Steek geen vuurwerk af voor feest

ylke

VWC lid
TUBBERGEN - De politie in Tubbergen ziet nog te vaak dat mensen voor een feestje vuurwerk afsteken wanneer dit niet mag.

Wijkagent Peter Withag trof vrijdag in Harbrinkhoek vuurwerkresten aan op het plein van de Alphonsusschool. Naast dat dit verboden is, is het ook ronduit asociaal om de resten te laten liggen.

De wijkagent benadrukt dat het afsteken vaak anderen irriteert, zeker als men dit laat op de avond doet. Overtreders riskeren dan ook een fikse boete.

Bron

TUBBERGEN - De politie in Tubbergen ziet nog te vaak dat mensen voor een feestje vuurwerk afsteken wanneer dit niet mag.

Wijkagent Peter Withag trof vrijdag in Harbrinkhoek vuurwerkresten aan op het plein van de Alphonsusschool. Naast dat dit verboden is, is het ook ronduit asociaal om de resten te laten liggen.

De wijkagent benadrukt dat het afsteken vaak anderen irriteert, zeker als men dit laat op de avond doet. Overtreders riskeren dan ook een fikse boete.

Bron

Dat ligt er maar net aan wat voor vuurwerk meneer agent!

gr

GkkM09V.png

Ik woon in de gemeente Tubbergen, kwam dit tegen op de Facebookpagina van de Politie Tubbergen. Vond het wel noemenswaardig dat ze het uit principe maar laten liggen, bijkomend dat het ook nog eens naast een bassisschool ligt. Merkwaardige actie....

Denk eerder dat ze een camera opgehangen hebben, maar wel het afval hebben meegenomen. :wink:

Ze maken wel een duidelijk statement, want je kunt overlast veroorzaken met vuurwerk, maar heb dan op z'n minst het fatsoen om het op te ruimen.

Denk eerder dat ze een camera opgehangen hebben, maar wel het afval hebben meegenomen. :wink:

Ze maken wel een duidelijk statement, want je kunt overlast veroorzaken met vuurwerk, maar heb dan op z'n minst het fatsoen om het op te ruimen.

Alsof ze die moeite nemen, nah dat dacht ik niet. Vind het een slecht statement om de zooi te laten liggen. Wat als er een deel niet afgegaan is en kinderen gaan ermee spelen? Het ligt nota bene naast een school.

Haha dat heb ik dus ook, niet alleen als kind zijnde ;) heb het nog steeds

Hah ja echt heh, meteen snel kijken uit elk raam je het het beste kunt zien en daar snel heen rennen, hahaha hier worden elk weekend wel een paar cakes afgestoken gelukkig.

Ik vondt het als kind geweldig als ik 's nachts wakker werdt van vuurwerk.

En wat ik leuk vond toen ik klein was, afgestoken potjes uit het vuurwerk afval vissen.
Ik heb het nooit bewaard, had ik dat nou maar wel gedaan, misschien had ik dan nog een paar vuurwerkmuseum stukken gescoord...

-----

Wat er maandag is gebeurd met Yuri van Gelder, is misschien wel het bewijs hoe we de weg kwijt zijn in Nederland.

Ik vind het nog steeds vet dat er in een weekend wat potten de lucht in gaan (wat geregeld gebeurd trouwens hierzo)....maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat mensen zich eraan storen of er van schrikken...

maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat mensen zich eraan storen of er van schrikken...

Klopt, ik kan me ook goed voorstellen dat er in NL genoeg mensen zijn die ervan schrikken enzo, maar dat komt in mijn ogen omdat Nederlanders niets gewend zijn, we zijn echt een volk wat overal bang voor is en overal last van heeft. Al heeft de buurman z'n muziek iets te hard staan bellen de meeste mensen in NL meteen de politie omdat ze niet dapper genoeg zijn om zelf een gesprek aan te gaan met de buurman. Het zelfde geld voor vuurwerk, in NL denkt iedereen dat het een heilig recht is voor ieder persoon om stilte te hebben wanneer ze dat willen, en alle mensen die dat verstoren op wat voor manier dan ook zijn zogenaamd criminelen en slechte mensen. Nederlanders zijn "heel tolerant", maar die tolerantie stopt zodra er iets gebeurd wat niet in hun eigen straatje past...

Weetje ik word soms ook wel eens midden in de nacht wakker als iemand verder op wat afsteekt, of als mn buurman om 3 uur 's ochtends z'n motor start, maar dan slaap ik daarna gewoon weer verder en gun ik die mensen hun pleziertje....

Ben het helemaal met je eens.Ik zit al jaren te denken om te emigreren uit dit schijtland.Je hebt steeds meer zeikers in dit land.

Back
Bovenaan