dan de eerste nederlander zijn die trakteerde :D (grapje)..... wat vond je eigenlijk zelf van de show???

hahaha Jack, we hebben toch wel beter gezeten en lekker gegeten denk ik, maar ik was aan het wachten dat jij me een koffietje zou trakteren :wink: tzou dan de eerste nederlander zijn die trakteerde :D (grapje)..... wat vond je eigenlijk zelf van de show???

Dat koffietje zat er wel in hoor. Maar je kreeg volgen mij telefoon en was even weg. Na dat telefoontje zijn jullie ook meteen weer weggegaan. Toen kwam wél net mijn koffie er aan :wink:

Wat ik van de show vond. ik vond de show erg mooi.Mooie producten voor bij zien komen van Panzera en goed gesynchroniseerd op de muziek. Zelfs de bommen klapte vaak precies mooi op de muziek open. Iets wat ik altijd erg gaaf vind om te zien. ik verbaas me er altijd over dat ze dat zo goed onder de knie hebben deze kunst. Koen en John hebben dan ook een prachtige show geschreven. Ook de muziek viel goed in de smaak bij me. Het is muziek die ik zelf merendeel ook erg mooi vind. Gezien het aantal artikelen en cues dat hierboven is opgesomd is er er echt een zeer strakke en nette show geschoten.

Toch vond ik sommige (kleiner kaliber) bommen zo nu en dan wat tegen vallen qua effect. Zeker voor Europese bommen had ik wel wat meer verwacht. Het geluid was ook helaas iet wat dof en soms overheerste de bas erg. Waardoor het geluid niet echt optimaal te horen was waar wij stonden. Ik heb me laten vertellen dat dit komt omdat de speakers naar het schijnt te laag stonden. Waardoor het geluid niet optimaal te horen was.

Maar dit doet voor mij niet echt afbreuk aan de show hoor. Aangezien ik zelf de desbetreffende tracks er zelf nog onder gemonteerd heb. :) Verder is de omgeving waar de show geschoten was in de prachtige tuin achter ( of is het nu vóór?) enorm mooi. En zorgde voor prachtige plaatjes in combinatie met het vuurwerk.

Back
Bovenaan