Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Laten we weer terugkeren naar Nederland waar iedereen lekker zelf mag weten wat die doet en wil.
Als ondernemers open willen moet dat kunnen, als klanten willen winkelen ook. Wil je het niet doe je het lekker niet. Klaar.
Zo werkt dit niet. Als 1 vuurwerkwinkel open gaat op zondag dan moeten de anderen ook open als ze geen omzet mis willen lopen. De winkeliers die de zondag traditie willen behouden worden zo verplicht ook open te gaan.
Buiten dat, weekend opening en vooral de overgebleven zondag, hebben een slechte invloed op extra loon voor deze dagen. Voorheen kreeg je 200% op zaterdag en 250 of 300% op zondag. Tegenwoordig mag je blij zijn met 120 op zaterdag en 150 op zondag. Het worden tenslotte normale werkdagen.
Gooi alle zaken maar dicht op zo dag. Zaterdag beperkt open. En dus ook de vuurwerkwinkel lekker dicht houden op zondag![]()
Is beter voor ons allema
Gewoon alles weer dicht op zondag wat mij betreft. Back to the 70's hahaha
Nee geintje hoor. Het is best fijn dat er op zondag wat open is.
Beetje off-topic natuurlijk maar vooruit; als je een gezin bent met 2 werkende ouders en schoolgaande kids, dan is het wel lekker om ook zondag nog een booschapje te kunnen doen. Ik zeg niet dat het per se moet op zondag hoor, zeker ook dankzij webshops, maar er zijn zeker weken waarbij je niet alles redt op de zaterdag en dan is de zondag wel handig. Al probeer ik dat persoonlijk wel zoveel mogelijk te vermijdenWat ik me dan eigenlijk afvraag afgezien van een supermarkt wat is er fijn aan dat een gewone winkel open is. Ja dat je kan kopen wanneer je wil maar leven wij nu in een tijd dan dat je geen dag meer kan wachten om iets te kopen?
Beetje off-topic natuurlijk maar vooruit; als je een gezin bent met 2 werkende ouders en schoolgaande kids, dan is het wel lekker om ook zondag nog een booschapje te kunnen doen. Ik zeg niet dat het per se moet op zondag hoor, zeker ook dankzij webshops, maar er zijn zeker weken waarbij je niet alles redt op de zaterdag en dan is de zondag wel handig. Al probeer ik dat persoonlijk wel zoveel mogelijk te vermijdenbehalve rond de tijd van de kerstmarkten e.d. dan is het gewoon gezellig om te doen.
Maar dan is de ouderwetse koopzondag toch prima? Niet elke week alles open maar eens in de maand.
Ik weet niet hoe het in de rest van Nl zit maar de winkels hier in de omgeving zijn ook steeds later open. Je kan hier tot 19:00 in de avond kleding kopen en parfum (WHY????) electronica tot 21:00 en er is zelfs een hema geopend tot 23:00 en er zijn meerdere supermarkten tot 21/22/23:00 geopend. Waar komt toch die behoefte vandaan om 7 dagen per week tot 23:00 een rookworst te kunnen scoren... Als je er over nadenkt is het natuurlijk te gek voor woorden!
Ik vind het zeker niet achterhaald, meer branches zouden een verkoopverbod moeten krijgen op zondag. En juist hierdoor hebben we ons vuurwerk eerder binnen, snap niet dat mensen dat niet willen. Hiermee schieten we ons in onze eigen voet als we dat willen afschaffen.
Maar dan is de ouderwetse koopzondag toch prima? Niet elke week alles open maar eens in de maand.
Ik weet niet hoe het in de rest van Nl zit maar de winkels hier in de omgeving zijn ook steeds later open. Je kan hier tot 19:00 in de avond kleding kopen en parfum (WHY????) electronica tot 21:00 en er is zelfs een hema geopend tot 23:00 en er zijn meerdere supermarkten tot 21/22/23:00 geopend. Waar komt toch die behoefte vandaan om 7 dagen per week tot 23:00 een rookworst te kunnen scoren... Als je er over nadenkt is het natuurlijk te gek voor woorden!
Dit komt uit Amerika. Daar hebben ze Walmart supermarkt die is gewoon 24/7 open. En dan denk wie gaat er nou om 00:00 boodschappen doen. Het antwoord is "hele gizinnen" karretjes gevuld tot de bovenkant. Doe mij maar alles dicht op zondag. 6 dagen is voor mij goed. En dan heb ik het vuur werk een dagje eerder in huid.