Stoor jij je ook zo aan harde vuurwerkknallen?

ylke

VWC lid
Met behulp van microfoons spoort het systeem de exacte plek op waar de knal plaatsvond
VEENENDAAL - De gemeente Veenendaal start met een vuurwerkdetectiesysteem dat snel, effectief en met grote precisie de afsteeklocatie van vuurwerk detecteert.
*
Met behulp van microfoons spoort het systeem de exacte plek op waar de knal plaatsvond en informeert het de politie en boa's hierover binnen 10 seconden.
*
Overlast van vuurwerk kun je zelf ook altijd blijven melden.

Bron

Tot ongeveer 2 a 3 gram flash vind ik nog leuk. Daarna vind ik het echt niet leuk meer en schrik ik me meer kapot als een buurman het afsteekt

cobra's zijn wel vuurwerk. Het is alleen vuurwerk wat niet in Nederland thuis hoort. Nederland is veel te vol gebouwd voor dit soort groundsalutes. En Hollanders hebben een enorm mentaliteitsprobleem, Niet iedereen natuurlijk, maar er zijn veel van die kutjochies die met dit soort vuurwerk gaan lopen kloten.

Als mensen een plek kunnen vinden in NL waar cobras veilig afgestoken kunnen worden heb ik er totaal geen problemen mee, maar die kids lopen dit soort spul gewoon in woonwijken te gooien :frusty:

Ik erger me er ook aan, hele avond door zijn de overburen alleen maar aan het knallen. Vooral salutes en cobras je kan amper rustig buiten zijn

Gister nog een groep jongeren weggejaagd die cobra's aan het knallen waren midden op een woonerf. Half 3 in de nacht.

Wat hierboven omschreven word klopt als een bus, de Nederlander en vooral jeugdigen hebben een mentaliteitsprobleem. Het afsteken van een cobra word als stoer betiteld, als je ermee een vuilnisbak opblaast ben je het mannetje in je vriendengroep.

De in mijn ogen hersenloze hechten geen waarde aan traditie en wat wel en niet mag, ze kiezen voor haantjes gedrag.

Wat me altijd opvalt in deze kwestie is dat in de omliggende landen je dit soort verhalen amper tot nooit hoort, is de jeugd daar beter opgevoed???
Ik persoonlijk zou mijn zoon of dochter een trap onder reet geven mocht ik er ooit achter komen dat ze dit deden.

Wat hierboven omschreven word klopt als een bus, de Nederlander en vooral jeugdigen hebben een mentaliteitsprobleem. Het afsteken van een cobra word als stoer betiteld, als je ermee een vuilnisbak opblaast ben je het mannetje in je vriendengroep.

De in mijn ogen hersenloze hechten geen waarde aan traditie en wat wel en niet mag, ze kiezen voor haantjes gedrag.

Wat me altijd opvalt in deze kwestie is dat in de omliggende landen je dit soort verhalen amper tot nooit hoort, is de jeugd daar beter opgevoed???
Ik persoonlijk zou mijn zoon of dochter een trap onder reet geven mocht ik er ooit achter komen dat ze dit deden.

Inderdaad, in andere landen krijgen kinderen op school zelfs vuurwerklessen. En dan bedoel ik niet oom agent die kids bang gaat maken met verhalen over handgranaten en verloren ledematen, nee, ik bedoel dat die kids geleerd word hoe je veilig met vuurwerk om moet gaan.

Kijk naar fallas, tijdens fallas lopen groepjes kids van een jaar of 8 met vuurwerk wat bij ons verboden is en er gebeuren bijna geen ongelukken, er word ook vrijwel niets gesloopt.

Nederland heeft de aanpak van overlast alleen maar verergerd, ze hebben daar geen enkel idee hoe ze dit aan moeten pakken. Alles maar willen verbieden, ze begrijpen niet dat dit een probleem is welke je niet op kunt lossen met nog meer regeltjes.

Inderdaad, in andere landen krijgen kinderen op school zelfs vuurwerklessen. En dan bedoel ik niet oom agent die kids bang gaat maken met verhalen over handgranaten en verloren ledematen, nee, ik bedoel dat die kids geleerd word hoe je veilig met vuurwerk om moet gaan.

Kijk naar fallas, tijdens fallas lopen groepjes kids van een jaar of 8 met vuurwerk wat bij ons verboden is en er gebeuren bijna geen ongelukken, er word ook vrijwel niets gesloopt.

Nederland heeft de aanpak van overlast alleen maar verergerd, ze hebben daar geen enkel idee hoe ze dit aan moeten pakken. Alles maar willen verbieden, ze begrijpen niet dat dit een probleem is welke je niet op kunt lossen met nog meer regeltjes.

En dat is naar mijn idee precies waar het aan schort in Nederland: kinderen worden teveel (vaak, niet altijd) aan hun lot over gelaten door ouders. Daarnaast creëert de Nederlandse manier van vuurwerkvoorlichting op basisscholen en middelbare scholen indirect nieuwschierigheid naar het vuurwerk wat in Nederland verboden is (door het te hebben over "handgranaten" en "gevaarlijk"). In plaats dat ze kinderen leren respect te hebben voor hun omgeving en voor verschillende soorten vuurwerk wordt er een onnodige "angstcultuur" gecreëerd. Kinderen raken in hun pubertijd nieuwschierig en gaan vervolgens de kracht van deze zogenaamde "handgranaten" testen.

En natuurlijk het feit in Nederland alsof vuurwerk een "verboden vrucht" is wat maar 3 dagen per jaar mag worden verkocht is uiteraard interessant voor velen. Dat leidt direct tot interesse in allerlei, niet altijd legale, vormen van vuurwerk bij veel mensen.

Precies mannen, wij snappen het ten minste. Ze kunnen beter ons als "experts" aanstellen in plaats van die idioten die nu in de media als "expert" benoemd worden :p :wink:

De eerst de beste grafjosti die vuurwerk naar mijn kind gooit buts ik zonder kennisgeving zijn tandjes uit.

Mss moet ik het hele verhaal vertellen, se zijn stomdronken, en en is geen communicatie mogelijk met ze. Ze gooien ze bij ons in de tuin en richting kinderen... knallen is leuk, maar zo niet

24/7 en er wordt niet opgetreden ?
Hm als dat zo is dan is er nog meer mis dan ik al dacht....

Het is zeker een mentaliteits probleem of rekening houden met je buren. Daar kom je pas vaak later achter als je wat ouder en misschien wijzer wordt. Ik vind het ook super irritant die knallen. Ik deed het vroeger ook hoor daar niet van. Als iedereen zich ff inhoud en alleen losgaat op 31dec zou het veel beter zijn voor iedereen

Die wouten zijn zelf bang....

Ja de wouten zijn bang. Voor wie? Wouten hebben een pipa, een pepperspray en een knuppel aan hun riem hangen. Wat ga jij doen? Het probleem is het opsporen van die aapjes die zich misdragen. Want ze blijven niet staan natuurlijk. Dit is echt niet te handhaven door de wouten. Onmogelijk.

Back
Bovenaan