Steeds meer mensen willen zonder vuurwerk het nieuwe jaar in.

ylke

VWC lid
Doodstil het nieuwe jaar in. Steeds meer mensen huren een huisje in een vakantiepark die een vuurwerkloze oud en nieuw aanbied. “We horen dat onze gasten om middernacht met zijn allen naar buiten gaan, juist om te luisteren naar de doodse stilte.”

Dat schijnt heel bijzonder te zijn”, zegt commercieel directeur van Landal Bas Hoogland tegen De Telegraaf.

“Voorheen kregen we vooral hondenbezitters over de vloer, maar dit jaar komen er steeds vaker ouders die heel bewust voor hun kind voor een vuurwerkvrij park kiezen. Omdat hun kind autistisch is of een andere gedragsstoornis heeft.”

Aantal verdubbeld
Er waren vorig jaar drie vuurwerkloze parken bij Landal, maar vanwege het succes is het aantal dit jaar verdubbeld. De parken zijn bijna helemaal volgeboekt. “Het opvallende is dat de mensen steeds vroeger komen. Dit seizoen waren al rond september alle bungalows gereserveerd, een maand eerder dan vorig jaar. Wat je vaak ziet, is dat mensen, die 2 januari uitchecken, meteen boeken voor het jaar erop”, zegt Hoogland.

Bron

Hm. Heb er zelf verder geen problemen mee. Op deze manier hebben de niet-liefhebbers geen last van ons liefhebbers en andersom.

Man man man.. Waarom even dat met die kinderen aanhalen? Mijn zoon is ook autistisch en gek op vuurwerk! Die mensen weten niet waar ze het over hebben, drukken ze meteen in hokjes en denken dat alle autistische kinderen hetzelfde zullen zijn?? Grrrr

Man man man.. Waarom even dat met die kinderen aanhalen? Mijn zoon is ook autistisch en gek op vuurwerk! Die mensen weten niet waar ze het over hebben, drukken ze meteen in hokjes en denken dat alle autistische kinderen hetzelfde zullen zijn?? Grrrr

Ik vind je reactie nogal raar. Er zijn namelijk een hoop autistische kinderen die niet tegen die chaos en lawaai van vuurwerk kunnen. Zoals je zelf ook weet zijn er meerdere vormen van autisme en ben jij juist degene die de autistische kinderen in een hokje plaatst. De man die werd geinterviewd zegt namelijk alleen dat hij merkt dat er mensen met autistische kinderen komen.

Ik snap dat het je persoonlijk raakt maar ik heb niet het gevoel dat de geinterviewde persoon het bedoelt zoals jij het opvat.

Zelf heb ik een buurjongetje wat ook licht autistisch is. Hij houdt ook heel erg van vuurwerk. Wel weet ik daarentegen dat er verschillende niveaus en vormen van autisme zijn, welke bepalen of vuurwerk (of eigenlijk chaos in het algemeen) een probleem is of niet.

Laatst bewerkt:
De media klopt het weer op en dat is gevaarlijk. Zwarte Piet discussie is ook zoiets. Ik denk serieus dat er maar een zeer kleine groep er problemen mee heeft maar de aandacht die er voor is door de media maakt het feest kapot en met Zwarte Piet kan het nog goed mis gaan met racisme enzo. Gevaarlijk

Vuurwerk is dat minder maar toch dat mensen het blijven doen en dan illegaal bestellen de handel zal opbloeien. Termen als verdubbeld zegt niets. Als er vorig jaar 200 waren en nu 400 is er een verdubbeling. Maar het is nog steeds niet veel

Media is gevaarlijk en kan veel kapot maken. Vooral die mensen die geen mening hebben over een onderwerp kunnen zo toch een mening krijgen die verkeerd uitpakt en niet op waarheid is berust.

De media klopt het weer op en dat is gevaarlijk. Zwarte Piet discussie is ook zoiets. Ik denk serieus dat er maar een zeer kleine groep er problemen mee heeft maar de aandacht die er voor is door de media maakt het feest kapot en met Zwarte Piet kan het nog goed mis gaan met racisme enzo. Gevaarlijk

Vuurwerk is dat minder maar toch dat mensen het blijven doen en dan illegaal bestellen de handel zal opbloeien. Termen als verdubbeld zegt niets. Als er vorig jaar 200 waren en nu 400 is er een verdubbeling. Maar het is nog steeds niet veel

Media is gevaarlijk en kan veel kapot maken. Vooral die mensen die geen mening hebben over een onderwerp kunnen zo toch een mening krijgen die verkeerd uitpakt en niet op waarheid is berust.
Sensatie. Daar draait het om in de media.

ik denk dat je kinderen met autisme beter kunt laten wennen aan harde geluiden .
want later worden ze er toch mee geconfronteerd .
van over bescherming leren ze niks .
dat geld ook voor het niet gehandicapte kind .
maar aan de leeuwen over laten gaat ook weer te ver .

Laat die zeurpieten toch lekker op een park zitten hebben wij er ook geen last van en is het tevens goed voor de economie

Prima dit toch? Wij geen last van hun en zij geen last van ons. Een win-win-win situatie zelfs omdat Landal hier dan ook nog wat aan verdient. In een tijd waarin het geld eigenlijk juist hoort te rollen om de economie weer te stimuleren. Ik zie het probleem niet.

“We horen dat onze gasten om middernacht met zijn allen naar buiten gaan, juist om te luisteren naar de doodse stilte.”

Dat schijnt heel bijzonder te zijn”, zegt commercieel directeur van Landal Bas Hoogland tegen De Telegraaf.

Raar hoor; ik maak 364 dagen per jaar mee dat het doodstil is om middernacht. Zo bijzonder is dat dus niet. :bye: :wink:

Laat die zeurpieten toch lekker op een park zitten hebben wij er ook geen last van en is het tevens goed voor de economie

Wat een ongepaste reactie vind ik dit.
Ouders die voor hun kinderen kiezen omdat ze er niet tegen kunnen door de autisme worden nu zeurpieten genoemd.

Ik vind het geweldig dat er zulke parken zijn, het is geven en nemen.
Zie het vaak genoeg dat freaks door een mooie vuurwerk bril kijken, maar besef nou eens dat er mensen zijn die er niet van houden en het uit de weg gaan.
De mensen die in die parken gaan zitten kan ik juist respecteren. Wel heb ik ontzettend veel moeite met mensen die de traditie kapot proberen te maken.

Ik vind dat ook een goede zaak doen voor de mensen met kinderen die daar voor kiezen en hun rust vinden en gebruik van willen maken.:thumbsup:

Maar nu komt het. Kunnen ze niet zo'n park openen of verhuren voor alle mensen die tegen vuurwerk zijn en hun verplichten daar naar toe te gaan.:devil:
Zijn we daar te miste van af :devil:
Op toch wel zeker een van je mooiste dagen van het jaar.:thumbsup:

Back
Bovenaan