Te vroeg gepiekt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar álle supers zijn hier duurder dan in Randstad... Bestaan hier ook geen Dirks, weinig competitie. Als ik in Randstad ook een AH of Jumbo in ga, verbaas ik me over de ietwat lagere prijzen daar, als ik daar een Dirk binnenkom (klinkt ranzig) valt m'n muil open en ben ik jaloers.

Maar álle supers zijn hier duurder dan in Randstad... Bestaan hier ook geen Dirks, weinig competitie. Als ik in Randstad ook een AH of Jumbo in ga, verbaas ik me over de ietwat lagere prijzen daar, als ik daar een Dirk binnenkom (klinkt ranzig) valt m'n muil open en ben ik jaloers.
Laten wij randstedelingen dat nou hebben met al die freakshops in het noorden en oosten. Als ik dan toch moest kiezen...

Haha.. Zo heeft ieder weer zijn voordeel. Ik zou ook graag willen tanken in Duitsland maar laten we het weer on topic houden voordat mensen weer foto's van mutsen plaatsen! :holland:

Bewezen producten schaf ik nog wel eens vroeg in het jaar aan. Dan doet die indexatie ook nog niet meteen mee. Dit jaar 1 grote box in februari aangeschaft en de rest wacht ik tot september/oktober en dan wacht ik nog eens tot eind november/december. Budget lekker verdeeld en kan er gelukkig flexibel in zijn.

Nooit geweten joh.. Het is dus net als vuurwerk. Freakprijzen zoeken ;)

Best gek want die supermarktketens hebben toch gewoon een app waar prijzen in staan.. zijn die dan regiogebonden ofzo? haha
Er is een ander verschijnsel waar vele niks van weten.
Supermarkten van een merk kunnen gekocht/gebouwd zijn door dat merk,dan zet die er lokaal personeel in en worden de regels van dat merk gevolgd ook met b.v. actie's
Supermarkten die willen wisselen van keten,die zijn prive eigendom,die zitten dan wel onder de vlag van dat merk nadat de winkel is verbouwd,maar de eigenaar van de winkel bepaalt welke actie's hij wel of niet volgt.

Het reddingsplan om herhaling te voorkomen is reeds gemaakt 🥹
Je vrouw beheert vanaf nu alle rekeningen en jij staat onder curatele ?

Overigens heb ik niet het idee dat ik te vroeg gepiekt heb,heb eerder het idee dat ik te laat ben begonnen,dit door het verschijnsel freakwinkels met acties in het vroege deel van het jaar.
Ben er overigens nog niet achter of we die ook hier in omgeving Dordrecht hebben,is dat namelijk niet zo,dan ben ik mooi optijd :angel: :d

Vorig jaar was ik heel vroeg op het forum en toen had ik eigenlijk niet meer de voorpret in december als verwacht.

Dit jaar natuurlijk wel genoeg filmpjes vroeg bekennen maar niet heel actief.

Moet zeggen dat deze aanpakt dit jaar wel bevalt kriebels in december zijn weer terug en het meeste al besteld... In december pak ik hooguit pareltjes die ik over het hoofd heb gezien mee.

Heb die eerste 2 weken van januari altijd enorme koopdrang, niet te doen. Kan daar dan ook wel naar uit kijken straks als het allemaal weer voorbij is.

25% boven "budget". Om de 2 maanden hier en daar kleine bestellingen gedaan, maar erg tevreden met de aankopen. Zou achteraf alleen 1 a 2 cakes willen wegstrepen.

Volgend jaar nog meer proberen alleen de echt scherpe aanbiedingen te kopen en daarmee binnen budget te blijven!

@Arviidd dat je dit topic exact 4 weken sinds de eerste afhaaldag van de afgelopen jaarwisseling een schop geeft zegt wel iets over de aanwezige kruitkoorts (griep epidemie!) onder de leden. Het is nu al een relevante vraag. De bundeling van aantrekkelijke prijzen en een interessant assortiment zet de boel op stelten, dat blijkt de afgelopen week wel uit de vele reacties in de shoutbox en de thread van een specifieke freakshop in het bijzonder. Het is een gouden combinatie die velen ertoe verleid om de koopdrang om te zetten in daadwerkelijke actie. We hebben met z'n allen een flinke slag geslagen.

Terug naar de startpost en de oorspronkelijke vraag - vroeg pieken is heel erg afhankelijk van de criteria die je hanteert.

Wanneer je aast op uitloopartikelen dan kun je niet vroeg genoeg pieken. Ik heb vorig jaar ontzettend lang zitten te dubben over de Fire Valley en 'm toen niet gepakt. Een risico, omdat ik wist dat het een uitloopartikel was en dit artikel beperkt beschikbaar zou zijn, wanneer dat überhaupt al het geval was. Bij de eerste de beste mogelijkheid vorige week direct gescoord (ik was er ook al een beetje van uitgegaan dat ie daar zou opduiken) en dus goed gepiekt. Mission accomplished.

Wanneer prijzen een zeer belangrijk criterium vormen - da's echt in een glazen bol kijken en sterk afhankelijk van de ontwikkelingen omtrent de thema's die nu in vuurwerkland spelen. Ik denk dat iedereen wel een denkbeeldige grens heeft van wat ie voor een bepaald product wilt betalen, en als dat past, overgaat tot bestellen. De Full Assault was bij Vuurwerkkanjer sowieso al scherp geprijsd en met kanjerkorting helemaal, daar gaat naar verwachting geen enkele shop nog flink onderduiken qua prijs, wanneer ik afga op freakprijzen die de afgelopen 2 jaar zijn voorbij gekomen voor dit artikel.

Grootste risico op dit moment, het is verdikkeme nog maar januari zeg, is al zo'n groot gedeelte van de collectie aan te schaffen dat er weinig actie meer overblijft voor de rest van het jaar. En die actie is nu net een groot onderdeel van de beleving. De adrenaline is nog hoog en afremmen is lastig maar ik denk nog wel wat ruimte over te houden...de collectie is nog lang niet compleet en weet dat er nog genoeg shops open gaan. En ook die hebben vast nog mooie spullen en verrassingen

Laatst bewerkt:
Afgelopen jaar wel vroeg gepiekt maar niet te vroeg. Eigenlijk precies op tijd. 60 a 70% in jan/feb besteld en de rest door het jaar heen met weekaanbiedingen. In november alleen nog wat uitloop artikelen en daarna niks meer.

Dit jaar voorlopig nog niks omdat ik gewoon een duidelijk lijstje heb van wat ik wil en dit nog niet dicht genoeg bij huis voorbij is gekomen. Geduld voorlopig dus.

Ik maak altijd een lijstje met must haves en vind het altijd heerlijk om die al zo vroeg in het jaar te bestellen, dit jaar wel selectiever geweest en niet zomaar dingen bestellen omdat het een goede prijs heeft in de outlet haha

• Like
Waarderingen: GMP
Ik moet me wel inhouden begin van het jaar, anders ga ik te vroeg te gekke plannetjes maken. Staat er al wel eentje, overgeheveld van vorig jaar, maar ook die uitbouwen ben ik nog ff voorzichtig mee. Heb wel bepaalde gerichte wensen en wil niet teveel vallen voor impulsaankopen want oh lekker betaalbaar. Rustaaaagh.

• Like
Waarderingen: GMP
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan