Statief

Ik heb de velbon DV7000 voor een vriendenprijsje kunnen bestellen, krijg hem volgende week mooi binnnen:D

DV7000show.jpg

En hij is binnen, wat een prachtig statief zeg!
Lekker degelijk, niet te zwaar en hij staat als een huis, een echte aanrader!

Zelf ben ik van plan volgende maand de Canon EOS 550D aan te schaffen..
Nu lees ik dat veel mensen gebruik maken van het statief: Velbon CX-686 .. Is deze nog altijd up-to-date en gebruiksvriendelijk?

Zelf ben ik van plan volgende maand de Canon EOS 550D aan te schaffen..
Nu lees ik dat veel mensen gebruik maken van het statief: Velbon CX-686 .. Is deze nog altijd up-to-date en gebruiksvriendelijk?

Ik heb zowel een 550D als een Velbon CX-686 en ik heb van beide nog geen dag spijt gehad, ook niet in combinatie met elkaar dus een kort antwoord: AANRADER :bye:

Goede statief voor D3100

Goede statief voor D3100

Hoi mede forumleden,

binnenkort is mijn vriendin jarig en ik heb haar afgelopen jaar een camera (Nikon D3100) cadeau gedaan. Hier wil ze een statief voor hebben, maar ik weet niet wat een goed model/merk is. Bij bol.com heb ik er meerdere gezien, maar ik heb er weinig verstand van. Hebben jullie tips voor me?

Belangrijk is in ieder geval:
  • Stabiel
  • In hoogte verstelbaar
  • Volledig uitgeklapt een behoorlijke lengte (ze is 1m85)
  • niet te groot als hij is ingeklapt (moet mee te nemen zijn tijdens wandelen e.d.)
Omdat ze de camera pas heeft gekregen is het max. dit keer wel ongeveer € 50,-

Ik hoor heel veel goede verhalen over de velbon statieven, heb zelf een aantal hama star stetieven gehad die allemaal bagger waren. Ze bewegen totaal niet soepel, kunnen weinig hebben en willen nog wel is kapot vriezen tijdens het filmen met oud&nieuw bijvvoorbeeld.

Velbon is kwalitatief gezien ook een beter merk dan Hama. Het assortiment van Velbon is eigenlijk gericht op de duurzamere statieven die kwa prijs wat hoger liggen maar daarin in kwaliteit ook een stuk degelijker zijn. Ze zijn inderdaad ook wat 'standvastiger' dan de lichte Hama statieven. Hama is voor zijn prijs goed te doen, maar dan zal je niet de kwaliteit van een Velbon hebben, maar Velbon is dan weer ook geen Redged wat weer een stuk duurder en beter is! Maar zo zijn er meer merken die kwalitatief veel beter zijn maar dan ook in prijsklasse stukken hoger uitvallen.

Je zou eventueel ook hier even kunnen orienteren, hier staan een aantal statieven tussen in alle prijsklassen.

http://www.camerastatiefshop.nl/camera-statief.html

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een nieuw statief, en ik wil deze graag wat verzwaren omdat ik bang ben dat ie tijdens het filmen toch een stukkie verschuift. Hoe kan ik een statief het beste verzwaren?

Back
Bovenaan