Stichting Staakt het Vuren bij RTV-Noord

Mattenfreak

Administrator
Forumleiding
Vandaag zijn wij benaderd door iemand van RTV-Noord voor het programma Groningen Vandaag. Vandaag kwamen de beste man van de stichting Staakt het Vuren in de uitzending m.b.t. de lancering van 3 boeken en het symposium aankomende week. Ons is gevraagd of wij in de uitzending tegenspraak wilden geven, ze zochten een echte vuurwerkfanaat. Wij hebben even rondgebeld en gezocht, maar het was erg kort dag en dat ging helaas niet lukken, maar volgende week heeft Fred dus wel spreekrecht op het symposium zelf. :wink:

Hieronder de link naar de nieuwsuitzending, het stukje over de stichting begint op 3:10.

mms://91.196.106.16/tvnoordod/081204_GVAchtergrondREC.asf
(opent in externe mediaplayer)

:bye:

Laatst bewerkt:
Dank voor het plaatsen van de film Mike.
De man zoekt wel de publiciteit op zeg.
Hebben jullie gehoord wat voor hem de aanleiding is geweest waarom hij zo tegen vuurwerk is? Omdat hij in het holst van oudejaarsnacht niet de straat op kon.!!!!
We praten over een traditie.
Deze traditie zal blijven bestaan wat er ook gebeurt.

Dank voor het plaatsen van de film Mike.
De man zoekt wel de publiciteit op zeg.
Hebben jullie gehoord wat voor hem de aanleiding is geweest waarom hij zo tegen vuurwerk is? Omdat hij in het holst van oudejaarsnacht niet de straat op kon.!!!!
We praten over een traditie.
Deze traditie zal blijven bestaan wat er ook gebeurt.

En zo is dat en niet anders!

Leuk om die stichting erbij te roepen inderdaad, kijken wat ze daar op te zeggen hebben. :wink:

Vandaag zijn we uitgenodigd voor een tv-programma om met ze te praten, helaas konden we daar niet bij zijn, maar het staat wel online;

http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=8661

Het zijn wel een vage figuren zeg. Overdrijven is ook een vak zeg. Die met dat rode jasje praat als of hij een oorlog slachtoffer is. Het is dat hij nog net niet zegt dat hij in een Shell-shock verkeerde op de des betreffende Nieuwjaars nacht.

Misschien moeten ze die man een paar ballen geven. Want dat is het enige wat hij na de desbetreffende Nieuwjaars nacht heeft verloren en gemist:)

Laatst bewerkt:
Ja joh, zoals Arjan al zei op het AVP Forum.
Het is December en de mannetjes beginnen weer te klagen.
Hoe lang bestaat de traditie hier in Nederland?
Nou wel vele jaren..

Vorig jaar dat doetje van een Arno Bonte en nu weer een stichting...zucht.. :frusty::frusty:
Je word er toch moe van he ??:shocked:

-Roy-

Een heel aparte man hoor, hij kijkt de presentatrice niet recht aan, praat gebrekkig, heel vervelend, komt niet serieus over. Noemt inderdaad de reden van zijn angst/haat, dat is dat hij zonder te kijken blijkbaar de straat op liep waar mensen vuurwerk af staken. Het leek wel oorlog, ehm, zo hóórt het ook, 5 lichtkogels is de moeite niet, kan je er niet mee leven, blijf dan even lekker binnen...

Dan noemt hij nog even 3 fronten waarom consumentenvuurwerk zo gevaarlijk is;
- verkeerd vervoer (ehm, zijn daar geen keuringen voor, strikte zelfs!)
- ondeugdelijke verpakkingen (jawel, godsvermogen aan kooien, meneer noemt het ondeugdelijk)
- LEVENSGEVAARLIJKE opslag (wat een penis, gewoon een godsvermogen aan sprinklers, kooien tegen "massaexplosie" etc.)

Wat een misselijke vent dit zeg, hij heeft Arno gezien begin dit jaar en ziet de belangstelling van mensen in dit onderwerp. Meneer brengt niet 1 boek uit, maar 3, want ja, dat zal vast meer opleveren dan 1 boek natuurlijk.
De beste man weet totaal geen goede feiten te noemen, valt vol door de mand in dit programma en komt over als een incompetente leider van een stichting die heel Nederland wilt veroveren...

Ben blij dat ik hier niet bij was, was dan te kort tijd om hem even de grond in te trappen, maar vind het geniaal hoe die vrouw hem afkapt, hulde! :D

Idd Mattenfreak, erg goed verwoord. kan best pissig op dat soort 'hoog geleerde' worden. Als je wil kan je overal een negatief boek overschrijven. Dat is geen kunst, het is de kunst om juist een zo objectief mogelijke kijk op een onderwerp te hebben.

Misschien leuk om een boek te publiceren "Stichting Staakt het Vuren; verbitterd en mislukt". :bonk:

Als deze man zijn energie en geld zou steken in bestrijden van de argumenten die hij geeft over de naar zijn visuele/virtuele gevolgen van vuurwerk, zoals; brandwondenstichting, stichting doe een wens, ontbossing, ******stichting, gehandicapten fonds, etc. Dan zou hij zich nog nuttig kunnen maken, i.p.v. zijn gal te spuwen over de mensen die hij ziet als zijn vijand. Omdat hij een angst heeft ontwikkeld voor vuurwerk door zijn eigen onmacht geen grip op een bepaalde situatie te kunnen hebben is ronduit in een woord; zielig.

Laatst bewerkt:
Wat een stel zielige mensen zeg!

Maar ik hou van die vrouw die het intervieuw afneemt! Ik krijg bij haar het gevoel alsof zij denkt '' wat zeuren deze oude sukkels nou''

Ik durf te wedden dat zij zelf ook van vuurwerk houd :D

Ik vind het een beetje zielige oude saaie gierige ***len. Ze hebben 1 keer iets verkeerd meegemaakt en willen gelijk alles platgooien. Dit zijn nou gierige mensen die hun eigen mening willen door drammen en andere mensen niets gunnen van hun plezier omdat hun 1 keer iets verkeerds meegemaakt hebben.

Ik zag de uitzendig gisteren ook en man wat heb ik me lopen opvreten....
Heb voor de televisie keihard bulshit e.d. geroepen. Ik had maar al te graag daar in de uitzending willen zitten. Ik vond het al vreemd dat ze niemand van de freaks hadden uitgenodigd. Nu blijkt dat jullie dus wel benaderd hebben.

Nou ja, gelukkig hebben we volgende week nog. wellicht dat er nog een stuk over geschreven kan worden in de krant.

Te gek voor woorden dit, die man liegt gewoon, consumenten vuurwerk is helemaal niet massa explosief, dat hebben diverse testen van tno wel bewezen.
Laat hem zich druk gaan maken over de opwarming van de aarde.

Uit een rapport van de FAO, de voedsel- en landbouworganisatie van de Verenigde Naties, blijkt dat veeteelt en vleesconsumptie verantwoordelijk zijn voor 18 procent van de door de mens veroorzaakte uitstoot van broeikasgassen. Dat is meer dan de uitstoot van het wereldwijde wegtransport. 'Om het concreet voor te stellen: een biefstuk op je bord betekent evenveel broeikasgassen als een autorit van een uur terwijl thuis de lichten aan blijven', schetst Tobias Leenaert, coördinator van het EVA.

Veeteelt is goed voor 9 procent van de CO2-uitstoot, voor 35 tot 40 procent van de methaanuitstoot en voor 65 procent van de stikstofoxide-uitstoot. Bovendien leveren die twee laatste gassen een grotere bijdrage aan het broeikaseffect dan CO2. Het kappen van bos om plaats te maken voor weiden of voor de teelt van graangewassen bestemd voor veevoeder heeft dan weer een negatieve invloed op de afbraak van CO2. Methaan komt vooral vrij bij de spijsvertering van herkauwers en uit mest, tevens de voornaamste bron van stikstofoxide. Daarnaast vergen het produceren van veevoeder, transport en verwerkingsprocessen heel wat energie, en die is doorgaans afkomstig uit fossiele brandstoffen.

De beste man is gewoon media geil, als ik zie wat die allemaal in het verleden heeft gedaan dan komt die heel wat aandacht tekort.

Laatst bewerkt:
Sow ik kan hier zo kwaad om worden. Balen dat niemand die er verstand heeft ook zijn woordje heeft kunnen doen...

Die man doet net ofdat hij er veel verstand van, maar hij praat zulke onzin uit.....'Consumenten vuurwerk bij elkaar opgeslagen is massa-explosief'. Dus niet he, prof. vuurwerk alleen maar, maar echt geen consumenten vuurwerk!!

Heb de beelden bekeken en heb het weggeklikt tot die man in rode jas begon te praten over de verpakkingen deugen niet, het vuurwerk ligt op elkaar gestapeld het is massa-explosief .... de bunkers zijn onveilig etc.. etc.. :bonk:

die meneer weet niet echt wat hij zegt??

De tering waar haalt deze geitenwollensokken filosoof dit allemaal vandaan joh? Nederland is zowat de strengste op gebied van opslag, vervoer en verkoop van vuurwerk..

hij doet hier net of dat allemaal niet bestaat???? zodra er bij een opslag van consumenten vuurwerk ook maar 1 sprinkler het het niet doet. gaat daar het feest niet door.

in mijn ogen is de man alleen maar bezig in eigen belang lees: GELD BINNEN HARKEN voor zijn votje, wat door moet gaan voor een boek.

totaal los geslagen van de werkelijkheid dit. en ook zijn begin hij brengt het alsof hij in een war zone terecht kwam. Was je soms met oud en nieuw in Bagdad ofzo tijdens de golfoorlog??? komaan zeg!

Mijn handen jeuken echt om hem ( net zoals Mike het ook al zegt) om hem met argumenten en goed onderbouwde feiten deze man compleet de grond in te stampen! :angry:

Wat een zielig hoopje konthaar! :angry:

agh, wat is die man met rode jasje toch zielig... er werd spervuur op hem geopend?! zeur niet, dat was gewoon het overbuurjongetje die je een ziele oude zeurpiet vindt en een rotje tussen je benen gooide:)

consumentenvuurwerk is onveilig, de beschrijving is niet goed genoeg stelt meneer; wat wilt u dan veranderd meneer? zeg het dan! kom dan met een "oplossing"!

en beste heren, een ongelukje kan altijd gebeuren, met allerlei voorwerpen... als het bijvoorbeeld glad is op de weg zie ik zoveel ongelukken gebeuren, en is daar een commisie "Bid voor het strooizout" voor? nee!

ik vind het zinloos om nog verder in te gaan op deze "wijze" praat...

gegroet

Back
Bovenaan