Stichting behoud vuurwerktradities komt met eigen maatregelen: ‘Oproep Carola Schouten bizar signaal’

Nah. Alleen de grenscontroles bezorgen me dan weer wat stress.
Europese aanpak van zwaar vuurwerk zou gedaan moeten worden.
En alle burgemeesters op cursus sturen om te leren wat illegaal en legaal is.

Kleine stapjes! Ik ben al blij dat grote nieuwssites als nu en telegraaf tegenwoordig vermelden dat de ongelukken komen door illegaal vuurwerk. Lekker bezig mannen.

Dat is mij een paar jaar geleden ook al opgevallen en dat is inderdaad mooi maar ze gooien het nu over een andere boeg en beweren dat ze een algeheel vuurwerkverbod in moeten voeren om het illegale vuurwerk te kunnen aanpakken.

Dus ze kunnen er niet meer omheen dat illegaal vuurwerk voor de meeste ellende zorgt dus gooien ze het nu over deze boeg om er een algeheel vuurwerkverbod doorheen te krijgen.

Eigenlijk kan je de volgende vergelijking maken. Stel, je hebt airsoft guns, die lijken natuurlijk op echte wapen. Nu worden er ieder jaar mensen doodgeschoten door mensen met echte pistolen, dus roept men op om alle airsoft guns te gaan verbieden, omdat de echte wapen verboden en gevaarlijk zijn en daardoor ieder jaar doden vallen. DUHHHHhhh!!! :bonk: Dat slaat toch ook nergens op? Maar eigenlijk doen ze het wel met het vuurwerk. Iedere keer als er een dode valt door zwaar illegaal vuurwerk, willen ze een verbod op het minder gevaarlijk legaal vuurwerk. Je moet dus zo dom zijn als het achtereind van een varken, als je dit soort onzin gaat uitkramen. DUHHHhhh! 🤪

Eigenlijk kan je de volgende vergelijking maken. Stel, je hebt airsoft guns, die lijken natuurlijk op echte wapen. Nu worden er ieder jaar mensen doodgeschoten door mensen met echte pistolen, dus roept men op om alle airsoft guns te gaan verbieden, omdat de echte wapen verboden en gevaarlijk zijn en daardoor ieder jaar doden vallen. DUHHHHhhh!!! :bonk: Dat slaat toch ook nergens op? Maar eigenlijk doen ze het wel met het vuurwerk. Iedere keer als er een dode valt door zwaar illegaal vuurwerk, willen ze een verbod op het minder gevaarlijk legaal vuurwerk. Je moet dus zo dom zijn als het achtereind van een varken, als je dit soort onzin gaat uitkramen. DUHHHhhh! 🤪
De gedachte achter het verbieden van al het vuurwerk is het op laten groeien van nieuwe generaties die niet anders gewend zijn dan een vuurwerkloze oud en nieuw. Ik heb wel eens interviews gelezen met GroenLinks mensen die dit vertelden. Als je er wat langer over nadenkt, als tegenstander van vuurwerk, dan weet je dat mensen niet zomaar stoppen. Maar als je pakweg 20 jaar een vuurwerkverbod hebt dan verdwijnt het langzaam. Er gaan steeds minder mensen afsteken en op een gegeven moment wordt het echt te gevaarlijk om ook als liefhebber te gaan stoken. Voor nieuwe generaties is het net als roken tegen die tijd en niet meer stoer. Dit is het gedachtegoed van anti vuurwerk Nederland. Naar mijn idee moeten voorstanders van vuurwerk veel meer dit gedachtegoed counteren dan dingen roepen als "met schaatsen gebeuren ook duizenden ongelukken, dus verbiedt dit dan ook maar!". Jouw airsoft gun vergelijking klopt dus ook niet als je kijkt naar het doel op de lange termijn. Ze weten dondersgoed dat siervuurwerk de ongelukken nauwelijks veroorzaakt, het verbod erop kan er echter wel zorgen voor anders denken over vuurwerk op de lange termijn. Mand!

Super.

Kleine tip: van mij mag het woord 'vuurwerk' stelselmatig vervangen worden door 'legaal siervuurwerk', wanneer dit zo bedoeld wordt. Mensen lezen over het algemeen op de manier zoals ze gekleurd zijn, en veel nieuws is negatief en ongenuanceerd gekleurd.

Maar als je pakweg 20 jaar een vuurwerkverbod hebt dan verdwijnt het langzaam. Er gaan steeds minder mensen afsteken en op een gegeven moment wordt het echt te gevaarlijk om ook als liefhebber te gaan stoken. Voor nieuwe generaties is het net als roken tegen die tijd en niet meer stoer.
En wat doen de mensen, mn de jeugd, dan allemaal op zo’n oudejaarsnacht?

Super.

Kleine tip: van mij mag het woord 'vuurwerk' stelselmatig vervangen worden door 'legaal siervuurwerk', wanneer dit zo bedoeld wordt. Mensen lezen over het algemeen op de manier zoals ze gekleurd zijn, en veel nieuws is negatief en ongenuanceerd gekleurd.
Zo communiceren wij ook altijd. Legaal vuurwerk = siervuurwerk

Back
Bovenaan