Supporters ADO Den Haag gewond door lawinepijl

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerwin

VWC lid
Supporters ADO Den Haag gewond door lawinepijl
Uitgegeven: 22 februari 2010 11:52
Laatst gewijzigd: 22 februari 2010 13:04

ROTTERDAM - Tijdens de wedstrijd Feyenoord-ADO Den Haag in de Kuip in Rotterdam is zondag een lawinepijl afgevuurd op het vak met supporters van ADO Den Haag.
Vuurwerk afgeschoten op ADO-supportersslideshow Daarbij is zeker een Haagse fan gewond geraakt. Dat meldde de politie maandag.

De politie hield zondag direct al twee jeugdige Feyenoordsupporters aan, maar de 14-jarige Rotterdammers bleken niks met de zaak te maken te hebben. De politie zoekt verder naar de dader, die poging tot doodslag ten laste zal worden gelegd.

Gracht

De perswoordvoerder van Feyenoord laat in een reactie weten dat de vuurpijl afkomstig was uit het vak van de bezoekende club. ‘’De pijl werd afgestoken in het vak van ADO en ging richting het veld. Vermoedelijk kwam de pijl in de gracht rondom het veld terecht en schoot daarna terug naar de fans uit Den Haag.’’

‘’We hebben de beelden op band staan. De jongens die gisteren zijn opgepakt komen uit Den Haag en niet uit Rotterdam.’’

Door de ontploffing liepen verschillende Haagse supporters en politiemensen oorsuizingen op. Een 24-jarige man raakte gewond aan zijn oor en heeft waarschijnlijk gescheurde trommelvliezen.

Gewonden

Verder waren er in het ADO-vak nog twee gewonden. Een persoon had letsel aan zijn hand en een ander had een schouder uit de kom nadat hij in de commotie was gevallen.

Volgens een woordvoerster van de politie is nog niet helemaal duidelijk of deze twee gewonden een direct gevolg zijn van de afgeschoten pijl.

De wedstrijd eindigde in 2-2.

Bron: Nu.nl

Hierbij wil ik wel even aantekenen, De Lawinepijl was van de Ado supporters zelf. Hij is stokloos in de gracht gegooid en schoot vervolgens terug.

Enorm dom en levensgevaarlijk. Dan te bedenken dat in dit vak ook enkele jeugdige Ado supporters zaten.

Maargoed, het is dus geen aanval ofzo, hij was van Ado zelf hebben ze aangegeven op een supporters site.

Erg vreemd dat dit naar binnen gesmokkeld kon worden btw.

ach het is zo leuk het dat "spelletje" dat voetbal heet. Vernielingen, vandalisme, vechtpartijen, rellen, brandjes, "supporters" (aka kleuters) die elkaar doelbewust opzoeken om te gaan knokken, dance feesten verzieken. en dan nu dit geintje weer.

Zo leuk he.. dat spelletje.. dat voetbal.. Degene die zich schuldig maken aan bovenstaande en andere ongein tijdens, voor en na een wedstrijd overstijgen echt niet het IQ van een stoeptegel.

Als er ooit een politieke partij zich hard maakt om dit geld verslindende spelletje ( politie inzet,ME inzet, brandweer, enz, enz) te verbieden.. mijn stem hebben ze te pakken.

Jack ben het vaak met je eens. Maar vind je dat niet een beetje krom?
Veel van ons zijn ook tegen een vuurwerk verbod. Omdat we vinden dat door dat stelletje slopers niet een jaren lange traditie weggegooid kan worden. En omdat het onze hobby is.

Dit geld toch ook voor voetbal. Heb zelf ook een seizoenkaart voor nac. Ga er al jaren lang met veel plezier heen. Maar zou het maar afgeschaft moeten worden omdat een aantal groepen houd van rellen?
Hierbij geld naar mijn mening hetzelfde als bij vuurwerk. Pak de relschoppers aan. En ga het niet voor de echte supporters/vuurwerkliefhebbers verbieden.:wink:

Dit geld toch ook voor voetbal. Heb zelf ook een seizoenkaart voor nac. Ga er al jaren lang met veel plezier heen. Maar zou het maar afgeschaft moeten worden omdat een aantal groepen houden van rellen.
Hierbij geld naar mijn mening hetzelfde als bij vuurwerk. Pak de relschoppers aan. En ga het niet voor de echte supporters/vuurwerkliefhebbers verbieden.:wink:

Een aantal groepen? Bij iedere betaalde club is het wel wát. Zogenaamde risico wedstrijden daar moet onderhand meer politie en ME paraat staan dan dat er supporters in het stadion passen! Want anders gaan de heren kleuters elkaar te lijf.

Noem me een sport waar het zó erg is. Het is toch van de gekke dat het halve politie apparaat keer op keer moet worden opgeroepen omdat er gevoetbald wordt!?

Ja je moet als pappa met je zoontje maar eens per ongeluk bij een groep Feyenoorders terecht komen als je toevallig uit Amsterdam komt, en nog voor Ajax bent ook.. Je bent je leven gewoon niet zeker!.. Belachelijk gewoon!

Is ook te gek voor worden. Iedereen club heeft wel zijn soort van harde kern. De ene een grotere als de andere. Maar dan nog hoevaak gaat het de laatste tijd nog goed los. Denk dat nederland nog heilig is vergeleken bij landen als polen, italie, rusland etc.

Maar vind niet dat je het voor de echte supporters kan verbieden. Gaat overigens never nooit gebeuren. Aangezien voetbal ontzettend veel geld oplevert. De regering kan en wil dit niet verbieden.
En het rellen heeft helemaal NIKS met het voetballen te maken.

Daarbij komt nog is kijken dat de echte rellen vaak niet eens tijdens of na het voetballen zijn. Maar ervoor, of als de clubs niet eens spelen.
Vaak word er gewoon op een bepaalde plek of dag afgesproken.

ik denk dat je met een verbod niet eens de problemen oplost. Het rellen zal toch wel door blijven gaan.
Daar komt ook nog eens bij kijken dat veel mensen helemaal gek zullen worden. Als dit afgeschaft zou worden:wink:

Ik maak me ook geen illusie dat zo iets het ooit zal halen. alhoewel, wie weet.. er zijn inmiddels wel meer dingen verboden, of toegestaan. Waar van ik dacht dat dat nooit zou gebeuren.

hoe het ook is. Ik blijf het een bizar iets vinden dat mensen elkaar te lijf gaan omwille van een spelletje omdat ze voor een andere club zijn.

Ze hebben het altijd over vernielingen met vuurwerk enzo, maar die voetbal supporters kunnen er ook wat van. Dit is echt idioot, en erg vreemd dat het zo naar binnen gesmokkeld kan worden.

Met de juiste connecties (bijvoorbeeld de security kennen) en een beetje geluk kan je alles mee naar binnen krijgen.

Heb het zelf ook opgemerkt ja ajax juventus ben ik laatst bv heen geweest werd totaal niet nagekeken had wel een bom of wat ook meebrengen wat je maar wil. De controles zouden veel strenger moeten zijn.

@RedBaron,
zoals Dennis al zegt vind ik niet dat je alle supporters over 1 kam moet scheren. Dat willen wij ook niet hebben als het over vuurwerk gaat. Je hebt er goeie en slechte tussen zitten, dan moeten wij toch als een van de beste weten dat je niet allemaal over 1 kam geschoren wilt worden. En als je voetbal zal gaan verbieden zal het probleem zich toch wel gaan verplaatsen naar een andere sport. (of hobby) Bij sommige gasten gaat het helemaal niet meer om het voetbal maar om het herrie schoppen. Die moet je aanpakken en niet het hele voetbal gebeuren.

@Dennis-Pyro,
Tegenwoordig kost het helemaal niet zoveel moeite meer om wat mee naar binnen te krijgen. Ze gaan even over je kleding heen en kijken even in je tas.

Heb het zelf ook opgemerkt ja ajax juventus ben ik laatst bv heen geweest werd totaal niet nagekeken had wel een bom of wat ook meebrengen wat je maar wil. De controles zouden veel strenger moeten zijn.

Toch kregen we tegen Vitesse geen fakkels mee naar binnen :wink:

Maar wat hier is gebeurt is gekkehuis. Kijk dit filmpje, die supporters die juichen er gewoon om.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Voortaan betere controle hierop. Geef maar een wedstrijd zonder publiek voor Ado en/of feyenoord. Schandalig.

Maar wat hier is gebeurt is gekkehuis. Kijk dit filmpje, die supporters die juichen er gewoon om.

Alweer de zoveelste bevestiging, dat ik liever thuis blijf, dan dat ik live naar Feyenoord ga kijken.
Er loopt echt te vele lijp volk rond en het mot allemaal maar kunnen.

Ga dan liever een zondagmiddag buurten in Hertog.

volgens een collega van me die het had zien gebeuren gooide iemand inderdaad een lawinepijl zonder stok, maar ging die heel snel of vrijwel gelijk af. en shoot die weer terug en klapte die vlak naast de persoon die hem afstak.
Als dat zo is, eigen schuld dikke bult. Heb er geen andere woorden voor.
Waarschijnlijk een zink met wassag lont.
En zo zie je maar weer wat voor een gekken er rondlopen die de balle verstand van vuurwerk hebben

volgens een collega van me die het had zien gebeuren gooide iemand inderdaad een lawinepijl zonder stok, maar ging die heel snel of vrijwel gelijk af. en shoot die weer terug en klapte die vlak naast de persoon die hem afstak.
Als dat zo is, eigen schuld dikke bult. Heb er geen andere woorden voor.
Waarschijnlijk een zink met wassag lont.
En zo zie je maar weer wat voor een gekken er rondlopen die de balle verstand van vuurwerk hebben

Ooh dus met andere woorden, als het een zink was geweest met visco, en degene die hem gegooid heeft had wel verstand van vuurwerk dan was het allemaal in orde geweest? Wat wil je nou eigenlijk zeggen?

Toch kregen we tegen Vitesse geen fakkels mee naar binnen :wink:

Zeker wel heb 2 fakkels gezien heel duidelijk te zien in dit filmpje en vanuit mijn plaats in de arena maar dat ten zijde http://www.youtube.com/watch?v=6wQj9xxfsGs

Vind het nog steeds belachelijk dit soort dingen horen niet te kunnen controleer gewoon iedereen anders krijg je nog meer van dit soort gevaarlijke stunts. Dit keer liep het missschien nog redelijk af maar kan ook zo een dode vallen.

Zeker wel heb 2 fakkels gezien heel duidelijk te zien in dit filmpje en vanuit mijn plaats in de arena maar dat ten zijde http://www.youtube.com/watch?v=6wQj9xxfsGs

Vind het nog steeds belachelijk dit soort dingen horen niet te kunnen controleer gewoon iedereen anders krijg je nog meer van dit soort gevaarlijke stunts. Dit keer liep het missschien nog redelijk af maar kan ook zo een dode vallen.

Niet kunnen.... Als je al op het uiterst zieke idee komt om een lawine pijl of een ander stuk explosief mee een stadion in te nemen.. Dan ben je zo ie zo al niet echt lekker bij je hoofd... Degene die dan nog beginnen te juichen ( al dan niet de tegenstanders) omdat er een gewond op de grond ligt daardoor die zijn al net zo goed ziek in hun hoofd.

anyways, ik druk ook even graag mee op de thanks knop waar Donkerzieltje al naar refereerde. *KLIK* :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan