Telegraaf burgemeesters willen van knalvuurwerk af.

Vind het veel belangrijker dat dit er in staat:

"Ze pleit nadrukkelijk niet voor een algemeen vuurwerkverbod. Siervuurwerk moet wel kunnen, vindt Spies. „Ik vind dat iedereen oud en nieuw mag vieren en mag genieten van het mooie schouwspel van het siervuurwerk.”

Vind het veel belangrijker dat dit er in staat:

"Ze pleit nadrukkelijk niet voor een algemeen vuurwerkverbod. Siervuurwerk moet wel kunnen, vindt Spies. „Ik vind dat iedereen oud en nieuw mag vieren en mag genieten van het mooie schouwspel van het siervuurwerk.”

Dat zegt ze over twee jaar ook niet meer, ben ik bang. Gemeentes, burgemeesters, politie, ze willen er allemaal van af.

Je geeft ze een vinger maar ze willen je hele hand. Telegraaf is wel heel erg anti- vuurwerk als ze zo door gaan. Dagelijks geven ze er negatieve aandacht aan.

Kwam zojuist ook voorbij op 1vandaag. De onwetendheid van sommige hoogbeklede mensen hier in NL is droevig. Eigenlijk te droevig.

Ze vergeten een ding we zijn geen eiland. Hierdoor zal de hoeveelheid knalvuurwerk niet minder worden eerder meer als het verboden gaat worden.

Hier even de volledige tekst, zoals geplaatst op ad.nl

Burgemeesters willen verbod op knalvuurwerk

De burgemeesters in Nederland willen dat het zware knalvuurwerk wordt verboden. Liesbeth Spies, voorzitter van het Nederlands Genootschap van burgemeesters, zegt dat vandaag in het televisieprogramma EenVandaag.

Het echte knalvuurwerk waar aantoonbaar veel schade door wordt veroorzaakt zou wat mij betreft niet meer moeten mogen", aldus Spies die stelt:,, De burgemeesters in Nederland zouden dat echt zeer toejuichen als we zo snel mogelijk een verbod op dat zware knalvuurwerk krijgen in Nederland."

Ze pleit nadrukkelijk niet voor een algemeen vuurwerkverbod. Siervuurwerk moet wel kunnen, vindt Spies. ,,Ik vind dat iedereen oud en nieuw mag vieren en mag genieten van het mooie schouwspel van het siervuurwerk."

Er is de laatste jaren steeds meer discussie over de Nederlandse vuurwerktraditie en dat blijkt niet voor niets zo te zijn. In een recent onderzoek door I&O Research in opdracht van Binnenlands Bestuur onder 3.339 Nederlanders kwam naar voren dat maar liefst 57 procent van hen bang is voor vuurwerk dat dichtbij wordt afgestoken. En 39 procent gaf aan zelfs niet goed de straat op te durven vanwege het geknal.

Ik wil af van alle groenlinkse, telegraaf burgemeesters en alle andere negatieven over vuurwerk. Ik stop ermee te reageren op valse media berichten. Blijf toch stoken een verbod of niet.

Geachte mevrouw Spies,

Ik begrijp dat U, net als alle andere burgemeesters in Nederland, zwaar knalvuurwerk wilt verbieden. Citaat uit de Telegraaf: „Het echte knalvuurwerk waar aantoonbaar veel schade door wordt veroorzaakt zou wat mij betreft niet meer moeten mogen”, aldus Spies die stelt: „De burgemeesters in Nederland zouden dat echt zeer toejuichen als we zo snel mogelijk een verbod op dat zware knalvuurwerk krijgen in Nederland.”

Mag ik U vragen: wat verstaat U onder zwaar knalvuurwerk?

Is het U niet bekend dat het knalvuurwerk dat in Nederland legaal te koop is, werkelijk niets voorstelt qua geluidsniveau en explosieve kracht?

Is het U niet bekend dat knalvuurwerk waarmee aantoonbaar veel schade wordt veroorzaakt AL LANG VERBODEN IS in ons land?:

Mag ik U vragen: bent U moedwillig bezig om legaal vuurwerk in een kwaad daglicht te stellen en toe te werken naar een totaalverbod, of bent U alleen maar verschrikkelijk slecht geinformeerd?

Met vriendelijke groet,

Fegefeuer

Wie mevrouw Spies ook iets te vragen c.q. te vertellen heeft: [email protected]

Ik heb deze tekst gekopieerd en verzonden naar haar mail. Als iedereen zou willen volgen en ook graag even op andere fora dit zou willen doen gaat er heel misschien een belletje rinkelen

Ik heb gisteravond direct een eigen email gestuurd met een soortgelijke strekking als fegefeuer.Ik heb hem bij de buren gepost. Goed om te zien dat de liefhebbers nog steeds direct in het verweer komen tegen. Alle onjuiste informatie die wijdverbreid in de media getoond wordt.

Back
Bovenaan