Stelling: er moet een wettelijk verbod komen op het afsteken van vuurwerk door partic

ylke

VWC lid
Het duurt nog even voor het Oud en Nieuw is, maar de discussies over vuurwerk laaien alweer op. Is het dan toch tijd voor een vuurwerkverbod?

Volgens veel Nederlanders wegen de overlast en gewonden niet op tegen het knalgenot. Ruim de helft vindt dat het consumentenvuurwerk plaats moet maken voor professionele vuurwerkshows georganiseerd door gemeenten. Afgelopen jaarwisseling mocht er pas vanaf 18.00 uur vuurwerk worden afgestoken. Voorheen mocht dat vanaf 10.00. Het verkorten van de afsteektijd van vuurwerk heeft tot minder overlast en gewonden geleid.

Argumenten tegen een vuurwerkverbod

Toch zien anderen een vuurwerkverbod niet zitten. Veel mensen hebben plezier in het afsteken van vuurwerk. Het illegale vuurwerk en vroegtijdig afschieten moet aangepakt worden, niet het afschieten van vuurwerk door particulieren tijdens de jaarwisseling. Ook brengt een professionele vuurwerkshow extra gemeentelijke lasten mee, waardoor burgers die nu geen vuurwerk kopen ook kosten maken.

Wat vindt u?

Is het verkorten van de afsteektijd onvoldoende en moet consumentenvuurwerk helemaal verboden worden? Of vindt u dat de vuurwerktraditie niet afgenomen mag worden en dat het onwenselijk is om de vrijheid in te perken?

STEMMEN!!!

Prima doelgroep, 50 plus... Niet gek dat 84% tegen is. :wink:

Toch verbaas je je er nog over hoeveel jongeren er op zo'n 50 plus site actief zijn hoor:

ftEn9mR.png

TROLOLOLOLOLOOOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOL :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:

Wat een gezeik toch weer over dat vuurwerkverbod moeten we nu alweer gaan stemmen??? De zoveelste poll alweer en dat eeuwige gezeur hangt me echt dik de strot uit. Ik blijf gewoon stoken punt uit en reageer niet meer op die zoveelste polls die online komen vlikker op zeg stelletje zeikerds:mad:

Nou we zitten inmiddels op een redelijke voorsprong van 40 stemmen. Nu mag iemand anders het stokje wel van me overnemen hoor :D

C9VGCHc.png

Jwtjuh :bye:

Ach oogartsen gebruiken ze straks ook weer voor hun campagne tegen vuurwerk en nu huisartsen tegen prive bezit van zonnebanken zo blijft men bezig.ik ben nu voortaan tegen alles.

Ook maar weer gestemd.
Het is dat het de eerste dit jaar is en ik in een goede bui ben, maar wat een achterlijk gedoe steeds met al die stellingen over verbod vuurwerk.
Afgelopen jaar wel 40 polls voorbij zien komen, met welk resultaat?

Ik stem helemaal nix meer.
De brach doet tot nu toe toch nix.
Wij liefhebbers komen te weinig aan bod.
Nee laat maar. Ik zie wel of ut ooit verboden wordt of niet.
Ik blijf toch wel knallen.

Ik stem helemaal nix meer.
De brach doet tot nu toe toch nix.
Wij liefhebbers komen te weinig aan bod.
Nee laat maar. Ik zie wel of ut ooit verboden wordt of niet.
Ik blijf toch wel knallen.
en zo denk ik er ook over,ze hebben het ook niet kunnen verkomen van het inkorten van de afsteek tijd.

Ook gestemd. Maar ik krijg bijna grijze haren,door het pestgedrag van groenlinks aanhangers. Allemaal van die oudjes,die een knal horen,en het allemaal maar lawaai en herie vinden. Oh die verdraaide jeugd,mweeeeeeh! En dan sneaky,achter het gordijn spieken,wat de jeugd allemaal uitvreet. Bleaugh! Heb zoiets bij al die stellingen,hou nou eens in vredesnaam op,met dat eindeloos gezeik. Get a @#$%&^ life! Richt je op dingen die echt belangerijk zijn. Nou is dat onze hobby ook. Maar dingen verbieden,omdat mensen er verkeerd mee omgaan. Daar hoort niet,het hele volk onder te lijden! Begrepen daar in den haag!?

Je zou het niet zeggen van de ouderen, maar 61% is tegen een verbod! Tsjonge! :D

Dat blad ziet z'n bezoekersaantallen verdriedubbelen

Back
Bovenaan