HouseNation
VWC lid
Waar is dat kort geding voor dit vuurwerkverbod? had zoiets niet allang ingediend kunnen worden?
Loopt via brussel, als brussel niet genoeg aanleiding ziet tot onze coronacijfers etc dan komt er geen verbod.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Waar is dat kort geding voor dit vuurwerkverbod? had zoiets niet allang ingediend kunnen worden?
Tja klinkt helaas weer als slappe hap en omkoopbaar wat betreft BPN, met de nadruk op klinkt, het is per slot nu.nl:
https://www.nu.nl/economie/6091336/...-neer-bij-landelijk-en-rotterdams-verbod.html
Dat de vuurwerkbranche niet eens actie onderneemt op dit verbod zegt natuurlijk alles. Wat een slappe hap. Kijk verdorie naar de boeren van gisteren.. massaal weer aanwezig. Dat had de branche ook moeten regelen..
Tja klinkt helaas weer als slappe hap en omkoopbaar wat betreft BPN, met de nadruk op klinkt, het is per slot nu.nl:
https://www.nu.nl/economie/6091336/...-neer-bij-landelijk-en-rotterdams-verbod.html
Allemaal leuk, maar is waarschijnlijk helaas niets waard. Aankomend jaar is een verkiezingsjaar. Bijna elke afspraak die je nu maakt zal na de verkiezingen door de dan hebbende "macht" opnieuw tegen het licht worden gehouden. Als de opmars van die enge linkse bomenknuffelaars doorzet dan kun je wel invullen wat er met die afspraken gaat gebeuren...
En wat is dan nog een zekerheidje?
- Wilders (maar die krijgt mijn stem nooit).
- Baudet (overweeg ik)
- van Haga
- Dat was het.
Appels met peren als je het mij vraagt. Het zijn de boeren zelf die dat regelen. De Branchevereniging heeft een andere taak. Zij hebben weer dure advocaten in de arm genomen om de afgelopen dagen te beoordelen of er nog wat te halen viel. Daarop is het antwoord nee. Duidelijk verhaal. De Branche krijgt een enorme klap door het verbod, een bodemprocedure kost tonnen. Geld dat de importeurs nu niet hebben want er komt bijna geen euro binnen dit jaar. Wie gaat dat betalen dan?
En het vergelijken met de boeren? Prima: er wás een gelegenheid om massaal naar Den Haag te komen toen Frits daar stond om het verschil in soorten vuurwerk te laten zien en horen. Maar helaas, er was nog geen 50 man bij aanwezig. Hopelijk was jij dan wel 1 van die 50...
Als de leraren gaan protesteren zijn dat ook niet de scholen of onderwijsinstellingen die dat organiseren maar de docenten zelf of de vakbonden. Hetzelfde geldt voor bijv. stakend zorgpersoneel, dat organiseren de ziekenhuizen toch ook niet? Studenten die zich druk maken over het Milieu en protesteren, de #MeToo manifestaties, BlackLivesMatter-protesten, enz. zijn allemaal door gewone burgers op poten gezet. Een grote en breed gedragen protestactie zou als je het mij vraagt juist vanuit het volk moeten komen, niet vanuit het bedrijfsleven of de commercie.
Kunnen we dit nu eigenlijk nog wel serieus nemen?
Ik ben zeer teleurgesteld in deze beslissing en wat mij betreft is de BPN al haar geloofwaardigheid verloren. Jaren lang op de knieën gaan, ondertussen wel nog e.a. wat hier illegaal is verkopen in andere landen. En als kerst op de taart dit nog even. Lijkt alsof de commerciële belangen ze boven de broek zijn uitgerezen. Heel, héél triest!
Ik zal de branche altijd blijven verdedigen...
Maar deze krantenartikels, zijn olie op het vuur.
Schapen die naar de slachtbank gedragen worden.
Dan beter geen artikels in de media.
Welke importeurs zijn weggelopen?Zoals nu.nl het omschrijft klinkt het misschien als op de rug gaan liggen en 'het wel best' vinden, maar dat is natuurlijk niet wat het in werkelijkheid is. Dit via de formele weg uitvechten kost een hoop tijd, energie en vooral geld, en je verliest het. Dat laatste is dan niet alleen zonde van de moeite geweest, maar schept ook direct een precedent voor komend jaar.
Als ze nu 2x een nederlaag pakken, is dat het énige waar ze volgend jaar mee om de oren geslagen hoeven te worden. En dus ben ik het eens met de beslissing van de BPN.
Inmiddels zijn er meerdere importeurs weggelopen bij de BPN uit onvrede, maar ook die kiezen er niet voor om hier een zaak van te maken zo lijkt het. En daaruit kun je opmaken dat het een weloverwogen keuze is.
Zoals nu.nl het omschrijft klinkt het misschien als op de rug gaan liggen en 'het wel best' vinden, maar dat is natuurlijk niet wat het in werkelijkheid is. Dit via de formele weg uitvechten kost een hoop tijd, energie en vooral geld, en je verliest het. Dat laatste is dan niet alleen zonde van de moeite geweest, maar schept ook direct een precedent voor komend jaar.
Als ze nu 2x een nederlaag pakken, is dat het énige waar ze volgend jaar mee om de oren geslagen hoeven te worden. En dus ben ik het eens met de beslissing van de BPN.
Inmiddels zijn er meerdere importeurs weggelopen bij de BPN uit onvrede, maar ook die kiezen er niet voor om hier een zaak van te maken zo lijkt het. En daaruit kun je opmaken dat het een weloverwogen keuze is.