moesten
VWC lid
Om je vragen te beantwoorden:
Ja ik bbq wel eens, maar ik ben er heel erg goed in dus ik produceer geen rook.
Nee, ik heb nooit feestjes die na 22.00 doorgaan, ik houd deze tijd altijd in de gaten en als de visite langer blijft gaan we naar binnen. (behalve 31 december).
Nee, ik heb geen katten die buiten de tuin komen. Ze kunnen er niet uit want ik wil niet dat ze bij mijn buren in de tuin schijten.
En ik kan zelfs 6 auto's op mijn eigen grond laten parkeren zonder dat de buren daar last van hebben (niet dat ik zoveel vrienden heb hoor).
Dus ja... Ik kan zeggen dat ik rekening houd met mijn omgeving. En ik vind het heerlijk dat ik in een hele nette wijk woon met net zulke nette burgerlijke mensen zoals als wij.
En zodra er door mensen geen rekening met anderen gehouden wordt spreken wij elkaar daar op aan. Heel normaal mijns inziens.
Maar ik krijg steeds meer het idee dat ik van een uitstervend ras ben in onze egoïstische maatschappij.
Maar je mist het hele discussie punt hier: vuurwerk en overlast.
Vuurwerk staat zwaar onder druk in Nederland, katten niet, bbq's niet en geparkeerde auto's ook niet.
We moeten er met z'n allen iets aan gaan doen dat de overlastcijfers naar beneden gaan, anders komt er echt een verbod. En dat bereik je maar op één manier en dat is de overlast veroorzakers iedere keer weer met hun neus op de feiten drukken. Harde knallers en vroegtijdig afsteken zorgen voor overlast en dus uiteindelijk voor een onterecht algeheel verbod op consumentenvuurwerk.
Gelukkig zie je hier en op het andere grote forum de groep met mensen die zich dit realiseren steeds groter worden en de mensen die geen rekening met anderen willen houden zijn er eigenlijk nog maar een paar op deze twee fora. Een zeer goede ontwikkeling! Nu die paar ogen van de raddraaiers nog even openen en we kunnen nog lang genieten van Nederlands consumentenvuurwerk en de Oud en Nieuw traditie.
Super als het er bij jouw in de buurt zo aan toegaat. Maarja je kunt niet verwachten dat het er overal zo aan toegaat en dan vindt ik indd ook dat je gewoon dingen die minder leuk zijn van je buren (of omgeving) moet accepteren. En tja als je dan af en toe een knal hoort waar je aan ergert dat zij dan zo.