[Stelling] Ondanks de Coronacrisis boek ik gewoon vliegtickets voor Fallas 2021

pyrofan#1

VWC lid
Normaliter zijn we net enkele weken terug uit Valencia als eind april de vliegtickets voor maart van het volgende jaar weer online komen. Veel forumleden boeken dan al meteen vol enthousiasme hun vliegtickets.

Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie hier op dit moment, gedurende de Coronacrisis, tegenaan kijken.

De stelling is dan ook: Ondanks de Coronacrisis boek ik, eind april, gewoon vliegtickets voor Fallas 2021. Geef daarbij ook aan wat de beweegredenen zijn om juist wel of juist niet te boeken.

Uiteraard. Je kan ze maar vast hebben en omboeken kan altijd nog! Zoniet dan is die 100 euro en de voorpret die je heb met iets wat geboekt is is ook al geld waard.

Ik zit erover te dubben en gister wat rondgekeken. Maar ik heb er een hard hoofd in dat in maart, zo vlak na de komende coronawinter, dat soort massaevenementen al weer doorgang kunnen vinden aangezien er dan vrijwel zeker nog geen vaccin is... Dus ik neem de gok denk ik niet en ga 2022 wel voor het eerst heen.

Het zal volgend jaar sowieso wel doorgaan. Maar ik ga voorlopig even niks boeken, in tegenstelling tot voorgaande jaren zullen er wereldwijd voorlopig amper reizen worden geboekt. Dus je hoeft het nu niet voor de lagere prijs te doen of bang te zijn dat je 'achter het net vist' met een accommodatie. In die zin voel ik me niet gedwongen om dat nu overhaast te gaan doen alvast voor volgend jaar.

Het zal volgend jaar sowieso wel doorgaan. Maar ik ga voorlopig even niks boeken, in tegenstelling tot voorgaande jaren zullen er wereldwijd voorlopig amper reizen worden geboekt. Dus je hoeft het nu niet voor de lagere prijs te doen of bang te zijn dat je 'achter het net vist' met een accommodatie. In die zin voel ik me niet gedwongen om dat nu overhaast te gaan doen alvast voor volgend jaar.

Over prijzen gesproken, heb zitten kijken voor de periode van 11-20 maart is echt flink duurder dan wat we oorspronkelijk dkt jaar kwijt zouden zijn

Ja, ik ga zeker de tickets boeken zodra ze weer online komen. Kunt het beter vastleggen voor nu goede prijzen, dan dat straks alles in 1 keer doorgang vind en dan de prijzen eventueel gaan stijgen als een gek. Mocht het alsnog niet doorgaan hoop ik dat ik het om kan boeken, zo niet is het jammer, maar ga zeker boeken.

Ik weet niet hoe sommige mensen aan het bedrag van € 100,- komen, maar met twee personen en een koffer was ik 434 euri kwijt (1 mei geboekt) bij Transavia en omboeken kon niet werd er telefonisch gezegd...
Ik wacht dus echt af hoe dingen zich verder ontwikkelen.

Ik ga er eigenlijk ook al vanuit dat Fallas in juli ook geen doorgang zal vinden (althans niet met buitenlandse toeristen).

De opmerking is in NL al gevallen dat evenementen waarbij je geen 1.5m afstand kunt nemen niet komen tot er een vaccin is, wat waarschijnlijk nog een dik jaar gaat duren.

Edit: lees nu dat men verwacht dat er nog dit jaar een vaccin is...

Laatst bewerkt:
Nope ik ging het al niet doen, maar ik zou het niet doen.
Waarom?
Op scouting staat het grote kamp van mijn vereniging op losse schroeven.
Dit geldt ook voor het zomerkamp wat van 18 juli tot en met 25 juli gehouden wordt.
En dan zijn we al heel blij dat we dit jaar niet naar het buitenland gaan.

Ik volg een cursus schiet instructeur kleiduiven schieten.
Ik ben 6 maart naar de eerste cursus dag geweest.
Daarna zijn alle cursusdagen afgelast tot en met mei zo ie zo.

Dus die corona crisis, vrees dat de kater van deze corona nog heel erg lang blijft zeuren....

nog een paar nachtjes en dan hoop ik hem weer te kunnen boeken. al realiseer ik me dat het zeker een risico is.

Mijn Airbnb van afgelopen maart had ik al omgezet naar volgend jaar maart. De vliegtickets zijn omgezet naar een random standby vlucht en die ga ik hopelijk 17-04 kunnen omzetten naar volgend jaar.

Maar of het dan door gaat, ik hoop het maar zeker weten doen we het nooit.

Ik zou niks boeken. De kans dat het een en ander failliet gaat de komende maanden is enorm natuurlijk. En dan kun je fluiten naar je geld.

Ik heb ook plannen om die kant op te gaan. Maar ik twijfel sterk of het doorgaat. Daar valt nu nog niets overvet zeggen. Ik kijk het nog een tijdje aan en maak wellicht pas rond de jaarwisseling of later de balans op. Als ik dan wat meer betaal voor een vliegticket, dan is dat maar zo. Voordeel is wel dat ik bij familie verblijf.

Back
Bovenaan