Te vroeg gepiekt?

Waltr

VWC lid
Nu we nog maar een paar maandjes te gaan hebben naar oud en nieuw, hoe kijk jij terug naar je ruggegraat van dit jaar?

Heb jij op de goede momenten je blokjes bij elkaar gescharreld bij onze freakzaken en zet je na 1-9 de puntjes op de 'I' of heb je spijt van te vroege aankopen en doe je het volgend jaar toch anders?

Geweldige aankopen gedaan, voornamelijk de bewezen en unieke toppers en een paar nieuwe bakken gekocht. De meeste zijn 30mm compounds. Ruggengraat ver te zoeken en nu al over het budget heen. Ik denk dat onder andere blackfriday de genade klap zal geven!

Ruggengraat van een gekookte spaghetti sliert...budget blijkt een illusie. Toch absoluut geen spijt. Mn wensenlijst was er en veel kwam al vroeg voorbij. Komende maanden puntjes op de i terwijl t ook meer dan prima is als er niks meer bij komt. Ben er alleen nog niet over uit of ik t nou relaxed vindt of een belemmering dat er geen ruimte meer is voor mega orders 😅

Slechts één freakzaak hier maar daar is altijd vroeg al wel genoeg leuks. Dus al aardig wat kunnen scoren.

Ervaring leert dat vroeg inkopen laatste jaren nauwelijks nodig is; prijzen stijgen weinig en er komen hier juist meer goeie deals bij laatste paar maanden, incl nieuwe collectie en inkoop. Tot half november en zeker december natuurlijk.

puntjes op de I aan het zetten en leuke deals aan het bekijken.

Heb een show voor ogen en daar wil ik nog 1 of twee bakken voor hebben. En verder ja, als er nog ergens een goede deal voor een toffe bak voorbij komt gaat die ruggegraat zeker er aan.

Alles precies op orde. Nooit een plan met wat ik wil hebben. Wel een budget. Komt er wat leuks wat ik wil, dan koop ik het en net zo lang tot dat mijn budget op is. Komen er daarna andere acties heb ik er totaal geen moeite mee om die te laten staan. Was dit jaar voor de zomer al zo goed als rond.

Eigenlijk was ik in januari /februari al voor 80% van mijn budget klaar.. Nog een enorme wishlist dus nog maar ff afwachten hoeveel er overschreden gaat worden.

Het voelt dus wel steeds als te vroeg gepiekt maar als ik dan terugkijk naar wat ik betaald heb dan lijken het toch wel verstandige keuzes.

In het begin van het jaar het grootste deel van de collectie al besteld. Dat zorgt ervoor dat ik in tegenstelling tot eerdere jaren in het seizoen minder zal kopen. Dat is van de ene kant jammer en soms best lastig als je mooie nieuwe producten en leuke aanbiedingen voorbij ziet komen maar het heeft wel als voordeel dat ik me minder snel zal laten verleiden tot het aankopen van nieuwe producten en dus nagenoeg alleen bewezen producten heb. Dat is na afgelopen jaar geen overbodige luxe kijkend naar de wanprestaties van enkele voormalige A-merken. Voor wat betreft het kleine aandeel nieuwe producten zal ik me dan ook voornamelijk richten op importeurs waarbij je op de kwaliteit kan vertrouwen zoals Broekhoff/Magnum en Wolff.

Het hele jaar door bezig geweest met het verzamelen van leuke deals. Daardoor ben ik nu de punten op de I aan het zetten. Dit voelt wel relaxed en ik kan momenteel iets makkelijker tegen mezelf zeggen dat ik al genoeg heb.

Gaat prima. Wat leuke dingetjes gekocht in steenbergen en wat hebbedingetjes bij onze zuiderburen. Nu komende maanden de collectie compleet maken als de herfst freak acties online komen!

Waar ik voorgaande jaren regelmatig te vroeg piekte en dus budget ging ophogen denk ik dat ik dit jaar exact goed heb getimed. Collectie is nu voor 80 tot 85% compleet, slechts 2 nieuwe producten, de rest allemaal producten die zich door middel van straat films al hebben bewezen. Bijkomend voordeel is die producten al bij de winkelier in de bunker staan, dus ook geen stress of een product op tijd binnenkomt of niet,

De betere timing heeft trouwens niet geholpen om binnen budget te blijven

In het begin van het jaar het grootste deel van de collectie al besteld. Dat zorgt ervoor dat ik in tegenstelling tot eerdere jaren in het seizoen minder zal kopen. Dat is van de ene kant jammer en soms best lastig als je mooie nieuwe producten en leuke aanbiedingen voorbij ziet komen maar het heeft wel als voordeel dat ik me minder snel zal laten verleiden tot het aankopen van nieuwe producten en dus nagenoeg alleen bewezen producten heb. Dat is na afgelopen jaar geen overbodige luxe kijkend naar de wanprestaties van enkele voormalige A-merken. Voor wat betreft het kleine aandeel nieuwe producten zal ik me dan ook voornamelijk richten op importeurs waarbij je op de kwaliteit kan vertrouwen zoals Broekhoff/Magnum en Wolff.
Hetzelfde geval hier eigenlijk. Voor de zomer eigenlijk 80% van mijn budget er wel doorheen. De artikelen die ik op mijn wensenlijst had staan zo goed als allemaal al aangeschaft + nog best wat artikelen die ik niet op de wensenlijst had staan maar toch heb meegepakt vanwege de goede prijs. Alleen de insane crown bomber staat nog hoog op de lijst, dus hoop die nog voor een leuke prijs te scoren.

Nu zie je zo na de zomer toch nog hele leuke acties voorbij komen, dat is even doorbijten dan :) Verder nog stukje budget bewaard voor wat nieuwe producten van China Red en nog wat cakes van magnum/broekhof, die hebben zich wel bewezen afgelopen jaren in kwaliteit, maar de echt dikke nieuwere compounds zullen een jaartje moeten wachten, bijkomend voordeel dat ik dan wel kan strepen als iets tegen is gevallen in het introductie jaar.

Kan zelf natuurlijk niet achterblijven om op deze vraag te antwoorden;)

Volgens mij had ik mn eerste bestelling al begin januari gedaan omdat dat dozen waren die op mn wishlist stonden voor dit jaar (screaming vulture en de splitting rainbow). In februari de immortal gold en de breakout voor allebei 100euro per stuk besteld. Ook beide op mn wishlist.

Nu begin september is mn lijstje bijna rond en zoek ik nog wat cakes, paar prutteldoosjes voor in de vooravond en kleine 50/75s boxen 25+mm.

Op deze manier ben je toch een beetje het hele jaar door bezig met je hobby.
Vind het wel dikke prima zo en blijft het nog een beetje betaalbaar 😎

Blijft voor mezelf vaak achteraf wat verwijtend geklets omdat ik erg prijsbewust ben met wat kleiner budget dit jaar.
Dit blijft altijd risico van het (freakactie-Early Bird) bestellen vak. Ik dwing mezelf altijd het volgende af te vragen...

Verwacht ik voor 100% dat ik dit artikel niet bij een andere winkel in een straal van x-aantal km nog goedkoper ga tegenkomen?
Ik bestel alleen als ik dat echt verwacht.

Kan wel gebeuren dat

- Het artikel uitverkocht raakt bij winkel 1, bij winkel 2 het niet goedkoper terugkomt en je uiteindelijk bij winkel 3 nog meer moet betalen haha! :)
- Stuntdagen als BF/CM in november alsnog een scherpere actie opleveren.

Achja, zulke dingen gebeuren. Wij hebben gewoon teveel kennis van prijzen om onbevangen te bestellen

Heb het gevoel zelf ook wel een beetje dat ik te vroeg gepiekt heb. Erg blij met mijn aankopen, maar de koopdrang nu is echt goed aanwezig. Door de eerdere bestellingen moet de rem er nu wel een beetje op. Komen nu ook veel mooie aanbiedingen voorbij, mooie nieuwe artikelen die je er ook graag bij wil hebben. Keuzes zijn soms lastig te maken in deze hobby, maar maakt het juist ook zo mooi.

Heb al een bedragje staan maar ik heb pas sinds recent echt “grotere” bestellingen gedaan. Ben tot nu toe erg tevreden maar zeker nog niet klaar, ik heb de hoop dat er nog een paar producten in de aanbieding komen, verder ook aan het wachten op nieuwe toevoegingen op mijn vaste vuurwerk zaak, waarschijnlijk dat ik in november wel klaar ben.

Gelet op wat ik al heb uitgegeven (en dat is 2 maal wat ik van plan was uit te geven) heb ik te vroeg gepiekt.
Heb ik er spijt van? Zeker niet! Voor mijn gevoel gewoon hele goede prijs/kwaliteit producten kunnen aanschaffen.
En gelet op de prijsontwikkeling en de vele floppende nieuwkomers vorig jaar, valt het enorm mee om de besteldrang in te perken.
Ben wel van plan om zoveel mogelijk demo's te bezoek om alvast de longlist uit te dunnen tot een schortlist voor volgend jaar.

Gelet op wat ik al heb uitgegeven (en dat is 2 maal wat ik van plan was uit te geven) heb ik te vroeg gepiekt.
Heb ik er spijt van? Zeker niet! Voor mijn gevoel gewoon hele goede prijs/kwaliteit producten kunnen aanschaffen.
En gelet op de prijsontwikkeling en de vele floppende nieuwkomers vorig jaar, valt het enorm mee om de besteldrang in te perken.
Ben wel van plan om zoveel mogelijk demo's te bezoek om alvast de longlist uit te dunnen tot een schortlist voor volgend jaar.
Precies dit, dit ken ik helemaal.. Alleen dat 2x kun je veranderen in 3x. Verder precies hetzelfde gevoel 😁

Back
Bovenaan