Stelling: Branche moet garanties eisen voor jaarwisseling 2021 / 2022

Er valt niks te "eisen" (helaas), op basis waarvan?

Natuurlijk wil ik ook graag de toezegging dat het volgend jaar WEL kan, maar stel dat je die krijgt, dat is geen knip voor de neus waard.

Volgend jaar verkiezingen, dus als we een ruk naar (centrum-)links maken, dan kunnen alle afspraken toch weer de prullenbak in. Hoe vervelend ook...

Oftewel, je kunt beter nu alles opstoken met een klein risico van €100,- boete. Dan dat je het tijdens een algeheel verbod afsteekt (mocht die er komen) volgend jaar. Want dan zal de boete/ straf flink omhooggaan na dit o&n. Uiteraard hoop ik dat we volgend jaar gewoon vrijuit kunnen stoken weer en dat dit daadwerkelijk voor eén jaar was.

dat moeten ze zeker eisen ja.....want nu al op je rug gaan liggen dan weet je zeker dat het klaar is.
als het dan toch verboden word in 2022 dan kunnen we nog 1keer helemaal los en kan je het afsluiten anders blijf je zo n raar gevoel overhouden....dan is het jaar daarna nog kut maar toch.

Dat de vuurwerkbranche niet eens actie onderneemt op dit verbod zegt natuurlijk alles. Wat een slappe hap. Kijk verdorie naar de boeren van gisteren.. massaal weer aanwezig. Dat had de branche ook moeten regelen..

Dat de vuurwerkbranche niet eens actie onderneemt op dit verbod zegt natuurlijk alles. Wat een slappe hap. Kijk verdorie naar de boeren van gisteren.. massaal weer aanwezig. Dat had de branche ook moeten regelen..

Appels met peren als je het mij vraagt. Het zijn de boeren zelf die dat regelen. De Branchevereniging heeft een andere taak. Zij hebben weer dure advocaten in de arm genomen om de afgelopen dagen te beoordelen of er nog wat te halen viel. Daarop is het antwoord nee. Duidelijk verhaal. De Branche krijgt een enorme klap door het verbod, een bodemprocedure kost tonnen. Geld dat de importeurs nu niet hebben want er komt bijna geen euro binnen dit jaar. Wie gaat dat betalen dan?

En het vergelijken met de boeren? Prima: er wás een gelegenheid om massaal naar Den Haag te komen toen Frits daar stond om het verschil in soorten vuurwerk te laten zien en horen. Maar helaas, er was nog geen 50 man bij aanwezig. Hopelijk was jij dan wel 1 van die 50... :wink:

Als de leraren gaan protesteren zijn dat ook niet de scholen of onderwijsinstellingen die dat organiseren maar de docenten zelf of de vakbonden. Hetzelfde geldt voor bijv. stakend zorgpersoneel, dat organiseren de ziekenhuizen toch ook niet? Studenten die zich druk maken over het Milieu en protesteren, de #MeToo manifestaties, BlackLivesMatter-protesten, enz. zijn allemaal door gewone burgers op poten gezet. Een grote en breed gedragen protestactie zou als je het mij vraagt juist vanuit het volk moeten komen, niet vanuit het bedrijfsleven of de commercie.

Sommige dingen zijn hier gewoon niet bespreekbaar.

Ik heb katan en magnum nog het meest in actie gezien.
Assortiment van beide is groot genoeg mocht het volgend jaar door gaan.

Tja klinkt helaas weer als slappe hap en omkoopbaar wat betreft BPN, met de nadruk op klinkt, het is per slot nu.nl:
https://www.nu.nl/economie/6091336/...-neer-bij-landelijk-en-rotterdams-verbod.html

Tja om moedeloos van te worden. Vinden het allemaal zinloos om iets van tegengas te geven... alleen wat betreft de centjes, daar moeten ze nog even over babbelen...
wauw, straks krijgen ze het voor elkaar om een paar miljoen extra aan steungeld te krijgen....

Zucht ... geld stinkt niet he :cry:

Allemaal leuk, maar is waarschijnlijk helaas niets waard. Aankomend jaar is een verkiezingsjaar. Bijna elke afspraak die je nu maakt zal na de verkiezingen door de dan hebbende "macht" opnieuw tegen het licht worden gehouden. Als de opmars van die enge linkse bomenknuffelaars doorzet dan kun je wel invullen wat er met die afspraken gaat gebeuren...

Het positieve is er helaas uit nu.

Maar je hebt natuurlijk volledig gelijk... is gewoon de harde waarheid.

Jammer.

En wat is dan nog een zekerheidje?

- Wilders (maar die krijgt mijn stem nooit).
- Baudet (overweeg ik)
- van Haga
- Dat was het.

Als je PVV of FvD moet stemmen voor behoud van de traditie, dan moet dat maar.
Niets fout mee.

PVV staat voor Partij voor de Vrijheid.
Die vrijheid om 1 dagje vuurwerk af te steken, staat op de helling.

Appels met peren als je het mij vraagt. Het zijn de boeren zelf die dat regelen. De Branchevereniging heeft een andere taak. Zij hebben weer dure advocaten in de arm genomen om de afgelopen dagen te beoordelen of er nog wat te halen viel. Daarop is het antwoord nee. Duidelijk verhaal. De Branche krijgt een enorme klap door het verbod, een bodemprocedure kost tonnen. Geld dat de importeurs nu niet hebben want er komt bijna geen euro binnen dit jaar. Wie gaat dat betalen dan?

En het vergelijken met de boeren? Prima: er wás een gelegenheid om massaal naar Den Haag te komen toen Frits daar stond om het verschil in soorten vuurwerk te laten zien en horen. Maar helaas, er was nog geen 50 man bij aanwezig. Hopelijk was jij dan wel 1 van die 50... :wink:

Als de leraren gaan protesteren zijn dat ook niet de scholen of onderwijsinstellingen die dat organiseren maar de docenten zelf of de vakbonden. Hetzelfde geldt voor bijv. stakend zorgpersoneel, dat organiseren de ziekenhuizen toch ook niet? Studenten die zich druk maken over het Milieu en protesteren, de #MeToo manifestaties, BlackLivesMatter-protesten, enz. zijn allemaal door gewone burgers op poten gezet. Een grote en breed gedragen protestactie zou als je het mij vraagt juist vanuit het volk moeten komen, niet vanuit het bedrijfsleven of de commercie.

Ik zal de branche altijd blijven verdedigen...

Maar deze krantenartikels, zijn olie op het vuur.

Kunnen we dit nu eigenlijk nog wel serieus nemen?

https://www.nu.nl/economie/6091336/...-neer-bij-landelijk-en-rotterdams-verbod.html

Ik ben zeer teleurgesteld in deze beslissing en wat mij betreft is de BPN al haar geloofwaardigheid verloren. Jaren lang op de knieën gaan, ondertussen wel nog e.a. wat hier illegaal is verkopen in andere landen. En als kerst op de taart dit nog even. Lijkt alsof de commerciële belangen ze boven de broek zijn uitgerezen. Heel, héél triest!

Schapen die naar de slachtbank gedragen worden.

Dan beter geen artikels in de media.

Het zou goed zijn om ter compensatie van dit jaar de stooktijden volgend jaar eenmalig te verruimen van 10:00 uur in de ochtend tot 02:00 uur in de nacht. :D

Vuurpijlen, rotjes, matten en romeinse kaarsen weer toestaan.

Ik zal de branche altijd blijven verdedigen...

Maar deze krantenartikels, zijn olie op het vuur.

Schapen die naar de slachtbank gedragen worden.

Dan beter geen artikels in de media.

De branche vraagt ook niet om zulke artikelen breed te publiceren in de media hé. Blijkbaar is er door de branche bekeken of in beroep gaan mogelijk is geweest en zo ja, of dit een realistische kans van slagen had opgeleverd. Het resultaat is waarschijnlijk nee. Waarom dan tóch een procedure opstarten voor tonnen die de importeurs hard kunnen gebruiken?

Dit is niet gewillig naar de slachtbank gaan, dit is een gewogen besluit en alle inzet gaat nu naar behoud voor de komende jaren.

Inschikken zonder garanties kan je een keer doen. Als er vervolgens misbruik van gemaakt wordt, dan eis je de volgende keer toch keiharde garanties? Desnoods wettelijk vastgelegd in een vuurwerkbesluit.
Op deze manier is geen normale bedrijfsvoering mogelijk. Oow wacht dat is het nieuwe normaal?

Zoals nu.nl het omschrijft klinkt het misschien als op de rug gaan liggen en 'het wel best' vinden, maar dat is natuurlijk niet wat het in werkelijkheid is. Dit via de formele weg uitvechten kost een hoop tijd, energie en vooral geld, en je verliest het. Dat laatste is dan niet alleen zonde van de moeite geweest, maar schept ook direct een precedent voor komend jaar.

Als ze nu 2x een nederlaag pakken, is dat het énige waar ze volgend jaar mee om de oren geslagen hoeven te worden. En dus ben ik het eens met de beslissing van de BPN.

Inmiddels zijn er meerdere importeurs weggelopen bij de BPN uit onvrede, maar ook die kiezen er niet voor om hier een zaak van te maken zo lijkt het. En daaruit kun je opmaken dat het een weloverwogen keuze is.

VVD en CDA moet je niet uitvlakken, veel framing momenteel om VVD maar onderuit te halen.
Ik deel wel de mening om rechts stemmen te geven en zeker geen linkse koekwauzen

Zoals nu.nl het omschrijft klinkt het misschien als op de rug gaan liggen en 'het wel best' vinden, maar dat is natuurlijk niet wat het in werkelijkheid is. Dit via de formele weg uitvechten kost een hoop tijd, energie en vooral geld, en je verliest het. Dat laatste is dan niet alleen zonde van de moeite geweest, maar schept ook direct een precedent voor komend jaar.

Als ze nu 2x een nederlaag pakken, is dat het énige waar ze volgend jaar mee om de oren geslagen hoeven te worden. En dus ben ik het eens met de beslissing van de BPN.

Inmiddels zijn er meerdere importeurs weggelopen bij de BPN uit onvrede, maar ook die kiezen er niet voor om hier een zaak van te maken zo lijkt het. En daaruit kun je opmaken dat het een weloverwogen keuze is.
Welke importeurs zijn weggelopen?

Ik zeg niet dat het moet aangevochten worden.
Overheden willen alles kapot maken, dus onze hobby ook.
Gezondheid, weet je wel.

Wat ik bedoel is dat de BPN of de branche zelf dit bericht eens mag voorzien van een beetje commentaar voor de pyro's.
Pyro's worden terecht woest na dit te lezen.

Back
Bovenaan