Levensgenieter
VWC lid
In tegenstelling tot de meeste hier zie ik het somber in voor de vuurpijl. Als ik kijk naar het niveau van de pijlen in een gemiddeld vuurwerkpakket dan is het snel duidelijk waarom; Niet stijgen, 1 a 2 meter stijgen of stijgen en horizontaal afbuigen komen in mijn ogen veel te veel voor.
Uiteraard heb ik het dan niet over pure pijlenpaketten maar over de pakketten van 50-100 euro die als warme broodjes over de toonbank gaan.
Ik vind niet dat je de consument hiervan de schuld mag geven. Dit is aan andere instanties om te bepalen of vuurwerk degelijk is de ja of de nee. Het zou hier moeten gaan om goedgekeurd vuurwerk. Ooit een lawine pijl gehad die niet wou stijgen? Ik niet.. Ook dat kan eens gebeuren natuurlijk. Vandaar de afstand die je moet bewaren. Doe je dit niet en denk je.. dit is gekeurd, dus goed spul.. tja.. eigen verantwoording.
Daarnaast, wat doen we met een product wat niet naar behoren presteert? Juist naar de fabrikant.. deze heeft de verantwoordelijkheid voor het vuurwerk.
Als bij de basis al verzuimd wordt om na te leven wat is afgesproken, dan kun je de feiten wel raden toch?